סוגרים עונה – סיכום מחזור 22 בליגה א

מאת: אודי בורנשטיין

 

אליצור ע.נתניה צפון היא העולה האחרונה לליגה הארצית, בדרום בית"ר ירושלים מחזיקה אצבעות להפועל אשדוד כדי לשרוד וגם מבט לעבר פלייאוף העלייה לארצית.

מחוז צפון:

המחוז הצפוני כבר היה סגור כולו. האלופה הפועל מעלות גברה על סגניתה עמק הירדן, אשר תשחק במבחנים 80- 75. הפועל תרשיחא רשמה עונה יפה שסיימה במקום השלישי עם ניצחון על מכבי חיפה עתודה 77- 68, שסיימה במקום החמישי. מכבי נצרת הפסידה בנקודה למכבי כרמיאל 79 – 80 וסיימה במקום הרביע, כרמיאל מעבר השני סיימה עונה במקום ה 9. הפועל מגידו סיימה סיבוב שני מצוין עם מאזן של 8- 3 ומקום שישי בטבלה אחרי ניצחון על הפועל נצרת אורטודוקס 76 – 58, נצרת ירדה ליגה מהמקום ה 11. מכבי קרית ביאליק סוגרת עונה מאכזבת, אחרי ירידתה מהארצית במקום ה 7. קריית ביאליק הביסה במחזור האחרון את הפועל גוש זבולון 103 – 63, שירדה מהמקום העשירי אחרי עונה אחת בלבד בליגה א'. הפועל נצרת עילית ניצחה את הפועל עראבה 76 – 71. נצרת סיימה במקום השמיני, עראבה עם ניצחון בודד במקום האחרון.
עלתה לארצית: הפועל מעלות
תשחק במשחקי המבחן: הפועל עמק הירדן
ירדו לליגה ב’: הפועל גוש זבולון, הפועל עראבה והפועל נצרת אורטודוקסים.
מחוז שרון:
מחוז השרון ננעלת עם העולה האחרונה לארצית. אליצור ע.נתניה צפון. נתניה יצאה למשחק חוץ במעגן מיכאל/זכרון וחזרה עם ניצחון 83- 63 שמשמעותו זכייה באליפות הליגה ועלייה לליגה הארצית. הפועל ג'ת, שקיוותה למעידה של נתניה ניצחה בקלות את הפועל טירה 84- 59, ג'ת תשחק במבחנים, טירה סיימה את העונה במקום האחרון ללא ניצחון. א.ס. רמה"ש כוכבים סיימה את העונה המצוינת שלה כאשר גברה על בית"ר ת"א/נווה אליעזר 72 -58. רמה"ש בעונה נהדרת מסיימת במקום השלישי, בית"ר, שעלתה רק השנה לליגה א' שרדה את מחוז השרון וסיימה במקום השמיני. בית"ר, כמו גם אליצור גבעתיים עתידות לחזור למחוז המרכז בעונה הבאה אחרי עונת "הגלייה" במחוז השרון. אותה הגבעתיים סיימה את העונה במקום התשיעי אחרי שהפסידה בביתה למכבי רעננה 75 -72, רעננה מסיימת עונה לא רעה במקום הרביעי וזאת אחרי שבסיבוב הראשונות נשפה בעורפן של נתניה וג'ת. מכבי נתניה מסיימת עונה מאכזבת במקום החמישי אחרי הפסד למכבי בנץ הוד השרון 71 -62. הוד השרון ירדה ליגה מהמקום העשירי אחרי שנים רבות בליגה א'. הפועל אחווה חיפה בעונה סולידית מסיימת במקום השביעי אחרי ניצחון על מכבי פרדס חנה 100 -58, פרדס חנה נשרה ליגה מהמקום ה 11 אחרי עונה אחת בלבד בליגה א'.
עלתה לארצית: אליצור עירוני נתניה צפון.
תשחק במשחקי המבחן: הפועל ג’ת.
ירדו לליגה ב’: מכבי בנץ הוד השרון, הפועל טירה ומכבי פרדס חנה.
מחוז מרכז:
גם מחוז המרכז היה סגור כולו ערב המחזור. האלופה, הפועל חבל מודיעין סיימה עונה מושלמת של 22- 0 אחרי ניצחון על הפועל גזר/נען 82 -66. נען קיוותה לעלות ליגה בעונה זו וסיימה במקום השלישי. הפועל נצר סירני, שתשחק במבחנים ניצחה את הפועל ת"א/עודפים 66- 46 וסיימה עונה מצוינת מבחינתה במקום השני. מ.ס הד"ג עמישב פ"ת גם היא סגרה עונה לא רעה במקום הרביעי אחרי ניצחון על מכבי גני תקווה 72 – 43. גני תקווה שמחה על זה ששרדה את העונה וסיימה אותה במקום התשיעי. אליצור ג.ש/בר אילן מסיימת חלק שני טוב של העונה אחרי שניצחה את אליצור רמת גן 68- 61 וסיימה במקום החמישי. ר"ג, מהעבר השני, סיימה במקום השביעי. מכבי גדרה, היורדת מהארצית, מסיימה עונה בינונית במקום השמיני כאשר הפסידה ליורדת מכבי בית דגן 61 – 46. בית דגן מסיימת את העונה במקום העשירי. נס ציונה, החברים של איתי נפרדת מליגה א' אחרי שנתיים, הקבוצה הפסידה 62 -51 לאליצור חשמונאים, שסיימה במקום האחרון. עבור חשמונאים זה היה הניצחון הראשון בעונה זו, אך כמובן שניצחון זה לא עזר להם והם יורדים לליגה ב' אחרי עונה אחת בלבד.

עלתה לארצית: הפועל חבל מודיעין
תשחק במשחקי המבחן: הפועל נצר סירני
ירדו לליגה ב’: הפועל נס ציונה איתי, מכבי בית דגן ואליצור חשמונאים
מחוז דרום:
במחוז הדרום הפוקוס היה למשחקי התחתית. הפועל ירושלים מרכז ניצחה את אס"א ירושלים 79 -57. בעקבות הניצחון הבטיחה לעצמה הקבוצה עונה נוספת בליגה א'. גם אס"א תשחק בעונה הבאה בליגה א'. בית"ר ירושלים עשתה את המוטל עליה וניצחה את הפועל ב"ש אסא 81-78 אך ייתכן שהניצחון הזה לא יספיק מאחר ודימונה מארחת את האחרונה בטבלה הפועל אשדוד בתאריך 19.4. ניצחון של דימונה ובית"ר תרד 2 ליגות בשנתיים.

האלופה אליצור מכבי אשקלון גברה על א.ס.אשקלון 65- 60. הפועל מרחבים/מבועים ניצחה את מכבי באר שבע 106 – 86 ותשחק במשחקי העלייה לארצית. מכבי באר שבע מסיימת עונה יפה במקום הרביעי. הפועל ירושלים פסגת זאב ניצחה את הפועל אשכול 77- 58. ירושלים סיימה עונה עם ציפיות במקום השלישי, אשכול תפרד מהליגה מהמקום ה 11.

עלתה לארצית: אליצור מכבי אשקלון
תשחק במשחקי המבחן: הפועל מרחבים/מבועים
בדרך לליגה ב’: בית"ר ירושלים
ירדו לליגה ב’: הפועל אשכול והפועל אשדוד

משחקי פלייאוף העלייה לארצית:

בסיום עונת המשחקים הקבוצות אשר מסיימות במקום השני בליגה א' יחד עם הקבוצות שסיימו במקום העשירי בליגה הארצית משחקות בבתים של הטוב משלוש כאשר הראשונה מעפילה/נשארת גם היא בליגה הארצית.

במחוז הצפוני ישחקו: הפועל לב השרון (שסיימה במקום העשירי בליגה ארצית צפון), הפועל עמק הירדן (שסיימה במקום השני בליגה א' צפון) והפועל ג'ת (שסיימה במקום השני בליגה א' שרון).

במחוז הדרומי: דרמה ענקית יש במחוז הדרומי כאשר אליצור גבעת שמואל ומכבי שוהם יאבקו ראש בראש על מי מבין הקבוצות תהיה הזכות להיאבק על ההישארות. שתי הקבוצות סיימו את העונה במאזן זהה וניצחו האחת את השנייה בהפרש זהה ובעקבות כך ביום ראשון הקרוב, 17.4 בשעה 20:30 ברחוב רזיאל 3 ברמלה יתקיים משחק בין 2 הקבוצות. המפסידה תרד לליגה א'. המנצחת תלך למשחקי המבחן. מלבד אליצור ג"ש/מכבי שוהם ישחקו במשחי המבחן הפועל נצר סירני (שסיימה במקום השני במחוז המרכז) והפועל מרחבים/מבועים (שסיימה במקום השני במחוז הדרום).

אנחנו כמובן נעדכן אתכם במתרחש בפלייאוף העלייה באתר האיגוד.
אתם רוצים לשתף אותנו בתוצאות השבועיות שלכם. להעביר תוצאות רבעים, קלעים וכמובן לשלוח לנו תמונות מהמשחקים. אתם מוזמנים להעביר לכתובת מייל oudybornshtein@gmail.com מיד בסיום המשחק שלכם בשבוע הבא. אנחנו מחכים לסיקור המשחקים והתמונות שלכם