סיכום היום החמישי: הונגריה עם ניצחון ראשון מאז 1969, רוסיה וספרד לא עוצרות

היום החמישי של היורובאסקט היה מעניין ומותח כרגיל. שלוש נבחרות שמרו על מאזן מושלם – קרואטיה, ספרד ורוסיה. טורקיה וצ'כיה בצרות אחרי הפסד שני בלושה משחקים.

בית ג': נצחונות לספרד, קרואטיה והונגריה

ספרד רומניה 50-91

לא תאמינו אבל ברבע הראשון הרומנים עוד הובילו אבל היה ברור לכולם שמדובר בשאלה של זמן מתי הספרדים ילחצו על הדוושה. זה הגיע ברבע השני עם ריצה שאיפשרה להם לברוח ליתרון דו ספרתי. עד הסיום הפער הלך וגדל וכבר חצה את ה-40 הפרש. פאו גאסול קיבל מנוחה ולא שיחק בניצחון השלישי של הספרדים.

קרואטיה – מונטנגרו 72-76

הקרואטים פתחו את המשחק בסערה ועלו ליתרון 0-15 ומשם מונטנגרו נאלצה לרדוף כל הזמן. ברבע האחרון טייריס רייס הוביל קאמבק, אולם לקרואטים תמיד הייתה התשובה. מונטנגרו עדיין בצרות ומחכה לה מפגש קריטי עם צ'כיה כבר מחר (שלישי). בוגדן בוגדנוביץ' הוביל את קרואטיה עם 23 נקודות, מנגד בוז'אן דובלייביץ' סיפק 17 נקודות ו-11 ריבאונדים. קרואטיה עם מאזן זהה לזה של ספרד עם שלושה ניצחונות.

הונגריה – צ'כיה 73-85

ננו גינזבורג בצרות והוא יהיה חייב לנצח מחר את מונטנגרו. אדם האנגה סוף סוף הופיע לאליפות והיה בלתי ניתן לעצירה עם 31 נקודות, 8 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. הונגריה עם ניצחון ראשון באליפות אירופה מאז 1969 שהושג עם הרבה תמיכה של הקהל. ההונגרים אמנם לא במצב נוח לעלייה, אבל שומרים על סיכוי.

בית ד': נצחונות לרוסיה, לטביה וסרביה

רוסיה – בלגיה 67-76

הרוסים ממשיכים את המגמה שלהם מתחילת האליפות, ורשמו ניצחון שלישי. בלגיה שפתחה עם ניצחון, סגרה הפסד שני ברציפות. החצי הראשון היה שקול והסתיים ביתרון של 2 נקודות לרוסים. הבלגים נשארו בחיים ולא איפשרו לרוסים לברוח, אך גם לא הצליחו להפוך את המשחק, והרוסים חגגו ניצחון שלישי בסיום. שבד עם עוד ערב נהדר הוביל את הרוסים עם 20 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. את הבלגים הוביל די זאו עם 15 נקודות.

לטביה – בריטניה 92-97

הלטבים עם ניצחון שני באליפות, לעומת הבריטים שסופרים כבר שלושה הפסדים. המשחק היה נטול הגנות, והלטבים עלו ליתרון של 10 נקודות בסיום המחצית הראשונה. הרבע השלישי הכריע למעשה את המשחק, הלטבים ברחו ליתרון של 26 נקודות לאחר 30 דקות, ולבריטים נשאר רק לשמור על כבודם כשהם מצליחים לנגוס בפער בצורה משמעותית ברבע האחרון, אבל לא יותר מזה. פורזינגיס שוב בלט אצל הלטבים עם 28 נקודות ו-8 כדורים חוזרים, ברטנס הוסיף 22. אולסאני הצטיין אצל הבריטים עם 23 נקודות.

סרביה – טורקיה 74-80

המארחים מטורקיה עם הפסד שני באליפות, ואילו הסרבים חזרו לנצח אחרי ההפסד המפתיע לרוסים. הרבע הראשון התנהל בשליטת הסרבים שעלו ליתרון של 8 נקודות. המקומיים לא נשברו ובמחצית 31-36 לסרביה. בחצי השני נמשכה אותה מגמה, כאשר הסרבים שומרים על יתרון קטן אך בטוח, ואילו הטורקים מנסים ללא הצלחה להפוך את המשחק. בוגדנוביץ' עם 17 ונוביץ' עם 15 נקודות הצטיינו בסרביה. מהמטוגלו בלט בטורקיה עם 19.