סיכום היום הראשון: פינלנד היממה את צרפת, גאורגיה את ליטא

בית ב':

גרמניה – אוקראינה 63-75

ניצחון חשוב על הגרמנים נגד הנבחרת שסומנה כחלשה בבית, אך הוכיחה שהיא יכולה להתמודד. למזלם של הגרמנים יש להם את דניס שרודר שקלע 32 נקודות והוביל אותם לניצחון. דווקא אוקראינה פתחה טוב יותר והוליכה בסוף הרבע הראשון, אך דניס שרודר (18 נקודות במחצית) השתלט על המשחק ברבע השני וגרמניה הוליכה במחצית 33-39. ברבע השלישי הגרמנים עלו ליתרון דו ספרתי וכבר הוליכו ב-18 נקודות הפרש. ברבע האחרון אוקראינה ניסתה לחזור, אך זה היה מאוחר מדי.

ליטא – גאורגיה 79-77

איזה משח נהדר סיפקו לנו שתי הנבחרות הללו. הליטאים פתחו טוב יותר והוליכו מעט בפתיחה, אך הרבע הראשון נגמר בשיוויון 18-18. ברבע השני הליטאים נעזרו בדחיפת הקהל הביתי וכבר הוליכו ביתרון דו דפרתי ובמחצית זה רק 34-39. הרבע השלישי היה של הגאורגים שקלעו בו 25 נקודות וירדו לרבע האחרון ביתרון 59-57. הכל התנקז לדקות האחרונות והאדומים עם חדירה של דיקסון עלו לפלוס 4, 78-74. קוזמניסקאס סחט עבירה של שלוש זריקות, אך קלע אחת אבל למזלו מצ'יוליס היה על הריבאונד וצימק. דיקסון קלע אחת בלבד מהקו וקבע 79-77 ובהתקפה האחרונה מצ'יוליס החטיא את הזריקה המכריעה. טורניקה שנגליה להט עם 29 נקודות, מנגד מינדאוגס קוזמינסקאס בלט עם 18.

שרודר במשחק ענק (צילום: עודד קרני)

בית א':

פינלנד – צרפת 84-86 (לאחר הארכה)

שוב שתי הקבוצות נפגשו במשחק הפתיחה ושוב נאלצו לשחק 5 דקות נוספות, אלא שהפעם המארחת פינלנד ניצחה את צרפת וחוללה הפתעה אדירה. היתרון עבר מצד לצד לאורך כל המשחק והדקות האחרונות היו המותחות ביותר. אוון פורנייה קבע 72-70 לצרפת כחצי דקה לסיום, אך ג'מאר וילסון כפה שיוויון. נאנדו דה קולו יכל לנצח את המשחק אבל כשל בזריקה האחרונה. גם בהארכה קיבלנו משחק צמוד ושוב היה זה פורנייה עם שלשה שקבעה שיוויון. בדיוק כמו בסוף הזמן החוקי הכדור היה בידיים של ג'מאר וילסון בהתקפה קובעת והפעם הוא דייק עם חדירה נהדרת. מנגד, נאנדו דה קולו לא קלע ופינלנד חגגה עם אלפי האוהדים ביציע ניצחון מרשים. לאורי מרקאנן הצעיר קלע 22 נקודות, מנגד אוון פורנייה קלע 25 לצרפת.

הקהל הפיני בטירוף (צילום: פיב"א)

יוון – איסלנד 61-90

כבר מן הפתיחה היה ברור מי הנבחרת הבכירה יותר. היוונים הראו עליונות לכל אורך המשחק, וגם כשאיסלנד ניסתה לחזור זה תמיד נענה בסל חשוב. האיסלנדים, עם כמה אלפי צופים ביציעים, יחפשו ניצחון במשחק הבא. ניקוס פאפאס קלע 20 למנצחת שניצחה בריבאונד 32-46.

פולין – סלובניה 90-81

ניצחון חשוב לסלובניה שעשוי לשחק תפקיד בסוף שלב הבתים. גוראן דראגיץ' הוכיח כבר במשחק הפתיחה שעל הטורניר הזה, האחרון שלו, הוא לא יוותר הקלות. ברבע השני הוא הריץ את הסלובנים ליתרון דו ספרתי, אך הפולנים חזרו ובמחצית זה רק 46-53. ברבע השלישי הסלובנים כבר הגיעו ליתרון של 21 נקודות ומשם הדרך לניצחון הייתה קלילה למרות ניסיון קאמבק של פולין לקראת הסיום. דראגיץ' הוביל את הנבחרת שלו עם 30 נקודות, לוקה דונצ'יץ' הוסיף 11 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. בפולין בלט מתיאוש פוניטקה עם 22.