סיכום היום הרביעי: ליטא גברה על איטליה, סלובניה ניצחה את יוון

היום הרביעי של היורובאסקט הביא איתו עוד מספר תוצאות מעניינות מאוד, כאשר נבחרת סלובניה ניצחה את יוון ורשמה ניצחון שלישי, ואילו ליטא גברה על איטליה והנחילה לה הפסד ראשון ביורובאסקט..

בית א': נצחונות לצרפת, סלובניה ופינלנד

צרפת – איסלנד 79-115

הצרפתים לא התקשו מול האיסלנדים, ורשמו ניצחון שני באליפות אחרי ההפסד במשחק הפתיחה מול פינלנד. דה קולו בלט אצל הטריקולור עם 16 נקודות. סטפנסון עם 23 נקודות היה נקודת האור אצל האיסלנדים שסגרו הפסד שלישי.

סלובניה – יוון 72-78

הסלובנים הוכיחו שוב שיש להם נבחרת חזקה מאוד, וסגרו ניצחון שלישי באליפות, הפעם מול יוון החזקה. היוונים עם הפסד שני באליפות, אחרי ההפסד אתמול לצרפת. שני הכוכבים הסלובנים בעוד ערב נהדר – לוקה דונצ'יץ' עם 22 נקודות, גוראן דראגיץ' עם 20. אצל היוונים בלט סלוקאס עם 18 נקודות.

פינלנד – פולין 87-90

המארחים עם ניצחון שני באליפות אחרי הניצחון על צרפת בערב הפתיחה. הפולנים אחרי שהנחילו תבוסה לאיסלנד, כמעט הצליחו להפתיע את הפינים, אבל נכנעו בסופו של דבר לערב נהדר של מרקננן עם 27 נקודות ו-9 כדורים חוזרים. קופונן הפיני הוסיף 21. וז'ינסקי וסלוטר עם 18 בלטו אצל הפולנים.

 

 

בית ב': נצחונות לליטא ואוקראינה

איטליה – ליטא 78-73

אחרי שהאיטלקים ניצחו את המשחק הראשון והליטאים הפסידו אותו, היום שתי הקבוצות במאזן זהה של שני ניצחונות מול הפסד. שתי הקבוצות פתחו עם צליפות ללא הכרה מחוץ לקשת וקלעו ביחד 22 שלשות במשחק כולו. הליטאים שלטו לאורך רוב המשחק וברבע האחרון כמעט איבדו יתרון דו ספרתי, אך ידעו לשמור עליו. יוסקביציוס בלט עם 20 למנצחת, מנגד דאטומה קלע 24.

 

גאורגיה – אוקראינה 88-81

אולי הניצחון המפתיע ביותר בבית הישראלי ששוב הוכיח עד כמה הוא בלתי ניתן לחיזוי. האוקראינים, שנחשבו לחלשים בבית, הציגו משחק נהדר עם ארבעה שחקנים בדאבל פיגרס ורשמו ניצחון ראשון. במחצית הראשונה אוקראינה קלעה 51 נקודות ומכאן לא שמטה את היתרון שלה עד הסיום. גאורגיה שניצחה את ליטא בפתיחה רושמת הפסד שני וביום שלישי תשחק נגד נבחרת ישראל למשחק קריטי להמשך הדרך עבור שתי הקבוצות. הניצחון של אוקראינה מכניס כעת גם אותה לתמונת הסיכויים לשלב הבא.