סיכום היום השלישי: רוסיה הפתיעה את סרביה, צרפת ניצחה את יוון

היום השלישי של היורובאסקט הביא איתו עוד שורה של תוצאות מעניינות מאוד, כאשר נבחרת צרפת התאוששה מההפסד לפינלנד, ואילו רוסיה שוב הדהימה – הפעם עם ניצחון על סרביה, אחת המועמדות המרכזיות לזכייה בתואר.

בית א': נצחונות לפולין, צרפת וסלובניה

פולין – איסלנד 61-91

שתי קבוצות שהפסידו אתמול נפגשו למשחק בו המפסידה ידעה שסיכוייה להמשיך בטורניר קלושים. האיכות של הפולנים לא הורגשה בהתחלה והם הוליכו 14-16 בתום הרבע הראשון. ברבע השני כבר הגיעה הבריחה ומכאן הדרך לניצחון הייתה קלילה. אדם ווצ'ינסקי בלט עם 15 נקודות כשכל שחקני הסגל של מייק טיילור משחקים וקולעים.

 

יוון – צרפת 95-87

אולי המשחק המענין ביותר בשלב הבתים. צרפת, שהפסידה את משחק הפתיחה, ידעה שהפסד נוסף עלול לסבך אותה וכבר מההתחלה הבהירה ליוונים שהיא לא מתכוונת לוותר. 51 נקודות קלעה צרפת במחצית אל מול ה-36 של יוון. לקראת הסיום היוונים התקרבו, אולם לוברן ופורנייה הנהדר לא איפשרו לבצע מהפך עם מהלכים קריטיים. בסיום ניצחון חשוב לצרפת ושתי הקבוצות עם ניצחון והפסד. ג'ופרי לוברן בלט עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים, קוסטאס סלוקס ביוון קלע 15 וחילק 7 אסיסטים.

 

פינלנד – סלובניה 81-78

ניצחון שני באליפות לסלובנים שנעזרו במחצית ראשונה נהדרת של גוראן דראגיץ' שקלע 29 בסיום (24 במחצית הראשונה). סלובניה הצליחה לברוח מעט בדקות האחרונות של הרבע השני וירדה ביתרון 52-42. הפינים חזרו עם עידוד בלתי פוסק של הקהל הביתי ויכלו לשלוח את המשחק להארכה, אבל חטיפה של אנטוני רנדולף הבטיחה ניצחון סלובני.

 

בית ב': נצחונות לגרמניה ואיטליה

גאורגיה – גרמניה 67-57

אם שאלתם עד כמה הבית של ישראל לא צפוי, המשחק שפתח את היום השני סיפק תשובה. גרמניה עלתה למאזן של שני ניצחונות ועשתה זאת על חשבון גאורגיה שניצחה את ליטא במשחק הראשון. בפתיחה קיבלנו משחק שקול כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח והלוח הראה 19-19 בתום הרבע הראשון. דניס שרודר נכנס לקצב והעלה את גרמניה ליתרון קל ביחד עם מאודו לו. מנגד, היה זה שנגליה ששמר את קבוצתו במשחק ובמחצית זה 41-36 לגרמניה. ברבע השלישי יכולת טובה של מרקושווילי וסנאדזה העלו את גאורגיה ליתרון אבל הגרמנים סגרו את הרבע בריצת 8-1 בדרך ליתרון 55-52 בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון היה כולו של הגרמנים שהשאירו את הגאורגים על 5 נקודות בלבד ברבע האחרון. דניס שרודר שוב בלט עם 23 נקודות, מנגד זאזא פאצ'וליה קלע 14.

 

אוקראינה – איטליה 78-66

האיטלקים, בדיוק כמו גרמניה, עם שני ניצחונות לאחר מטווח שלשות על הראש של אוקראינה, בדיוק כפי שקרה נגד ישראל. אוקראינה הייתה בתמונה לאורך כל המשחק, אך בכל פעם שהתקרבה לאיטלקים הייתה התשובה. ברבע האחרון הלוח הראה 58-62 בלבד לאיטליה, אבל מכאן האוקראינים הוסיפו 8 נקודות ב-6 הדקות האחרונות ונכנעו. מרקו בלינלי שוב הוליך את איטליה עם 26 נקודות.

 

בית ג': נצחונות למונטנגרו, ספרד וקרואטיה

מונטנגרו – הונגריה 48-72

אחרי התבוסה במשחק הראשון מול ספרד, מונטנגרו התאוששה על חשבונה של הונגריה שלא הצליחה להוות יריב ראוי ורשמה הפסד שני באליפות, אחרי ההפסד לקרואטיה. ניקולה ווצ'ביץ' ובויאן דובלייביץ' בלטו אצל המנצחת עם 13 כ"א. דיויד ווז'וודה קלע 20 להונגריה.

ספרד – צ'כיה 56-93

בשתי מילים: לא כוחות. הספרדים התעללו בחבורה של ננו גינזבורג שלא הצליחה לתת פייט של ממש. ניצחון שני לספרדים, הפסד ראשון לצ'כים אחרי הניצחון על רומניה. פאו גאסול עם 26 נקודות ו-8 ריבאונדים היה גדול על הנבחרת הצ'כית.

קרואטיה – רומניה 58-74

ניצחון שני לקרואטים אחרי הניצחון על הונגריה, ואילו הרומנים עם הפסד שני אחרי ההפסד לצ'כיה. בוז'אן בוגדנוביץ' שוב הצטיין בקרואטיה עם 21 נקודות ו-6 ריבאונדים.

בית ד': נצחונות ללטביה, רוסיה וטורקיה

לטביה –בלגיה 64-92

אחרי ההפסד הדרמטי של הלטבים לסרביה, הם הגיעו באטרף למשחק מול הבלגים ופירקו את יריבתם. בלגיה רשמה הפסד ראשון באליפות, אחרי הניצחון על בריטניה. יאניס טימה בלט אצל הלטבים עם 27 נקודות ו-7 כדורים חוזרים. אקסל הרבל עם 12 הוביל את בלגיה.

רוסיה – סרביה 72-75

אחרי שהפתיעו את טורקיה במשחק הראשון, רוסיה ממשיכה להיות הפתעת האליפות עם ניצחון גדול על סרביה. הסרבים עם הפסד ראשון אחרי הניצחון על לטביה. שבד עם 22 הצטיין ברוסיה, קורבנוב ומוזגוב הוסיפו 11 כ"א. 19 של בוגדנוביץ' ומריאנוביץ' לא הספיקו לסרבים.

טורקיה – בריטניה 70-84

ניצחון ראשון לטורקים באליפות, אחרי ההפסד המפתיע מול רוסיה במשחק הראשון. בריטניה עם הפסד שני, אחרי שנוצחה גם על ידי בלגיה. מהמטוגלו עם 24 נקודות וארדן עם 19 הצטיינו בטורקיה. לורנס ואולסני עם 15 כ"א בלטו אצל הבריטים.