סיכום היום השני: ספרד כתשה, רוסיה הפתיעה את טורקיה

בית ג':

קרואטיה – הונגריה 58-67

זה היה קרב לא פשוט לקרואטים מול קבוצה שסומנה כאחת החלשות בבית ובטורניר. אחרי מחצית ראשונה שקולה, דווקא ההונגרים הוליכו בתום הרביעי השלישי 53-52. אלא שכאן הריצה שלהם נגמרה. הונגריה קלעה 5 נקודות בלבד ברבע האחרון מול 15 של קרואטיה ונכנעה, אך היא בהחלט יכולה לשאוב עידוד מהמשחק הזה. בוז'אן בוגדנוביץ' בלט עם 23 למנצחת, דיוויד ווז'ודה קלע 11 להונגריה, אדם האנגה קלע 5 נקודות בלבד.

ספרד – מונטנגרו 60-99

כבר מהרגע הראשון העליונות של הספרדים באה לידי ביטוי עם יכולת טובה של מארק גאסול. במחצית הלוח הראה 21-59 ומפה עד לסיום הספרדים כב רלא הביטו לאחור בדרך לניצחון מהדהד. כל שחקני הסגל של סקריולו שותפו וקלעו, מנגד ניקולה ווצ'ביץ' החזיק את מונטנגרו עם 16 נקודות.

רומניה – צ'כיה 83-68

רומניה לא הצליחה לנצח במשחק הפתיחה של הטורניר, אבל יכולה להתנחם בכך שלא עשתה לצ'כיה וננו גינזבורג חיים קלים. לצ'כים הספיק רבע אחד של 22-9 שעשה עבורם את ההבדל. תומאס סטוראנסקי בלט עם 20 נקודות, אבל מי שסיפק הופעה טובה עוד יותר היה הרובן עם 25.

ניצחון בכורה לננו גינזבורג (צילום: פיב"א)

 

בית ד':

סרביה – לטביה 82-92
איזה משחק קיבלנו במסגרת הבית שמשוחק בטורקיה. שתיים מהנבחרות הטובות באירופה סיפקו משחק משובח שהוכרע בזכות ערב יוצא מהכלל של בוגדן בוגדנוביץ' שכיכב עם 30 נקודות ו-4 אסיסטים. הלטבים נכנסו לרבע האחרון הפיגור עד שפורזינגיס (18 נקודות ב-44 אחוז מהשדה) העלה אותם ליתרון 75-73. סרביה לחצה על הגז, ומנגד לטביה איבדה את הראש ולא הצליחה לייצא נקודות קלות. הענק הלטבי עוד קלע שלשה שהשאירה אותם בתמונה, אבל מנגד בוגדנוביץ' היה רמה מעל כולם ועם שלשת קלאץ' סידר לסרביה ניצחון חשוב במה שעשוי להיות הקרב על ראשות הבית.
טורקיה – רוסיה 76-73
גם הטורקים הפסידו את המשחק הראשון בבית מול הקהל הביתי. הרוסים הגיעו מאוד מוכנים ונעזרו בערב נהדר של אלכסיי שבד שקלע 22 נקודות. למעשה, רוסיה שלטה מפתיחת המשחק והכתיבה את הקצב כשבדקות האחרונות היה נראה שטורקיה יכולה לחולל מהפך, אולם זה לא הספיק. צ'די עוסמן קלע 28 לטורקיה.
בלגיה – בריטניה 90-103
התוצאה קצת משקרת לאורך הקרב הצמוד שקיבלנו לאורך רוב המשחק. שתי הנבחרות לא הצטיינו בחלק ההגנתי כשבלגיה קולעת בשני רבעים 30 נקודות. 7 דקות לסיום הלוח הראה 74-79 בלבד, אבל ג'ילט במטווח שלשות, שחלקן על סף הבלתי אפשריות, עשו את ההבדל והעניקו למאמן הבלגי אדי קסטילס ניצחון ראשון וחשוב. מקסים דה-זיוו קלע 21 למנצחת, מנגד גייב אולאסני בלט עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים.