סיכום המחזור השמיני בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

במחוז צפון הצמרת צפופה והמאבק על הפלייאוף העליון פתוח מתמיד כשבין המוליכה החדשה עירוני רעננה לשישית רמת השרון מפרידות רק שתי נקודות.

במחוז דרום שתי התל אביביות ממשיכות להוביל את הטבלה כשראשל"צ ויבנה מצטרפות לחבורת הצמרת.

 

מחוז צפון

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק יזרעאל 92-94

דרמה, מתח ועניין היה מנת חלקו של המשחק בין אליצור לנתניה לעמק יזרעאל , שבסיומו רושמת אליצרו נתניה הפתעה גדולה כשהיא מנצחת לאחר שתי הארכות את עמק יזרעאל.

 

הרבע הראשון היה שייך לחבורה בצהוב של רובי בלינקו שעבדו היטב משני צידי המגרש. שלשות של רן יצחקי ותרומת נקודות של בן ספוקויני ויהונתן שישפורטיש הריצו את המקומיים. מנגד שלו לוגשי בשתי שלשות משלו ונקודות של אוהד דקל הותירו את האורחים בתמונה ובתום הרבע הראשון 12-20 לאליצור נתניה.

 

הרבע השני היה כל כולו עמק יזרעאל. לוגשי וליאל מלה פתחו היטב את הרבע לאורחים. מנגד ספוקויני ושישפורטיש המשיכו להיות ספקי הנקודות של נתניה. שלשה של איתי זוארץ וחמש רצופות של יהל פלג השלימו מהפך 34-38 לעמק יזרעאל במחצית.

 

הרבע השלישי היה העתק של הראשון ושוב נתניה נוטלת את ההובלה. הצמד ספוקויני את שישפורטיש קולע מכל מצב שמנגד הצמד לוגשי את דקל מחזיק את יזרעאל במשחק. רן יצחקי עם דקות טובות חותם את תוצאת הרבע השלישי 52-59 לנתניה.

 

ברבע האחרון יזרעאל שוב חוזרת למשחק. ירדן אשכנזי ויהל פלג מובילים אותה כשהם נוגסים בפער.  שלשות של שישפורטיש מנגד ונתניה לא מוותרת. שישפורטיש עם סל מול שלשה של ליאל מלה ליזרעאל, והמשחק הולך להארכה שיוויון 77-77 בתום המועד החוקי.

 

בהארכה התקשו שתי הקבוצות למצוא את הטבעת. עומר ותד ,שישפורטיש וספוקויני קלעו לנתניה מול נקודות שלשה של פלג, סל רותם גורן ונקודה מהקו של מלה והלוח מורה שוב שיוויון 83-83 בדרך להארכה שנייה.

 

בהארכה השנייה אליצור נתניה מנצחת כשנאור יוספי פותח עבורה את ההארכה ומסיים עם שלשה גדולה שנונתנת את האות לחניכיו של בלינקו לחגוג ניצחון חשוב, ובסיום 92-94 לנתניה אחרי חמישה הפסדים רצופים.

 

הרבו לקלוע לאליצור נתניה:

יהונתן שישפורטיש 30 (6 שלשות), בן ספוקויני 22, רן יצחקי 9, עומר ותד 8

 

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

שלו לוגשי 22 (6 שלשות), ליאל מלה 17, יהל פלג 13, אוהד דקל 12

צילום: שרה גורן פרידמן, הפייסבוק של המועדון

 

הפועל גלבוע מעיינות – א.ס. רמת השרון עלומים 64-91

מחזור 8 הפגיש את האורחים מרמת השרון באולם המחודש בעין חרוד, כשהאורחים מגיעים עם הרבה ביטחון לאחר 4 נצחונות עד כה והמקומיים מגלבוע/מעיינות במומנטום שלילי במשחק רב משמעות עבורנה.

 

בגלבוע/מעיינות חסר תומר ציבוטרו הפצוע שעוד לא כשיר ב100% . האורחים הגיעו ללא מאמנם החולה גיא קנטור שעל הקווים עמד אביב הראל במקומו.

 

כבר מהפתיחה הראו גלבוע/מעיינות שהיום הזה הולך להיות שלהם. מורגנשטרן היה בלתי ניתן לעצירה וסיפק דקות מופלאות שסגל בהתקפה עושה ככל העולה על רוחו וקופר כמו רכז אמיתי דואג שכולם יעשו נקודות, כשאוחנה חותם את הרבע הנהדר בשלשה ובסיום הרבע הראשון 16-32 גלבוע/מעיינות. 

 

האורחים ניסו לצאת מההלם אבל מורגנשטרן היה שם שוב לעשות סדר בתוספת שלוש שלשות רצופות (כוכבי/ארצי/סגל) מעלה את גלבוע/מעיינות להפרש שיא של + 26) והאורחים מסיימים את פסקי הזמן שלהם בשלב מוקדם. כניסה של סדרס ונדב לוי ועוד דקות מעולות של חן ארצי דאגו לעוד מנת נקודות ואנרגיה ובמחצית 30-56 גלבוע/מעיינות.

 

בפתיחת הרבע השלישי היו האורחים אלה שפתחו טוב יותר , בעוד המקומיים, במשך 4 דקות לא מצליחים לקלוע נקודה והאורחים מורידים עד מינוס 22 אבל כוכבי מהקו ושלשה של סגל שיחררה את הניצרה שוב וגדעה את המומנטום הקטן שהיה לאורחים שעד סיום הרבע תורגמן, נדב לוי ואוחנה משאירים את המקומיים בהפרש מבטיח 49-74 גלבוע/מעיינות. 

 

פתיחת הרבע הרביעי הייתה בסימן האורחים עם 4 רצופות שהורידו עד מינוס 21 אבל כוכבי בשלשה על הפנים של המגן סגרה סופית את המומנטום האחרון של רמת השרון ומשם גלבוע/מעיינות רצה עד הסוף עם עוד שלשות של כוכבי ואוחנה ונקודות של נדב לוי ומורגנשטרן ובסיום 64-91 מוצדק לגלבוע/מעיינות.

 

קלעו לגלבוע/מעיינות : 

עידו סגל- 20 נק' , 5 כ"ח , אלון מורגנשטרן- 19 נק' , 6 כ"ח , דביר אוחנה -13 נק' 5 כ"ח , יובל כוכבי -11 נק' 4 אס' ,

חן ארצי- 9 נק' 5 כ"ח , רון קופר- 6 נק' ,10 אס' , איתי סדרס- 5 נק' , 2 אס' , ירין תורגמן -4 נק' 4 כ"ח , נדב לוי -4 נק' ,2 כ"ח. כן שיחקו: אלון קוזניציקי ואסף דליות

 

הרבו לקלוע לרמת השרון : 

נדב נעים -13 נק',אלון דותן -11 נק'

 

 

מכבי אסי חיפה – הפועל גליל עליון צפת 50-70

מכבי אסי חיפה רושמת ניצחון ביתי משכנע על גליל עליון. בפתיחת המשחק היו אלה האורחים מהגליל שנטלו את ההובלה בראשות חן גיא ושלשה של אורי אלבאו והם מובילים ברבע הראשון 9-13. ברבע השני מכבי אסי חיפה חוזרים למשחק דניאל נג'ר ושלשה של עומר סבן. מנגד חן גיא משאיר את האורחים בתמונה. סיומת טובה של מקסים פורמן עבור חיפה מורידה אותה למחצית ביתרון 26-29. הרבע השלישי שתי הקבוצות לא מוצאות את הטבעת, אבל המקומיים מגדילים את הפער עם דקות טובות של רועי בורנשטיין ודניאל נג'ר והפער דו ספרתי בתום הרבע השלישי 35-45. ברבע האחרון מכבי חיפה השתלטו על המשחק עם מטח של 7 שלשות ברבע האחרון של נועם פרץ, עומר סבן, יונתן לבנברג, עמית ביניש (3) וטל אריאלי ובסיום 50-70 למכבי אסי חיפה שנצמדת לצמרת הגבוהה.

 

הפועל עמק חפר – מכבי רעננה עירוני 83-76

אחרי ששמטה את משחק הצמרת הביתי נגד הפועל כפר-סבא בשבוע שעבר, יצאה מכבי עירוני יורם רעננה למבחן קשה לא פחות נגד המוליכה הפועל עמק-חפר.

שני הצדדים הציגו יכולת התקפית מרשימה ברבע הראשון. רעננה פתחה מעט טוב יותר עם יד חמה של יהל מלמד ונקודות יפות של איתי גבע בחדירות, אולם הלבנים לא התקפלו ועם נקודות של שוהם גת שמרה על משחק צמוד – 11-11. איתמר סאקס החזיר את ההולכה לקבוצתו ושלושה אסיסטים של סער יהודה הסתיימו בנקודות של גלעד מלניק ואיתמר רוט. יונתן לוי לקח אחריות בצד של המקומיים וצימק ל-27-25, לפני שסאקס במהלך נהדר קלע עם הבאזר.

 

מלמד המשיך לנפק נקודות בפתיחת הרבע הבא, כשעשה עבודה נהדרת בריבאונד ההתקפה ותיבל עם שלשה. אביתר מור-יוסף וניר גל ניסו להגיב, אולם קבוצתו של רון נוה נראתה טוב וברחה קדימה ל-40-29 עם סלים של נדב סיבוני ועידו פרידלנר. גת הגיב עם סל ועבירה, עומר עצמון דייק מעבר לקשת ויחד עם מור-יוסף הצליחה עמק-חפר למזער נזקים עד ל-43-40 בלבד בהפסקה.

 

פנינת השרון שברה את המומנטום של יריבתה בפתיחת המחצית השניה, כשאופק גופר, שהציג יכולת הגנתית נהדרת, ירה שלשה ויחד עם סאקס, מלמד ומלניק הריצו את קבוצתם ליתרון מבטיח של 57-47. הכחולים השיגו עצירה וסאקס מיהר קדימה, אבל איבד את הכדור וביצע עבירה שלישית, ששלחה אותו לספסל והוציאה את שחקניו של יהוא אורלנד לריצה נגדית. האורחים שוב חוו נפילה הגנתית , כשגת וים בן-שבת מקפיצים את הקהל המקומי לאוויר עם ריצת 0-13, לפני שגבע בחדירה על הבאזר הוריד ל-59-60.

 

עצמון ומור-יוסף העלו ל-62-64 בפתיחת הרבע האחרון, כשסאקס נוטש את הפרקט עקב פציעה, אולם גופר עם נקודות חשובות ומלמד הופכים ל-67-64. בן-שבת ענה בשלשה ואחרי נקודות של מלמד וגבע היה זה גל שצימצם ל-71-70. גופר דייק מהפינה עם רגל על קשת השלוש אבל בהתקפה הבאה ביצע עבירה חמישית. מלניק עם סל ועבירה העלה את רעננה ל-76-72, גל שוב ענה מקו-העונשין, אבל סאקס, שחזר עם הפציעה, ייצר סל גדול (78-74). המקומיים החטיאו מקרוב וסאקס נשלח אל הקו בכדי לדייק פעמיים. לוי עוד הוריד ל-80-76, לפני שסאקס מקרוב סגר למעשה סיפור ומלניק חתם עם אחת מהקו – 83:-76 חשוב לאורחים.

 

הפועל כפר סבא אביב – מכבי הוד השרון (נדחה ליום ראשון 23.12)

 

טבלת מחוז צפון

מס'       קבוצה                                            הפ/נצ            נק'

  1. מכבי רעננה עירוני 6/2                14
  2. הפועל עמק חפר 6/2                14
  3. הפועל עמק יזרעאל 5/3                13
  4. מכבי חיפה אסי 5/3                13
  5. הפועל כפר סבא אביב 5/2                12
  6. א.ס.רמת השרון עלומים 4/4                12
  7. הפועל גליל עליון צפת 3/5                11
  8. הפועל גלבוע מעיינות 2/6                10
  9. אליצור עירוני נתניה 2/6                10
  10. מכבי הוד השרון 1/6                8

 

 

 

מחוז דרום

בני הרצליה – הפועל ת"א אברהם 96-75

האדומים ממשיכים להוליך את הטבלה לאחר ניצחון חוץ על בני הרצליה.

באורחים השתלטו על המשחק מתחילתו. הטריו ים מדר/גיא עלוש/יובל אדומי הובילו אותה לרבע ראשון נהדר שמנגד שחר פאל ודור ענבי מספקים נקודות להרצליה, ובסיום הרבע 15-24.

 

ברבע השני המשיכו האורחים לשלוט במשחק. ים מדר המשיך ללהוט וביחד עם דניאל הילל הורידו את הפועל ת"ט ליתרון מבטיח 30-46.

 

ברבע השלישי הרצליה ניסו לנגוס בפער בראשות עידו פוגל ובן מאירוב אבל שחר לזר לא נתן להם להתקרב ובסוף הרבע השלישי 49-67.

 

הרבע האחרון היה משוחרר ונטול הגנות. גיא עלוש הוביל את האורחים באדום ומנגד דור ענבי עשה ככל העולה על רוחו ובסיום הפועל ת"א משייטת לניצחון 75-96.

 

הפועל יורם חולון – מכבי ראשל"צ איציק 90-57

אליצור יבנה – הפועל נס ציונה איתי 67-70

מכבי ת"א טדי – א.ס. אשקלון 66-89

הפועל ירושלים עזרא – מכבי רחובות עומר (נדחה ליום רביעי 19.12)

 

טבלת מחוז דרום

מס'       קבוצה                                           הפ/נצ'            נק'

  1. הפועל תל אביב אברהם 7/1                 15
  2. מכבי תל אביב טדי 7/1                 15
  3. מכבי ראשלצ איציק 6/2                 14
  4. אליצור יבנה 5/3                 13
  5. הפועל נס ציונה איתי 4/4                 12
  6. הפועל יורם חולון 3/5                 11
  7. הפועל ירושלים עזרא 3/4                 10
  8. מכבי רחובות עומר 3/4                 10
  9. בני הרצליה 1/7                 9
  10. א.ס. אשקלון 0/8                 8