סיכום המחזור ה-10 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס משחקי המחזור ה-10 בליגת העל ממשיכות שלוש קבוצות לצעוד בראשות המחוז הצפוני, ואילו שתי קבוצות ממשיכות להוליך את המחוז הדרומי.

 מחוז צפון:

משולש הצמרת המתבסס בראש טבלת מחוז צפון: גלבוע/מעיינות ועירוני רעננה (2-8) והפועל עמק יזרעאל (1-8 ומשחק חסר)

במרכז הטבלה: מכבי אסי חיפה (4-6), הפועל כפר סבא, הפועל עמק חפר (5-5), הפועל משגב ואליצור נתניה (6-4)

בתחתית הטבלה: הוד השרון (7-3), הפועל גליל עליון צפת (6-3 ומשחק חסר), בני הרצליה (7-3), ומכבי חיפה צעירים (8-2)

תוצאות המשחקים:

מכבי רעננה עירוני מכבי הוד השרון 71-74

מחזור אחד לסיום הסיבוב הראשון אירחה מכבי עירוני יורם רעננה את מכבי הודהשרון למה שעל הנייר נחשב מפגש קצוות, אולם בפנינת השרון ידעו שהם לא הולכים ללקק דבש מול יריבה שלא ניצחה אותם מאז דצמבר 2011. 

 

הלבנים פתחו בצורה טובה, כשאיתי רם, דניאל רון ובעיקר יהל מלמד מציגים משחק התקפה שוטף, בעוד אלירן חדד ויונתן דורי מצליחים לשמור את הודהשרון בפיגור סביר של 16-22. קבוצתו של רון נוה פתחה את הרבע השני במטווח שלשות גלעד מלניק, רון אופק גופר התחילו ואז הגיעו שלוש רצופות של מלמד, מה שאפשר לפער לגדול, בעוד חדד וגיא גלזר מגיבים בצד השני ועל הלוח 33-44. 

 

כמו שקרה לה יותר מדי פעמים העונה, כולל רק לפני שלושה ימים בהרצליה, רעננה לא הגיעה לרבע השלישי ואפשרה ליריבתה לנגוס בפער במהירות. חדד הראה יד חמה מכל טווח ובעזרת סער אגמון, יונתן דורי ויונתן לוי הוליכו את הכחולים לריצה נהדרת, שהסתיימה ב-59-55, כשאצל הביתיים היה זה סאקס שמנע פער גדול יותר. שחקניו של חי דוידי המשיכו במומנטום אל תוך דקות ההכרעה עם שלשות של ליעם הרסון וחדד ועל הלוח 67-57 עם חמש דקות לשחק. פנינת השרון מצאה את הכוחות לחזור מהמצב הקשה הזה, ולא בפעם הראשונה העונה מלניק וסאקס גירדו נקודות מקוהעונשין, מלמד קלע נקודות ראשונות מאז ההפסקה (אחרי שסיים את כל אחד משני הרבעים הראשונים עם 11 נק') ואז הגיעו שלוש שלשות רצופות של מלניק, שענו על נקודות של גיל גאיביץ' ופתאום זה 71-72 למארחת, 15 שניות לסיום. חטיפה של אופיר לדרמן הסתיימה בסל שלו והותירה את הודהשרון המומה עם הפסד 71-74. 

הפועל גלבוע מעיינות הפועל משגב 55-77

(אתר סל הגלבוע)

גלבוע/מעיינות התייצבה הערב למחזור ה-10 של ליגת העל לנוער למשחק בית מול משגב המפתיעה והעקשנית. הקבוצה חסרה את ברסון הפצוע ואת מורגנשטרן ורומנוב

הפתיחה הייתה מדשדשת של שני הצדדים שהתקשו לספק נקודות שהאחוזים נמוכים מכל טווח. האורחים ממשגב הציגו את הצמד בר חן ולוין שקולעים את כל הנקודות עבור קבוצתם ומנגד המקומיים מגלבוע/מעיינות מחלקים את עוגת הנקודות בצורה מאוזנת ובסיום הרבע הראשון 11-18 גלבוע/מעיינות

ברבע השני המקומיים עולים ליתרון דו ספרתי ראשון. אלבז ,אונה, חנוכי, חיון וננקין בדקות סבירות העלו עד 32-15 אבל פסק זמן של האורחים ואדישות לא ברורה של המקומיים בהגנה מורידה את ההפרש עד מינוס 8 . התעשתות של שפיר וחנוכי שמה את גלבוע/מעיינות במחצית ביתרון 26-41.

ברבע השלישי המשחק לא התרומם לרמה המצופה ממנו שהמשחק נראה באווירה חברית וכיפית ונוחה מדיי לשני הצדדים ,כשחיון ובעיקר עידו סגל שומרים על הרמה הנדרשת ומשאירים את היתרון של גלבוע/מעיינות בהפרשים משתנים שהאורחים מורידים שוב לחד ספרתי במהלך הרבע אבל עד סיום הרבע השלישי שוב בריחה קלה של גלבוע/מעיינות עד 44-62 בסיום הרבע.

ברבע האחרון גלבוע/מעיינות עולים ליתרון שיא במשחק (49-74) ובסיום מפגש החברים הסתיים בתוצאה 55-77 והפנים של גלבוע/מעיינות לטורניר ההיסטורי ברומא

קלעו לגלבוע/מעיינות

רזיאל חיון -17 נק' , 3 אס' , עידו סגל -12 נק' , יותם חנוכי -12 נק' , 5 כ"ח, 3 אס' , אייל ננקין -11 נקודות , 10 כ"ח, 4 חטיפות , אמיר שפיר -8 נק' , 4 כ"ח  , בניהו סרור (8 כ"ח),עומר אלבז – 5 נק' כ"א , הראל יוחנן -3 נק' , גלעד אונה -2 נק' , איתי מושקוביץ שיחק אך לא קלע (5 כ"ח, 5 אס' ) 

הרבו לקלוע למשגב

אור לוין,רועי בר חן -18 כ"א

 

אליצור עירוני נתניה הפועל כפר סבא אביב 75-63

הפועל עמק חפר מכבי אסי חיפה 83-76

מכבי חיפה צעירים בני הרצליה 80-52

הפועל עמק יזרעאל הפועל גליל עליון צפת (נדחה ליום חמישי 4.1)

מחוז דרום:

הפועל ת"א (1-9) ומכבי ת"א (1-8 ומשחק חסר) צמודות בראש הטבלה. אחריהן בצמרת: מכבי ראשל"צ איציק, הפועל יורם חולון (3-7) שממשיכות לנצח ונס ציונה איתי (3-6 ומשחק חסר)

במרכז הטבלה: הפועל ירושלים יהב (5-5), א.ס. אשקלון (4-5 ומשחק חסר), ואליצור יבנה (6-4).

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג, הפועל ירושלים יובל (7-3), מכבי עופר ראשל"צ (8-1 ומשחק חסר) וגן יבנה שמחפשת ניצחון ראשון.

תוצאות המשחקים:

הפועל ת"א הפועל ירושלים יובל 76-102

הפועל ת"א רושמת ניצחון ביתי קל על הפועל ירושלים יובל ומתבססת בצמרת מחוז דרום. הפתיחה הייתה דווקא צמודה. רוני פריבורקין ברבע התקפי נהדר עם 14 נקודות אישיות הוביל את האורחים באדום מנגד שלשות של עומר הראל ונקודות של בנימין, פלטין ואדוסי והרבע צמוד 23-24 להפועל ת"א.

ברבע השני המקומיים התחילו לעבוד בהגנה כשהידית של עומר הראל עובדת שעות נוספות בתוספת סלים של עמיר וים מדר שמנגד רז אפיק בפתיחה ופריבורקין בסיום שומרים את האורחים בתמונה ובמחצית 39-50.

הפועל ת"א המשיכו לרוץ ברבע השלישי ולא הותירו לאורחים כל סיכוי. פלטין, הראל , מדר ועמיר הריצו אותה ליתרון 55-80 שמנגד סופרי וגלעד אילוז ממזערים נזקים.

הרבע האחרון היה לפרוטקול בלבד. נסייר ורז אפיק בלטו בירושלים ומנגד סיומת נהדרת של רועי אריאלי חתמה את תוצאת המשחק 76-102 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א:

עומר הראל 19 (4 שלשות), גיא פלטין 16, שחר עמיר 14, ים מדר 11, יובל אדוסי 10, גיא עלוש ורועי אריאלי 7, ארז בנימין 6, עומר ותד 4, גיא אפלשטיין , עמרי יאסו דן איבנצקי 2

קלעו להפועל ירושלים יובל:

רוני פריבורקין 22, רז אפיק ויונתן נסייר 15, גלעד אילוז 8, ניר סופרי ואלון אפל 7, נדב תורג'מן 2

הפועל ירושלים יהב הפועל גן –יבנה 67-92

המחזור העשירי הפגיש את הפועל ירושלים יהב עם רצף של 4 הפסדים מול גן יבנה עם רצף של 9 הפסדים וללא ניצחון העונה.

ירושלים פתחו עם אריאל דרעי, טמיר בראלי, יונתן ידיד, איל ספיר וליאור רחמני
גן יבנה עם עידן מגנאזי, עומרי פולברש, סראפ כהן, טוהר הרוש ונועם קוגל.

הרבע הראשון היה שקול שדווקא גן יבנה שולטת ומכתיבה את הקצב עם נקודות של טוהר הרוש כשיתרון השיא שלה כבר עומד על 6 כשנותרו 2:40 לסיום הרבע. ירושלים עם נקודות של טמיר בראלי ועמית שדה הורידה את ההפרש ובסיום שוויון 18-18.

הרבע השני כבר היה בשליטה מלאה של הירושלמים, סלים של לפיד חנוכה, יונתן פלד וגל אברס הגדילו את הפער כשגן יבנה לא מצליחה לייצר סלים וההפרש צומח עם שתי שלשות רצופות של אריאל דרעי ובסיום המחצית 49-31 לירושלים.

המחצית השניה הייתה גם היא בשליטה מלאה של המקומיים גיא טל, רון ברוש ואדיר אסף הגדילו את הפער כשמנגד הרוש וכהן קולעים לגן יבנה. איל ספיר וליאור רחמני הוסיפו נקודות ובסיום ניצחון קל לירושלים 92-67

קלעו לירושלים: לפיד חנוכה– 16 נק', אריאל דרעי-15 נק', טמיר בראלי– 14 נק', יונתן פלד-9 נק', רון ברוש ועמית שדה – 7 נק' כ"א, ליאור רחמני וגל אברס– 6 נק' כ"א, גיא טל 5 נק', אדיר אסף ואיל ספיר 4 נק' כ"א, דניאל מור 2 נק'

קלעו לגן יבנה: טוהר הרוש– 21 נק', סארפ כהן– 18 נק', עמרי פולברש 11 נק', עידן מנגאזי – 7 נק', מאור גילה 3 נק', דביר בן דוד 5 נק', עידן בן עזרא 4 נק

מכבי ראשל"צ איציק אליצור יבנה 57-83

הפועל יורם חולון עירוני אהרון ר"ג 72-102

מכבי ת"א טדי מכבי עופר ראשל"צ (נדחה ליום שלישי 2.1)

א.ס. אשקלון הפועל נס ציונה איתי (נדחה ליום חמישי 4.1)