סיכום המחזור ה-11 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס משולש הצמרת בצפון ממשיך לבסס את מעמדו בפסגה, ושתי המוליכות של הדרום ממשיכות לנצח וייפגשו במחזור הבא לדרבי מסקרן במיוחד.

מחוז צפון:

משולש הצמרת המתבסס בראש טבלת מחוז צפון: הפועל עמק יזרעאל (1-10), עירוני רעננה (2-9) וגלבוע/מעיינות (2-8 ומשחק חסר)

הרחק מאחוריהן, במרכז הטבלה: מכבי אסי חיפה, הפועל כפר סבא אביב (5-6) אליצור נתניה, הפועל עמק חפר (5-6).

בתחתית הטבלה: מכבי הוד השרון, הפועל משגב (7-4), הפועל גליל עליון צפת (8-3), בני הרצליה (7-3 ומשחק חסר) ומכבי חיפה צעירים (9-2)

תוצאות המשחקים:

מכבי הוד השרון מכבי חיפה צעירים 63-77

הוד השרון מנצחת בבית במשחק חשוב את מכבי חיפה צעירים 63-77 , לאחר תקופה קשה עם שלושה הפסדים צמודים לעמק חפר, רעננה ועמק יזרעאל.

חניכיו של חי דוידי התייצבו למשחק ראשון לשנת 2018 בבית במגרש רבין נגד מכבי חיפה צעירים.
המשחק התחיל לא טוב מבחינת הוד השרון והרבע הראשון ביתרון של חיפה 17-13.

ברבע השני בבליץ קצר של שתי דקות, הוד השרון עולה ליתרון 8 שהנקודות מגיעות משחקני הספסל. חיפה חוזרת למשחק שוב ופותחת פער והרבע מסתיים 10-26 הקבוצות יורדות למחצית בתוצאה 27:39.

הרבע השלישי היה שקול 17-18 והיה נראה שהמשחק יהפוך לתבוסה לחיפה. תחילת הרבע הרביעי במשך ארבע דקות ראשונות של הרבע חיפה בריצה של 10-0 ומצמצמת את התוצאה ל 54-57. חי דוידי, מאמן הוד השרון לוקח כבר את הפסק זמן השני שלו במחצית. שחקני הוד השרון חוזרים מפסק הזמן אחרת. סדרה של שש שלשות וסל שדה אחד מול הגנה מצוינת שלא מאפשרת הפעם לשחקני חיפה לחזור למשחק והמשחק מסתיים כאמור בניצחון יפה של הוד השרון 63-77.
הוד השרון מסיימים את הסיבוב הראשון במאזן 7-4 ואמצע הטבלה ויוצאים לפגרה לקראת הסיבוב השני ב-22/01 בבית נגד הפועל גלבוע.


הפועל משגב אליצור עירוני נתניה 57-41

הפועל משגב התייצבה למשחק בית מול אליצור נתניה.
פתיחת משחק אגרסיבית בהגנה מצד שתי הקבוצות משאירות את הרבע הראשון בתוצאה נמוכה וצמודה 13-8 לאורחים מנתניה.
ברבע השני שחקני נתניה משתחררים מעט בהתקפה בעוד שחקני משגב פשוט לא מצליחים לשים את הכדור בתוך החישוק עם החטאות מרגיזות ממצבים מצויינים ומסיימים מחצית רעה ביותר בתוצאה 32-13 לנתניה.
הרבע השלישי נפתח מנומנם משהו ונתניה כבר עולים ל 25 הפרש
ריצה של שחקני משגב שגם מצליחים לקלוע מידי פעם מצמקת ל 11 הפרש אך מעט מידי מאוחר מידי כששחקני נתניה מראים אופי ויודעים לשמור על ההפרש.
בסיום 57-41 לאורחים מנתניה.
קלעו למשגב:
רועי בר חן 20 , אור לוין 7 , אופק לוי 5 , בן כץ 4 , ישע דודאי 3 , פלג אברהם עוז 2

הפועל גליל עליון צפת מכבי רעננה עירוני 67-57

מכבי עירוני יורם רעננה עלתה לגלילהעליון עלמנת לפגוש הפועל המקומית ולהמשיך את רצף ההצלחות שלה במסגרת ליגתהנוער וליגת בתיהספר באולם בכפרבלום, שם לא נוצחה מאז פברואר 2011. 

 

רוב המשחק התאפיין בקצב התקפי נמוך, כשגליל נראית לחוצה ממאבקי התחתית בעוד יריבתה לא מאופסת אחרי הנסיעה הארוכה. יותם אלון וסתיו מרום היו דומיננטיים בצד של הגליל, בעוד איתמר סאקס לא חיכה לדקות הסיום (כמו נגד נתניה, הרצליה והודהשרון) בכדי להתעורר, אולם אלון וגיא חן סגרו את הרבע הראשון היטב עם יתרון 15-21. רצף שלשות של דניאל רון, יהל מלמד וסאקס בתוספת נקודות חשובות של האחרון איפשרו לקבוצתו של רון נוה לנגוס בפער, בעוד שלשות שלושות של אורי אלבז וסלים של מרום שמרו את קבוצתם עם ההובלה בהפסקה – 37-38. 

 

מלמד הצטרף לסאקס ביכולת נהדרת ברבע השלישי ויחד עם העבירו את ההובלה לצד של השרונים. שלו אביטבול הגיב בצד השני, אולם לא מנע מקבוצתו של איתי ירושלמי להיכנס לדקות ההכרעה בפיגור 52-50. הלבנים איבדו ביטחון בצד ההתקפי ומול דקות טובות של דניאל רון, גלעד מלניק ואיתי גבע נפלו לפיגור אותו התקשו למחוק. סל של סאקס ונקודות מקוהעונשין של מלמד חתמו ניצחון 67-57 של האורחים.  

הפועל כפר סבא אביב הפועל עמק חפר 74-95

מכבי אסי חיפה הפועל עמק יזרעאל 98-70

בני הרצליה הפועל גלבוע מעיינות (נדחה ליום שישי 12.1)

מחוז דרום:

מכבי טדי ת"א הפועל ת"א (1-10) צמודות בראש הטבלה, כאשר במחזור הבא יפגשו לדרבי מסקרן ביניהן. אחריהן בצמרת: מכבי ראשל"צ איציק והפועל יורם חולון (3-8) שממשיכות לנצח

במרכז הטבלה: נס ציונה איתי (4-7), הפועל ירושלים יהב (5-6), א.ס. אשקלון (6-5), הפועל ירושלים יובל ואליצור יבנה (7-4).

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג (8-3), מכבי עופר ראשל"צ (10-1) וגן יבנה שעדיין מחפשת ניצחון ראשון.

תוצאות המשחקים:

מכבי עופר ראשל"צ הפועל ת"א 100-74

מכבי עופר ראשל"צ מתחתית המחוז אירחה את הקבוצה הלוהטת של הליגה, הפועל ת"א. המארחים החזיקו מעמד במשך שלושה רבעים ונכנעו לקבוצה עדיפה. המקומיים בלבן פתחו עם מיכאל בן עזרא, ניקולס גן, ירין גולדברג, חן ברהום ואור קפילוטו מנגד האורחים מת"א באדום עם ים מדר, ארז בנימין, גיא פלטין, גיא עלוש ושחר עמיר. ראשל"צ פתחו את המשחק בלי רגשי נחיתות כשריח הסנסציה באוויר. אור קפילוטו וירין גולדברג הובילו את המארחת ליתרון מפתיע 20-24 בתום הרבע הראשון. מנגד עמיר ופלטין לא נותנים להם לברוח.

ברבע השני האדומים חזרו לשלוט במשחק והפכו את הקערה על פיה. פלטין המשיך ללהוט והוביל את האדומים לרבע טוב שבסיומו הלוח מורה 41-45 לאורחים מת"א.

ברבע השלישי האדומים המשיכו ללחוץ על הדוושה והחלו לברוח. עומר הראל עלה מהספסל עם מטח שלשות עם סיוע של עמיר ובתום הרבע הפער גדל עד 59-70.

ברבע האחרון , האדומים לא הרפו וסגרו את המשחק. עומר הראל עם שלשות נוספות, בנימין מהשדה וגיא אפלשטיין חתם את תוצאת המשחק עם הסל ה-100 של האדומים. בסיום 72-100. ובמחזור הבא מחכה להפועל ת"א היריבה העירונית, מכבי טדי ת"א לדרבי לוהט של הראשונה נגד השנייה.

הרבו לקלוע להפועל ת"א: עומר הראל 24 (4 שלשות), שחר עמיר 18, גיא פלטין 17 (3 שלשות).

הרבו לקלוע למכבי עופר ראשל"צ: מיכאל בן עזרא וניקולס גן 12, אור קפילוטו 9, חן ברהום 8.

עירוני אהרון ר"ג הפועל ירושלים יהב 77-63

המחזור האחרון של הסיבוב הראשון הפגיש את מכבי רמת גן והפועל ירושלים. המקומיים מרמת גן פתחו עם אנטון גרינשטיין, רועי פרז, אלון עשיר, אלמוג חדד ואורי שיבר.
ירושלים עם אריאל דרעי, איל ספיר, יונתן ידיד, דניאל מור וטמיר בראלי.

האורחים מירושלים פתחו טוב את המשחק ושברו את הלחץ ההגנתי של רמת גן, נקודות של טמיר בראלי ושלשה של אריאל דרעי העלתה אותם ל– 12-6 אבל מנגד נקודות של אורי שיבר ורועי פרז השאירו את ר"ג בתמונה. ירושלים עלו ל-5 נק' הפרש אבל ר"ג שיפרו את ההגנה והורידו ל-20-17 לירושלים בסיום הרבע הראשון.

ירושלים פתחו את הרבע השני עם נקודות של אדיר אסף ושלוש קליעות מהקו של דרעי אבל שלשה של אלון עשיר הורידה לנקודה בלבד 25-24. המהפך הרמת גני הושלם 5 דקות לסיום כשעלתה ליתרון 29-25. הירושלמים לא נלחצו ובשתי מתפרצות יפות עם סלים של יונתן פלד ויונתן ידיד השוו את התוצאה. עומר נפתלי עם שלשה ובתוספת מתפרצת של הלבנים ושוב יתרון מקומי 37-31 עוד 2:20 למחצית. ירושלים בריצת 5-0 הורידה לנקודה אבל שלשה של אלמוג חדד על הבאזר למחצית ור"ג יורדים ביתרון 40-36.

הרבע השלישי נפתח בריצת 8-0 של הירושלמים עם סלים של ידיד ובראלי. המקומיים ניסו לשפר את משחק ההגנה אבל דקות טובות ומשחק קבוצתי של ירושלים והם כבר ביתרון 10, 56-46 כשנותרו 3 דק' לסיום הרבע. המומנטום האדום נמשך וירושלים המשיכו להגדיל את ההפרש ל60-48 בסיום הרבע.

ר"ג לא ויתרו על המשחק וניסו להוריד את ההפרש, 3 דקות לסיום הפער עומד על 11 נק' בלבד 66-55. ירושלים המשיכו לשמור ועם נקודות חשובות של טמיר בראלי הגדילו שוב את הפער. בסיום ניצחון לירושלים 77-63.

הרבו לר"ג: אלון עשיר– 13 נק', אנטון גרינשטיין– 11 נק', אלמוג חדד ואורי שיבר 8 נק' כ"א.

הרבו לירושלים: טמיר בראלי-19 נק', אריאל דרעי– 14 נק', אדיר אסף– 12 נק', יונתן ידיד 10 נק'

הפועל נס ציונה איתי הפועל יורם חולון 71-68

אליצור יבנה מכבי ת"א טדי 74-62

הפועל גן –יבנה מכבי ראשל"צ איציק 89-67

הפועל ירושלים יובל א.ס. אשקלון 70-84