סיכום המחזור ה-16 במחוז הצפוני בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

במחוז צפון הקרב על הפלייאוף צמוד: חמש קבוצות נאבקות על שלושה כרטיסים. ולהלן תורת הסיכויים:

עירוני רעננה תסיים ככל הנראה במקום הראשון.

לעמק יזרעאל יספיק ניצחון אחד כדי להגיע לפלייאוף ושתי נצחונות (נשאר לה נתניה בבית וחיפה בחוץ) כדי לסיים שנייה.

רמת השרון תבטיח את מקומה אם תנצח משחק אחד מבין גלבוע/מעיינות בבית וכפר סבא בחוץ (יש לה יתרון פנימי על חיפה) במקרה של שני הפסדים, העניינים מסתבכים ותלויים בהפרשים פנימיים.

אסי חיפה עם שני מפגשים ישירים מול קבוצות הנאבקות עימה על הפלייאוף: גליל עליון בחוץ ויזרעאל בבית. חיפה צריכה לנצח פעמיים כדי להבטיח מקומה ברביעייה. במקרה של מעידה אנחנו נכנסים להפרשים פנימיים כך שהתמונה תתבהר לאחר המחזור הנוכחי.

עמק חפר תתארח אצל רעננה ותארח את הוד השרון. היא לא תלויה בעצמה וגם שני ניצחונות עלולים לא להספיק (אם חיפה ורמת השרון ינצחו פעמיים ויזרעאל פעם אחת).

גליל עליון תעלה רק במקרה ותנצח פעמיים את חיפה בבית וגלבוע/מעיינות בחוץ ובמקביל יתקיימו שניים מהשברים הבאים: רמת השרון יפסידו פעמיים, יזרעאל ינצחו את חיפה ועמק חפר יפסידו פעם אחת.

 

תוצאות המשחקים:

 

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גליל עליון צפת 61-86

עמק יזרעאל רושמת ניצחון ביתי מרשים על גליל עליון וכמעט מבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון.

פתיחת המשחק היתה צמודה. ירדן אשכנזי ושלו לוגשי הובלו את העמק ומנגד זיו מעוז עם 8 רצופות (כל הנקודות שלו במשחק). רותם גורן ואופק סער עלו מהספסל של העמק כדי לספק את הנקודות. יאיר בן יעקב וחן גיא לא נתנו למקומיים לברוח ובתום הרבע 19-19.

הרבע השני היה במעמד צד אחד. אוהד דקל, שלו לוגשי וירדן אשכנזי שטפו את המגרש. עדי אדרי ואורי אלבאז ניסו לעצור את המכונה מהעמק אבל ללא הואיל ובמחצית 34-48.

העמק לא עצרו גם ברבע השלישי. דקל עם 8 רצופות ושלשה של רותם גורן סגרו את הסיפור. אלבאז ואילון נאור קלעו עבור הגליל ובתום הרבע 46-68.

הרבע האחרון התנהל על מי מנוחות. גורן מיזרעאל ואדרי מהגליל החליפו ביניהם נקודות. איתמר שוורת ויהל פלג חתמו את המשחק עבור יזרעאל ומנגד סיומת טובה של גיא חן ובסיום 61-86 לעמק יזרעאל.

 

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

אוהד דקל 22, רותם גורן 15, שלו לוגשי 14, ירדן אשכנזי 13, ליאל מלה 9

הרבו לקלוע לגליל עליון:

עדי אדרי וחן גיא 13, אורי אלבאז 9, זיו מעוז 8

 

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי הוד השרון 76-97

הקרב על המיקום בית התחתון בין גלבוע/מעיינות שרצתה להמשיך לשמור על הבית ולהגיע לבית התחתון הרותח מהמקומות שמארחים 3 משחקי בית ולא 2 (מקומות 5-7) לבין הוד השרון שאולי זה היה משחק ההזדמנות האחרונה שלה, שהמדהים הוא שהקבוצה הזאת לא הפסידה למעט לעמק יזרעאל פעמיים דו ספרתי וכל משחקיה צמודים עד מאוד שהיא עושה חיים קשים לכל יריבה באשר היא .

גלבוע/מעיינות חסרה את נדב לוי הפצוע שאלון מורגנשטרן עולה לא כשיר למשחק וגם אותו איבדה אחרי 2 דקות מהפתיחה כאשר הוא נפצע בקרסול שלו לא לפני שהספיק לקלוע את כל הנקודות שלה עד לאותו רגע.

גלבוע/מעיינות עלתה למשחק עם מורגנשטרן, ארצי, סדרס, אוחנה וסגל. האורחים עלו עם שגב, אלון, נויביץ, זרחוביץ ואוסלקה.

את המשחק שפטו שלישיית שופטים מצויינת רווה שרף, אליאס אבו ערב ודניאל מלכה.

פתיחת המשחק הייתה של האורחים שעלו מסלים קלים של דורי, נויביץ וזרחוביץ ליתרון 6-2. מורגנשטרן עוד הספיק לצמצם ל4-6 שהוא קולע את כל הנקודות ונחיתה לא טובה על הרגל גרמה לנקע והוא מסים את המשחק . ציבוטרו עלה מהספסל והוכיח כמה הוא חשוב כבר מהרגע הראשון. נקודות של ארצי אוחנה וסגל העלו ל6-10 אבל שגב עם 5 רצופות החזיר את היתרון לאורחים 11-10. ארצי וסדרס העלו ל14-11 שנויביץ הנפלא מחוץ לקשת כפה שוויון אחרון במשחק. ריצת 0-8 מקומי עם אוחנה, קופר וארצי העלתה את גלבוע/מעיינות ל14-22 אבל האורחים היו עקשנים וכרסמו את ההפרש שוב אבל קופר וציבוטרו דאגו ליתרון בסיום הרבע הראשון 21-28 אדום.

ברבע השני סגל עם 5 רצופות דאג שהאורחים לא התקרבו. לובטון האורח שעלה מהספסל תרם רבות והשאיר את הוד השרון כל הזמן בתמונה שהמקומיים מגיעים 3 פעמים ל+8 אבל לא מצליחים לעלות לדו ספרתי מול החבורה העקשנית של דוידי. ארצי ברגעים נפלאים המשיך להיות האיש של גלבוע/מעיינות והעלה אותנו ליתרון 29-40 אבל נויביץ, אלון ואוסלקה לא ויתרו והורידו לחד ספרתי. סיומת טובה של הרבע בראשות ארצי וסגל וסל על הבאזר של סדרס הורידו את שתי הקבוצות בתוצאת המחצית 43-52 לטובת גלבוע/מעיינות שמסיימת מחצית שלמה ללא שלשה אחת.

ברבע השלישי חזינו בפתיחה מצויינת של הוד השרון שפתחה עם 0-5 והתקרבה עד 48-52 לטובת גלבוע/מעיינות. עבירה בלתי ספורטיבית של זרחוביץ קטעה את המומנטום הכחול וארצי וציבוטרו החזירו את הצבע ללחיים של המקומיים, כשארצי עוד קולע שלשה ראשונה במשחק למקומיים שהם ב+9 .אולסקה האורח היה שם להחזיק את האורחים במשחק ברגעים אלו אבל קופר ,כוכבי, סגל, ארצי ומלינרסקי מבריחים את גלבוע/מעיינות ליתרון שיא במשחק 59-75 גלבוע/מעיינות בסיום הרבע השלישי.

האורחים ניסו לחזור למשחק ועוד הורידו ברבע האחרון ל-11 עם יכולת טובה של שגב אבל הנצרה מחוץ לקשת השתחררה סוף סוף שקופר וסדרס תורמים 4 שלשות ברבע הזה ועוד יעילות מצד אוחנה וציבוטרו, והמצטיין במשחק חן ארצי שלוקחים את גלבוע/מעיינות להפרשים מהם האורחים כבר לא חזרו ובסיום 76-97 גלבוע/מעיינות .

 

קלעו לגלבוע/מעיינות:

חן ארצי -22 נק',15 כ"ח , רון קופר- 18 נק' (9 ברבע האחרון), 4 כ"ח, 3 אס', דביר אוחנה -12 נק' (0/7 מהשלוש, 6/7 לשתיים), עידו סגל-11 נק',4 כ"ח,6 אס',3 חט', תומר ציבוטרו – 10 נק' 10 כ"ח, יובל כוכבי -8 נק' , איתי סדרס- 7 נק' 3 חט', אלון מורגנשטרן -4 נק', אראל מלינרסקי- 3 נק' , ירין תורגמן -2 נק' 4 כ"ח , שיחקו תרמו אך לא קלעו : אלון קוזניציקי, אסף דליות.

הרבו לקלוע להוד השרון : 

אלון דורי-22 נק',שקד שגב-18 נק',גיל נויביץ-13 נק',יואב אוסלקה-12 נק'

 

 

מכבי אסי חיפה – א.ס. רמת השרון עלומים 61-81

קרב הצמרת על הכרטיס לפלייאוף העליון התקיים המעמד צד אחד של המקומיים מעיר הכרמל.

הרבע הראשון היה צמוד. בחיפה דניאל נג'ר, מקסים פוקסמן ושלשות של עומר סבן ונועם פרץ מול 7 רצופות של אלון גילאי דותן לרמת השרון. שלשות של גיא ארטמן ואדם קליין לאורחים ומנגד נועם פרץ חתם את הרבע עם שלשה נוספת והלוח מורה 15-15.

הרבע השני היה שייך לחניכיו של בני כץ. הצמד דניאל נג'ר את עמית ביניש ירו ופגעו מכל מצב כשביניש מפליא עם  4 שלשות. מנגד גילאי דותן ונדב נעים בפתיחת הרבע ואדם קליין ויואב הדר בסופו לא יכלו למקומיים ובמחצית 35-45.

ברבע השלישי ההפרש צמח עד 20 הפרש. הפעם אצל הירוקים אל דניאל נג'ר הצטרף יונתן לבנברג כל הדרך אל 47-68 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון שתי הקבוצות נרגעו והתקשו לייצר נקודות. נג'ר המשיך לקלוע ונועם פרץ ברבע טוב השלימו את המלאכה שמנגד רמת השרון מבלים שעות נוספות על הקו שכל 10 הנקודות האחרונות שלהם היו מממנו ובסיום 61-81 לחיפה.

 

הרבו לקלוע לחיפה:

דניאל נג'ר ועמית ביניש (5 שלשות) – 20, נועם פרץ (4 שלשות) – 16, יונתן לבנברג – 11.

הרבו לקלוע לרמת השרון

אלון גילאי דותן ואדם קליין – 15, נדב נעים  – 11.

 

הפועל כפר סבא אביב – מכבי רעננה עירוני 88-79

המוליכה מרעננה נתקלה ביריב עיקש בדמות הפועל כפ"ס והצליחה לעבור את המשוכה מה שמקנה לה כמעט בוודאות את המקום הראשון במחוז צפון.

הרבע הראשון היה שייך למקומיים מכפ"ס. עילי שאול הוביל אותה לרבע נהדר ביחד עם איתי חורין ואליעד רשליין שמנגד אופק גופר עם שלשה וסל שומר מרחק ובתום הרבע 14-22 לכפ"ס.

ברבע השני התהפכו היוצרות שהאורחים מרעננה חזרו למשחק בראשות אופק גופר ואיתי גבע שמנגד עומר שדה ועילי שאול שומרים על היתרון המקומי ובמחצית 38-39 לכפ"ס.

ברבע השלישי נדנדת הסלים נמשכת. שאול ואפי טיומקין מול איתמר סאקס ואיתי גבע. סיומת טובה של יהל מלמד האורח והלוח מורה 60-62 לכפ"ס.

הרבע האחרון היה כולו רעננה שטרפה את הפרקט. הטריו מלניק, גבע וסאקס היו אחראים לנקודות שעילי שאול כמעט לבדו מחזיק את המקומיים אך זה לא מספיק ובסיום 79-88 רעננה

 

הרבו לקלוע לכפ"ס:

עילי שאול 30, עומר שדה ואפי טיומקין 10, איתי חורין 8

הרבו לקלוע לרעננה:

איתי גבע 22, יהל מלמד 17, איתמר סאקס 15, אופק גופר 12

 

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק חפר 70-54

 

 

טבלת מחוז צפון

מס'        קבוצה                                                            ניצ'/הפ'           נק'

  1. מכבי רעננה עירוני 12/4                   28
  2. הפועל עמק יזרעאל 10/6                   26
  3. א.ס.רמת השרון עלומים 10/6                   26
  4. מכבי חיפה אסי 9/7                     25
  5. הפועל עמק חפר 9/7                     25
  6. הפועל גליל עליון צפת 8/8                     24
  7. הפועל גלבוע מעיינות 7/9                     23
  8. הפועל כפר סבא אביב 7/9                     23
  9. אליצור עירוני נתניה 5/11                   21
  10. מכבי הוד השרון 3/13                   19