סיכום המחזור ה-21 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

כשבפתח יום הגמרים שיתקיים ביום ראשון הקרוב בכפר סבא ויפגיש בגמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר את מובילות שני המחוזות: הפועל עמק יזרעאל ומכבי טדי ת"א, נערך מחזור חלקי. מחזור אחד לסיום העונה הסדירה, ותמונת משחקי רבע גמר הפלייאוף כמעט נחתמים. בצפון נקבעו העולות ומקומות 1-2 , עמק יזרעאל ועירוני רעננה. גלבוע/מעיינות ואסי חיפה יאבקו על מקומות 3-4. במחוז דרום נקבעו מקומות 1 ו-2 (מכבי והפועל ת"א) ו-3 קבוצות (ראשל"צ איציק, חולון ונס ציונה) נאבקות על שני הכרטיסים הנותרים.

מחוז צפון:

4 הראשונות הבטיחו מקומן ברבע גמר הפלייאוף: הפועל עמק יזרעאל בודדה בפסגה והבטיחה את המקום הראשון (3-18), עירוני רעננה הבטיחה את המקום השני (4-16 ומשחק חסר), גלבוע/מעיינות ומכבי אסי חיפה (6-15), יאבקו על המקום השלישי, כאשר הרביעית תפגוש את מכבי ת"א, כבר ברבע גמר הפלייאוף.

גלבוע/מעיינות תלויה בעצמה (במפגשים בינה למכבי חיפה יש לה יתרון), וצריכה לנצח במחזור האחרון את הרצליה בבית), מכבי אסי חיפה תקווה למעידה של גלבוע/מעיינות, כאשר נשאר לה לשחק מול המוליכה עמק יזרעאל בחוץ, שתגיע למשחק שהוא חסר חשיבות מבחינתה.

במרכז הטבלה: הפועל כפר סבא אביב (9-12), אליצור נתניה (11-10) הפועל גליל עליון צפת (9-12), הפועל עמק חפר (13-8) ובני הרצליה (12-8 ומשחק חסר).

בתחתית הטבלה: הפועל משגב (15-6), מכבי הוד השרון (15-5 ומשחק חסר), ומכבי חיפה צעירים (18-2 ומשחק חסר).

משחקי רבע גמר הפלייאוף המסתמנים:

הפועל עמק יזרעאל – נס ציונה איתי / מכבי ראשל"צ איציק (הרביעית ממחוז דרום)

עירוני רעננה – הפועל חולון / נס ציונה איתי (השלישית ממחוז דרום)

הפועל ת"א – הפועל גלבוע/מעיינות

מכבי ת"א – מכבי אסי חיפה

 

תוצאות המשחקים:

הפועל משגב – הפועל גלבוע מעיינות 88-49

(אתר סל הגלבוע)

מחזור 21 הפגיש את הכחולים לבנים המקומיים של משגב שעשתה חיים קשים לכל הקבוצות שהגיעו אליה למול האדומים מגלבוע/מעיינות שעברו תקופה לא פשוטה ולאט לאט אוספים את עצמם מחדש.

האדומים מגלבוע/מעיינות ידעו שניצחון מחייב במשחק הזה אם ברצונם לסיים במקום השלישי ולא במקום הרביעי בתום העונה הסדירה.

איתמר ברסון והראל יוחנן הפצועים לא עמדו לרשות גלבוע/מעיינות.יותם חנוכי חזר אחרי חודש וחצי היעדרות והיה מוגבל עדיין ל18 דקות משחק בלבד.

 

פתיחת המשחק הייתה של המקומיים שעלו ליתרון 16-9 באמצע הרבע הראשון . חיון היה הראשון להתעורר בשורות האדומים ועם 3 שלשות רצופות הוריד את האדומים במינוס נקודה 19-18.

 

הרבע השני המשיך בפתיחתו להיות צמוד שננקין בשלשה מעלה אותנו ליתרון ראשון במשחק (21-19) .המקומיים עם בר חן לא ויתרו וכפו שוויון.הנדנדה נמשכה כשהאורחים עולים ליתרון נזיל של 32-27 .משם, חנוכי בדקות ראשונות, אונה, סגל וננקין סגרו את המחצית ביתרון 38-29 לגלבוע/מעיינות.

 

ברבע השלישי גלבוע/מעיינות המשיכה להרים את יכולת המשחק הקבוצתית שלה בשני צידי המגרש.סרור הנהדר וחיון מעבר לקשת פתחו פער דו ספרתי ראשון. המקומיים עם סגל קצר מאוד (7 שחקנים) התקשו לעמוד בקצב וחנוכי ב-5 רצופות סגל ננקין ומושוקביץ העלו את הפער. 68-45 בסוף הרבע השלישי שגלעד אונה חותם את הרבע עם שלשה על הבאזר.

 

ברבע האחרון רק קבוצה אחת הייתה על המגרש ואלו האורחים מגלבוע/מעינות, שהשאירו את המקומיים על 4 נקודות בלבד ובסיום 88-49 לגלבוע/מעיינות, שבמחזור האחרון תלויה בעצמה על מנת לשמור על המקום השלישי.

 

הרבו לקלוע לגלבוע/מעיינות : 

יותם חנוכי -15,אייל ננקין-14, רזיאל חיון -12 (4 שלשות), בניהו סרור-12, איתי מושקוביץ,אלון מורגנשטרן -10 כ"א

 

הרבו לקלוע למשגב: 

אופק לוי -14, רועי בר חן -24

 

מכבי אסי חיפה – הפועל עמק חפר 63-78

הפועל כפר סבא אביב – אליצור עירוני נתניה 76-84

הפועל גליל עליון צפת – הפועל עמק יזרעאל 61-84

מכבי הוד השרון – מכבי רעננה עירוני  (נדחה למוצ"ש 24.3)

בני הרצליה – מכבי חיפה צעירים (נדחה ליום רביעי 4.4)

 

מחוז דרום:

מכבי טדי ת"א בודדה בפסגה (1-20) אחריה, הפועל ת"א (2-19). שתי הקבוצות הבטיחו את מקומות 1-2 ומקום ברבע גמר הפלייאוף. על שני הכרטיסים הנוספים יאבקו: הפועל יורם חולון (7-14), נס ציונה איתי (6-14 ומשחק חסר), ומכבי ראשל"צ איציק (8-13).

ראשון לציון ניצחו פעמיים את חולון ויש לה יתרון עליהם במקרה של שוויון ביניהן. לנס ציונה יתרון במקרה של שוויון מול ראשון לציון. בהנחה שנס ציונה ינצחו במשחק השלמה את חולון, וראשון לציון במחזור האחרון ינצחו את גן יבנה בבית הכול מתנקז למשחק בין חולון לנס ציונה. במפגש הראשון ביניהן חולון ניצחו בחוץ 68-71.

במקרה וחולון מנצחים: חולון עולה מהמקום השלישי ונס ציונה מהמקום הרביעי. ראשון לציון בחוץ.

במקרה ונס ציונה מנצחים: נס ציונה עולה מהמקום השלישי וראשון לציון מהמקום הרביעי. חולון בחוץ.
במרכז הטבלה: א.ס. אשקלון (10-10), הפועל ירושלים יהב (11-9) ואליצור יבנה (12-8).

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג (14-6), מכבי עופר ראשל"צ, הפועל ירושלים יובל (15-5), וגן יבנה שעדיין מחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

הפועל ירושלים יובל – הפועל ת"א 88-47

הפועל ת"א מוכנה לפלייאוף וכנראה תיפגש למשחק המרכזי והלוהט מול "אחותה" האדומה מגלבוע/מעיינות. האדומים ניצחו בקלות בחוץ את הפועל ירושלים יובל. הפועל ת"א פתחו את המשחק בסערה וכבר מהפתיחה הראו עליונות ברורה על המקומיים. ים מדר וגיא עלוש הובילו אותה ברבע הראשון 11-33.

הרבע השני היה רגוע יותר כשאמיתי רותם לוקח את ההזדמנות מהספסל ויחד עם מדר מוריד את האדומים למחצית ביתרון 22-50.

ברבע השלישי הירושלמים לא מצליחים לייצר נקודות (רק 3 ברבע) ומנגד הספסל של הפועל ממשיך לעבוד כשאל רותם מצטרף שחר לזר עם 6 רצופות וגיא אפלשטיין ובתום הרבע השלישי 25-66.

ברבע האחרון הורידו הפועל ת"א הילוך בהגנה ונתנו לירושלמים לבוא לידי ביטוי גלעד אילוז ואלון אפל מספקים נקודות למקומיים וממתיקים את הגלולה. מנגד אמיתי רותם מסיים עם שיא קריירה דו ספרתי ובסיום ניצחון משכנע 47-88 להפועל ת"א

מכבי עופר ראשל"צ – מכבי ת"א טדי 87-76

הפועל גן –יבנה – הפועל ירושלים יהב 84-44

אליצור יבנה – מכבי ראשל"צ איציק 55-78

עירוני אהרון ר"ג – הפועל יורם חולון 70-55

הפועל נס ציונה איתי – א.ס. אשקלון (נדחה למוצ"ש 24.3)