סיכום המחזור ה-8 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס עם סיום משחקי המחזור השמיני בליגת העל לנוער ממשיכה חבורת הצמרת במחוז הצפוני לנצח ולשמור על הפסגה, ואילו בדרום צועדות בפסגה מכבי והפועל ת"א עם מאזן זהה.

מחוז צפון:

חבורת הצמרת שמתבססת בראש טבלת מחוז צפון ממשיכות לנצח: גלבוע/מעיינות ועירוני רעננה (2-6) והפועל עמק יזרעאל (1-6ומשחק חסר)

במרכז הטבלה 5 קבוצות עם 12 נקודות: הפועל גליל עליון צפת (6-3 ומשחק עודף),  אליצור נתניה,  מכבי אסי חיפה,  הפועל כפר סבא והפועל עמק חפר (4-4)

בתחתית הטבלה:  הפועל משגב (5-3), הוד השרון (4-3 ומשחק חסר), מכבי חיפה צעירים (6-2) ובני הרצליה (5-2 ומשחק חסר)

תוצאות המשחקים:

מכבי רעננה עירוני – הפועל משגב 47-83

מכבי עירוני יורם רעננה חזרה הביתה אחרי ההפסד בגלבוע בשבוע שעבר בכדי לפגוש את הפועל משגב בצהרי יום שישי. האורחים, שעלו לליגת העל העונה, רשמו כמה ניצחונות מפתיעים בביתם, אבל נוצחו בכל 3 משחקי החוץ הקודמים שלהם בצורה צמודה.

קבוצתו של רון נוה נראתה מחוברת וחדה למן הפתיחה, כאשר דניאל רון ויהל מלמד פותחים נהדר ועם עזרה מאופיר לדרמן בנו יתרון מוקדם. אור לוין ניסה להגיב עבור האדומים, אבל זה היה מעט מדי מול רעננה ואנחנו ב-10:21 אחרי עשר דקות.

בן כץ ורועי בר-חן ניסו להחזיר את הצפוניים לתמונה, אולם שלשות של איתמר סאקס וגלעד מלניק יחד עם סלים נוספים של האחרון סידרו למקומיים יתרון נוח של 21:39 בהפסקה.

פנינת השרון לא הורידה את הרגל מהדוושה גם בפתיחת המחצית השנייה – מלניק קבר שתי שלשות, רון הצטרף אליו עם 4 נקודות מהירות ואחרי סל של איתי גבע הגיעו שלוש שלושת נוספות של מלניק, שהטיסו את ההפרש עד 30:62.

מלניק, מי אם לא הוא, דייק בשלשה השמינית שלו בפתיחת הרבע האחרון, איתי רם החרה/החזיק אחריו וכך גם סאקס, נמרוד ברוך ועומר קובץ'. לוין ניסה להחזיר באותו המטבע, אולם לדרמן חתם צהריים חד-צדדיים עם 47:83.

מכבי חיפה צעירים – הפועל גלבוע מעיינות 92-62

(אתר סל הגלבוע)

קבוצת נוער על של גלבוע/מעיינות התייצבה למשחק שהוא היה מוקש עבורה בעיקר הודות לכך שזהו המשחק הראשון הרשמי אחרי הזכייה באליפות התיכוניים ובנוסף נאלצה להסתדר ללא יותם חנוכי ואיתמר ברסון שמתאוששים מפציעות.

 

גלבוע/מעיינות עם הסגל הכי רחב שהיה להם מתחילת העונה ו-11 שחקנים עמדו לרשותם של ליאור קרת ונתי כהן.

 

הפתיחה הייתה ירוקה שהמקומיים עולים ל0-4 כשהמקומיים מנומנמים עדיין.  סרור ומושקו היו הראשונים להגיב וכניסתו של סגל הוסיפה המון ועד סיום הרבע היתרון עובר לגלבוע/מעיינות 17-20.

 

ברבע השני הרכבת העמוקה של קרת הוכיחה את עצמה והבדלי הכוחות באים לידי ביטוי. ננקין שהיה שבוע בארה"ב ולא התאמן נכנס ברבע השני ולא היה נראה שהוא חלוד והוא מוביל את גלבוע/מעיינות ליתרון דו ספרתי ראשון . המקומיים , בעיקר בייניש הצעיר נשארו במינוס סביר ובסיום המחצית הראשונה 47-35 גלבוע/מעיינות.

 

ברבע השלישי חיון ושפיר הובילו את הקבוצה ליכולת טובה שלא הותירה כל סיכוי למקומיים וריצת 23-6 הכריעה את זהות המנצחת .

 

הרבע האחרון הרוטציה האיכותית של גלבוע/מעיינות המשיכה לבוא לידי ביטוי כשהם שומרים על הקצב ובסיום 92-62 גלבוע/מעיינות .

 

קלעו לגלבוע/מעיינות : 

 

אייל ננקין -16 נק' , 9 כ"ח , רזיאל חיון -12 נק', 14 כ"ח, 4 אס' , איתי מושקוביץ -11 נק' , 4 אס' , אמיר שפיר -11 נק' ,7 כ"ח, 5/6 מהעונשין , אלון מורגנשטרן -11 נק', 4 כ"ח , עידו סגל- 10 נק', 5 אס' , מקסים רומנוב,בניהו סרור,גלעד אונה -6 כ"א , עומר אלבז -2 נק' , הראל יוחנן שיחק 20 דקות ולא קלע (מסר 4 אס'!)

 

אליצור עירוני נתניה – מכבי אסי חיפה 61-68

הפועל כפר סבא אביב – הפועל גליל עליון צפת 66-87

הפועל עמק יזרעאל – בני הרצליה (נדחה למוצ"ש 23.12)

הפועל עמק חפר – מכבי הוד השרון (נדחה ליום שני 25.12)

 

הפועל משגב – הפועל עמק יזרעאל 85-79 (משחק דחוי ממחזור 7)

קבוצת ליגת העל של משגב התייצבה למשחק בית מול המדורגת ראשונה בליגה הקבוצה מעמק יזרעאל.
רבע ראשון שקול תוך משחק התקפה מצויין של משגב מוריד את הקבוצות ביתרון 22-21 למקומיים.
גם הרבע השני היה בשליטת משגב כשהם עולים כבר ל 12 נקודות יתרון, אך בעיית עבירות קשה מחזירה את העמק למשחק, בסיום המחצית 46-40 למשגב!!
הרבע השלישי נפתח אגרסיבי ולחוץ כאשר אף קבוצה לא מצליחה לבצע ריצה משלה ורק בסיום הרבע השלישי שחקני העמק מצליחים לצמק את הפער לנקודה בלבד 60-59.
רבע רביעי שוב צמוד ומותח מתפתח כאשר 5 דקות לסיום שחקני העמק מצליחים לבצע מהפך ולעלות ליתרון קל, שחקני משגב בהחטאות רבות ובקבלת החלטות לא טובות לא מצליחים להפוך חזרה את התוצאה ובסיום הפסד כואב למשגב שנשארים עם הרבה מחמאות .

קלעו למשגב:

רועי בר חן 21 , ישע דודאי 19 , אור לוין 14 , קורן אלגאלי 7 , אורי שוחט 7 , אופק לוי 6 , גל רוביסה 2  , בן כץ 2  , פלג אברהם עוז 1

ראש הטופס

 

מחוז דרום:

מכבי ת"א והפועל ת"א צמודות בראש הטבלה עם מאזן 1-7, אחריהן בצמרת, נס ציונה איתי ומכבי ראשל"צ איציק (2-6).

במרכז הטבלה: הפועל יורם חולון (3-5), הפועל ירושלים יהב וא.ס. אשקלון (4-4).  

בתחתית: אליצור יבנה, מכבי עירוני ר"ג (5-3), הפועל ירושלים יובל (6-2), מכבי עופר ראשל"צ (7-1) וגן יבנה שמחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

הפועל ת"א – עירוני אהרון ר"ג 72-81

הפועל ת"א אירחה בתיכונט את עירוני ר"ג והיא רושמת ניצחון שביעי רצוף מה שמבסס את מעמדה בצמרת הטבלה. חניכיו של ערן גמזו בלבן פתחו עם ים מדר, גיא עלוש, גיא פלטין, ארז בנימין ושחר עמיר, מנגד האורחים מר"ג בכחול עם אמיר פטל על הקווים , ועל המגרש עלו אנטון גרינשטיין, אלמוג חדד, גיא יפה, רועי פרז ולירן עובדיה.

הרבע הראשון היה צמוד ונטול הגנות. גיא פלטין הוביל את המקומיים עם 10 נק' בפתיחת הרבע. האורחים מר"ג עם מטח שלשות מבית היוצר של שבתאי את גרינשטיין חתמו רבע צמוד שבסיומו הפועל ת"א מובילה 24-26.

ברבע השני האורחים מר"ג יוצרים מהפך במשחק וריח הסנסציה עולה באויר. ההגנות ברבע עלו מדרגה כשר"ג משאירים את הפועל ת"א עם 9 נק' ברבע כשגיא יפה ושמר אחראים על הנקודות ובמחצית היתרון עובר לר"ג 39-35.

ברבע השלישי עלו הפועל ת"א נחושים ודרוכים ורשמו רבע טוב. בנימין ומדר קלעו בפתיחת הרבע. מנגד שבתאי החזיק את האורחים במשחק. שלוש שלשות של עומר הראל החזירו את היתרון הביתה 53-61 להפועל ת"א.

ברבע האחרון המקומיים שמרו על היתרון. הפועל ת"א פתחו עם שלשה של שחר עמיר בפתיחה, ונקודות מהקו של עלוש ופלטין. מנגד ר"ג החלו במטח שלשות של גרינשטיין הבלתי נגמר וניסו לחזור למשחק. סל ועבירה על שחר עמיר קבעו את תוצאת הסיום 72-81 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א:

גיא פלטין 18, ים מדר 14, עומר הראל 12 (4 שלשות), שחר עמיר וגיא עלוש 11, ארז בנימין 6, יובל אדוסי 3, עומר ותד ועומרי יאסו 2, שחר לזר 1.

קלעו לעירוני ר"ג:

אנטון גרינשטיין 22 (5 שלשות), רועי שבתאי 17 (4 שלשות), גיא יפה 12, טל שמר 9, רועי פרז 5, עומרי נפתלי 4, אלמוג חדד 3

הפועל ירושלים יהב – מכבי ראשל"צ איציק 89-77

מכבי ת"א טדי – הפועל ירושלים יובל 48-81

א.ס. אשקלון – הפועל גן –יבנה 59-85

הפועל יורם חולון – אליצור יבנה 76-81

מכבי עופר ראשל"צ – הפועל נס ציונה איתי 88-71