סיכום השבוע: אז מה היה לנו שם?

לא מעט אירועי כדורסל התרחשו במהלך השבוע, וזה הזמן להביא לכם את סיכום אירועי השבוע שהיה. אז מה היה לנו שם?

רביעי

# מכבי ראשל"צ השוותה את סדרת רבע גמר היורופקאפ של פיב"א נגד פרנקפורט ל-1-1 עם ניצחון גדול 84-88 אחרי הארכה. המשחק השלישי והמכריע יתקיים ביום רביעי הבא בגרמניה

# שחקני מכבי תל אביב והפועל תל אביב ביקרו ביומיים האחרונים את קורו ג׳ורנו, כדורסל נבחרת הנוער ועמק יזרעאל אשר חלה לאחרונה במחלת הסרטן. רק בריאות קורן!

היום התקיים טורניר 3X3 של הליגה הלאומית. במקום הראשון זכתה הפועל גליל עליון, שני הפועל באר שבע ושלישי עירוני ר"ג. האלופה קיבלה שובר זכייה של חברת אסיקס. ערן שיין מקבוצת בן דרור ניהל את האירוע. תודה לאיגוד השופטים, משה קליסקי יו"ר מנהלת הליגה הלאומית ויצחק דבש מנכ"ל הליגה

# קבלו עוד אלופה. מכבי אום אל פחם, שהבטיחה את אליפות ליגה ב' מחוז שומרון ואת העלייה לליגה א'. מברוק חברים

# הפועל חבל מודיעין חגגה זכייה באליפות ליגה א' מחוז מרכז ועלייה לליגה הארצית עם ניצחון חוץ על הפועל נצר סירני.

שלישי

# המחזור ה-23 בלאומית התקיים הערב, ובמשחק המרכזי גברה עירוני ר"ג על הפועל ב"ש, 76-83, והוכיחה שהיא הולכת להיות הסוס השחור במשחקי הפלייאוף ההולכים וקרבים. המוליכה גלבוע/גליל פירקה את אשקלון המרוסקת, 75-113. השנייה קרית אתא טיילה לניצחון קליל מול אליצור יבנה, 73-97. השלישית הפועל עפולה חלפה על פני משוכה לא קלה בדמותה של מכבי רעננה, 86-89. בקרבות ישירים בין קבוצות הנאבקות על המקום בפלייאוף, הביסה גליל עליון את הוד השרון, 68-111. מגדל העמק חזרה עם ניצחון חוץ חשוב מרמה"ש, 82-86, והפועל כפ"ס גברה בבית על הפועל ר"ג/גבעתיים, 61-70.

# הליגה לנוער: בבתים העליונים במחוז צפון שלוש קבוצות בצמרת בדרך להבטחת מקום בפלייאוף: גלבוע/מעיינות, מכבי אסי חיפה והפועל אוסישקין ת”א. ונותר מאבקי מיקום וקרב על הכרטיס האחרון. במחוז דרום מכבי ת”א בודדה בראש הטבלה, שאחריה מכבי רעננה והפועל ירושלים דני הבטיחו מקומן בפלייאוף, ונאבקות על יתרון ביתית בשלה הבא, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.
בבתים התחתונים. במחוז צפון מכבי חיפה וקרית טבעון בדרך להבטיח עונה נוספת בליגת העל ומאבק פתוח בין ארבע קבוצות על הכרטיס למבחנים, במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה ועירוני אהרון ר”ג כנראה תעלנה לליגת העל וארבע קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים. במחוז דרום שתי קבוצות הבטיחו מקומן בליגת העל: הפועל גן יבנה והפועל ירושלים יובל ושתי קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים: הפועל באר טוביה ומכבי עופר ראשל”צ.

שני

# ליגת העל: הפועל ירושלים גברה 73-66 על מכבי תל אביב במשחק המרכזי. קרית גת ניצחה בחוץ את אשדוד 86-87 והורידה את נס ציונה למקום האחרון. הפועל אילת גברה בבית 71-78 על עירוני נהריה

# ערב דרמטי בפתיחת הפלייאוף של ליגת העל לנשים בסופו רמת חן ובנות הרצליה ביתרון 0-1.
רמת חן נזקקה להארכה כדי לנצח את א.ס רמה"ש 76-79.
בנות הרצליה מקמו את ההפסד בחצי גמר הגביע עם ניצחון 68-75 על מכבי אשדוד מחזיקת הגביע הטרייה.

# קבלו את האלופה הראשונה שלנו לעונת 16\2015
מכבי שוהם חן אלופת נערים ב' מחוז מרכז
מאמן:רועי קאופמן
עוזר מאמן:תומר וינשטיין
שמות השחקנים:אורי גרוסמן, יובל שפירא, עומר שביט, נדב פז, שקד מושייב, עידו יצחקי, ערן גראפי, אלעד לשץ, מתן בן טוב, נתנאל בוטראשוילי, יונתן בראל, איתיאל אוריין

ראשון

# הליגה הארצית מתקרבת לישורת האחרונה, והמאבק על הכניסה לפלייאוף הולך והופך למרתק ממחזור למחזור. שתי המוליכות, הפועל חיפה בצפון ואליצור רמלה בדרום, לא התקשו לנצח ושמרו על המקום הראשון.

אחרי ההפסד לכפר יונה בשבוע שעבר, ידעו חניכיו של שקד שוהם שהפסד ביתי מול מכבי חדרה לא בא בחשבון. ואכן כך היה, הם לא השאירו סיכוי לאורחים, והביסו אותם 54-96.

משחקה של השנייה בטבלה, כפר יונה, מול הרביעית הפועל עכו, הופסק לפני הסיום עקב התנהגות אלימה.

המשחק בין נשר ללב השרון היה צמוד מאוד, ובסיומו ניצחו המקומיים 58-60. מ.ס. צפת גברה בחוץ על חוף השרון 81-91. קרית מוצקין ניצחה את אקדמיית וינגייט 67-83. המשחק בין עמק יזרעאל לכוכב יאיר ייערך מחר.

החבורה של אבי סוכר טיילה לניצחון ביתי קליל מול באר טוביה, 57-98, ורמלה ממשיכה להשקיף על כל הליגה מלמעלה.

גבעת שמואל השיגה ניצחון חוץ חשוב בלוד, 66-75, והישוותה את מאזנה לזה של לוד. מכבי שוהם מהתחתית  הפתיעה כשניצחה בחוץ את קרית אונו לאחר הארכה 87-97. מכבי רחובות, לאחר ההפסד המפתיע לבאר טוביה, חזרה למסלול עם ניצחון ביתי על מעלה אדומים, 64-75. מכבי בת ים פירקה מוקש וניצחה את חבל אילות, 65-74. מכבי פ”ת חזרה הביתה עם ניצחון אחרי מפגש מול תל כביר שכבר ירדה לליגה א’, 87-97.

# ליגת העל: הפועל תל אביב גברה 94-103 על מכבי ראשל״צ . נייט רובינסון קלע 25 נקודות בבכורה מוצלחת במדי האדומים

# נקבעו סגלי נבחרות הנוער והקדטים שיצאו ביום שישי לאיטליה לטורניר בו ישתתפו לא פחות מ-155 קבוצות בנים ובנות מכל רחבי אירופה. היציאה לטורניר הזה הוא חלק ממדיניות האגף המקצועי לפיו הנבחרות הצעירות החלו את ההכנות לקראת הקיץ הקרוב כבר בשלב מוקדם וזאת אחרי שהנבחרת עד גיל 19 השתתפה בטורניר חג המולד בבלגיה.

את נבחרת הנוער יאמנו יואב שמיר עוזר המאמן ופיני גרשון המנהל המקצועי, מכיוון ששרון אברהמי המאמן הראשי לא יוכל לצאת. הסגל: ניב בלול, יונתן רבינוביץ’, עמית עבו, יובל זוסמן, דור וכנר, מירון רוינה, ברק אוריון, מייקל בריסקר, מיכאל מושקוביץ’, טום ספיר, גיל בני, עידו פליישר.

סגל נבחרת הקדטים אותה יאמנו דניאל גוט, עדי עמוס ואדיר עמר: גיא פלטין, עידן אלבר, גיא נצחר, יותם חנוכי, תומר לוינסון, אלון דרוקר, אלמוג עמית, איתי מושקוביץ, גיא עלוש, אופק לוי, אופק מלכה, אייל ננקין.