סיכום משחק מספר 2 בפלייאוף ליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס

האלופה, מכבי ת"א עם דני אבדיה במשחק על גבול הטריפל-דאבל מביסה את עמק יזרעאל ותחכה בחצי הגמר למכבי ראשל"צ. אליצור יבנה מפתיעה את עירוני רעננה וכופה עלייה משחק שלישי שיתקיים ברעננה. המחזור יושלם כשרמת השרון תארח את הפועל ת"א במוצ"ש.

מכבי טדי ת"א – הפועל עמק יזרעאל 47-78 (0-2 למכבי ת"א שמנצחת בסדרה ומעפילה לחצי הגמר)

מכבי ת"א שנתקלה בקשיים במשחק הראשון בסדרה, לא לקחה סיכון הפעם, וקראה לדגל את דני אבדיה שבמשחק על גבול הטריפל-דאבל הוביל אותה לניצחון קליל על עמק יזרעאל והיא מעפילה לחצי גמר אליפות המדינה לנוער. עמק יזרעאל מאבדת תואר שני בתוך שבוע ומסיימת עונה טובה בסך הכל עם טעם חמצמץ.

הצהובים השתלטו על המשחק מתחילתו ומהר מאוד הבהירו מי בעלי הבית. עמית אהרוני, יונתן אטיאס ודורי סהר הריצו אותה בפתיחת הרבע ומהר מאוד עלו לדו ספרתי 4-15 אחרי 5 דקות. אטיאס המשיך ללהוט עם 8 רצופות. חיון בדקות טובות דואג להגדיל את הפער מעבר ל-20 הפרש. וירדן אשכנזי האורח דאג שהלוח של העמק יהיה על דו ספרתי ובתום הרבע 10-31 למכבי ת"א.

שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת בפתיחת הרבע השני ואחרי 3 דקות דווקא האורחים היו הראשונים לקלוע ברבע שאוהד דקל קולע 2/2 מהקו. יהל פלג דאג להוריד את הפער, ומנגד יונתן אטיאס על סל שדה ראשון ברבע אחרי 6 דקות מעלה ליתרון 18-36. אבדיה עם נקודות ראשונות בסל ועבירה ובהמשך הוסיף 3 מהקו, לוגשי עם שתי שלשות ניסה להחזיר את האורחים למשחק, אבל חיון עם ליי-אפ חתם את תוצאת המחצית 24-46 למכבי ת"אץ

אופק סער ולוגשי הורידו עד 13 בפתיחת הרבע השלישי 33-46. אבל דורי סהר, אבדיה, חיון ושיר מוראידי בריצת 4-19 והלוח מורה בתום הרבע על 37-65 למכבי ת"א.

הרבע האחרון התנהל על מי מנוחות כשמוראידי ודקל מחליפים סלים 41-68. פלג ואשכנזי נגסו בהפרש אבל שוב מוראידי לא נתן להם להתקרב. חיון עם נקודה מהקו ושלשה דואג להגדיל את הפער 45-76. נדב ינקביץ חתם את תוצאת המשחק 47-78 למכבי ת"א שמעפילה לחצי הגמר.

 

קלעו למכבי ת"א:

ריזאל חיון 19 (7 ריב'), שיר מוראידי ודורי סהר (5 ריב') 16, יונתן אטיאס 14 (6 ריב'), דני אבדיה 7 (11 ריב', 9 אס', מדד 22), עמית אהרוני 4 (6 ריב', 9 אס', 4 חט'), נדב ינקוביץ 2

קלעו לעמק יזרעאל:

אוהד דקל (7 ריב') ויהל פלג (4 אס', 5 חט') 10, שלו לוגשי 9 ( 6 ריב'), ירדן אשכנזי 6 (6 ריב'), אופק סהר, רותם גורן וליאל מלה 4.

 

מספרים חזקים:

מכבי ת"א עם 69% ל-2 מול 37% לעמק יזרעאל

מכבי ת"א מנצחת 27-49 בריבאונדים,ו- 24-44 בנקודות בצבע.

מכבי ת"א הובילו במשך 39:55 דקות. בחמש שניות הראשונות היה 0-0…

בשתי הקבוצות רק 7 שחקנים קלעו נקודות

 

אליצור יבנה – מכבי רעננה עירוני 77-83  (1-1 בסדרת הטוב מ-3)

אליצור יבנה הרביעית ממחוז דרום מנצחת את מכבי רעננה שסיימה ראושנה במחוז צפון ומעבירה את ההכרעה למשחק שלישי וקובע שיתקיים ברעננה.

הפתיחה היתה שייכת לאורחים מפנינת השרון. יהל מלמד ואופק גופר מובילים אותה בפתיחה מנגד עוז חולי ואופק לוי השאירו את המקומיים במשחק. גלעד מלניק מוסיף נקודות ושלשה של איתמר סאקס מסיים את הרבע עבור רעננה ביתרון 21-26.

ברבע השני יבנה העיקשת חוזרת למשחק בראשות עוז חולי ונועם פוקס שמסיים רבע נהדר עם 12 נקודות אישיות. מלניק וסער יהודה היו המוציאים לפועל ברעננה ושלשה של יהל מלמד מוריד את הקבוצות בשיוויון 48-48 למחצית.

הרבע השלישי היה צמוד שסל רודף סל. נועם פוקס ואופק לוי פתחו היטב את הרבע עבור יבנה מול דקות טובות  של איתי גבע ואופק גופר. ניב עמית בסיומת טובה עבור המקומיים מול נקודות של מלניק והרבע מסתיים צמוד צמוד 68-70 לאליצור יבנה.

ברבע האחרון יבנה היו נחושים יותר כשהם מחזיקים את רעננה בהגנה על חד ספרתי. פוקס ולוי המשיכו להציג את היכולת הטובה מהרבע הקודם. שמנגד איתי גבע ושלשה של מלניק עוד משאירים את רעננה במשחק.עוז חולי המקומי נשלח שוב שוב אל הקו וקולע 5 רצופות ממנו בדרך לניצחון מפתיע לאליצור יבנה 77-83.

 

הרבו לקלוע ליבנה:

עוז חולי 26, נועם פוקס 22, אופק לוי 17.

הרבו לקלוע לרעננה:

אופק גופר 19, גלעד מלניק 15, יהל מלמד 14, איתי גבע 10

 

מכבי אסי חיפה – מכבי ראשל"צ איציק 88-60 (0-2 לראשל"צ שמנצחת בסדרה ומעפילה לחצי הגמר)

מכבי ראשל"צ רושמת ניצחון 17 ברציפות והיא מעפילה לחצי הגמר שם תפגוש משוכה גדולה בדמות האלופה מכבי ת"א. חיפה מסיימת עונה שבה השיגה את מטרתה העיקרית העפלה לפלייאוף העליון.

האורחים מראשל"צ עלו למשחק בטירוף וכבר מן הפתיחה לא הותירו כל סיכוי לירוקים מעיר הכרמל. ליאור ברקוביץ ואורי קושט הובילו את הכתומים לרבע נפלא שגיא נצר מצטיין המשחק הקודם מצטרף לחגיגיה. מנגד שתי שלשות של יונתן לבנברג מביאות את המקומיים לדו ספרתי ובתום הרבע 11-37 למכבי ראשל"צ שאורי קושט קולע יותר מכל חיפה ביחד.

ברבע השני הורידו ראשל"צ הילוך. מקסים פוקסמן, נועם פרץ וטל אריאלי ניצלו זאת כדי לנגוס בהפרש עד 31-49 לראשל"צ במחצית.

ברבע השלישי שוב נטלו הכתומים את המושכות כשהם סוגרים את הסיפור. אורי קושט המשיך להוט שנועם דברת מצטרף אליו. מנגד דניאל נג'ר ממתיק מעט את הגלולה ובתום הרבע 42-74 לראשל"צ

הרבע האחרון היה רגוע. ששחקני הספסל בכתום אלן פטריאייב ועומר חממה מנצלים את ההזדמנות ומנגד היה זה עמית ריבקין ובסיום 60-88 לראשל"צ

 

הרבו לקלוע לראשל"צ:

אורי קושט 24, גיא נצר 15, ליאור ברקוביץ 13, נועם דברת9

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

יונתן לבנברג 14, עמית ריבקין 11, דניאל נג'ר 10, נועם פרץ 8