סיכום סיבוב ב' בגביע המדינה לנוער ע"ם יגאל דר

16 הקבוצות שהעפילו לשלב שמינית הגמר שיתקיים ביום שני ה-15 לינואר: 4 קבוצות מהליגה הלאומית: מכבי אשדוד, יזרעאל צעירים , הפועל ר"ג/גבעתיים , עירוני נהריה ו-12 קבוצות מליגת העל: מכבי ת"א, מכבי ר"ג, מכבי אסי חיפה, מכבי ראשל"צ איציק, הפועל ירושלים יובל, כפר סבא, עמק חפר, עמק יזרעאל, הפועל ת"א, אליצור נתניה, גלבוע מעיינות ומכבי רעננה

שלב שמינית הגמר יוגרל ללא הגבלה גיאוגרפית.

בכל משחק, עד רבע גמר (כולל), בו נפגשת קבוצה מליגה לאומית עם קבוצה מליגת על, אוטומטית הקבוצה מהלאומית היא המארחת

רבע גמר: יום חמישי 01/02/18 , חצי גמר: יום חמישי 22/02/18 ,יום חמישי 08/03/18

גמר: יום רביעי 28/03/18

תוצאות המשחקים (הקבוצה המודגשת עלתה לשלב שמינית הגמר)

הפועל תל אביב – הפועל נס ציונה איתי 68-75

הפועל ת"א שנמצאת בכושר מצוין, עם שני ניצחונות ליגה על חברותיה לצמרת אירחה למשחק גביע את הפועל נס ציונה בהיכל תיכונט בת"א.

האדומים פתחו היטב את המשחק ועלו ליתרון מהיר עם שלשה של גיא עלוש ונקודות של שחר עמיר, גיא פלטין וים מדר. מנגד עמית אזולאי וגיל דרוקר הגיבו בשלשות משלהם. שתי שלשות של ים מדר מהפועל ת"א מול שלשה נוספת של גיל דרוקר חתמו את תוצאת הרבע 13-20 להפועל ת"א.

ברבע השני נס ציונה חוזרים למשחק בראשות עמית אזולאי, כשיונתן בן בסט קולע שתי שלשות מנגד שחר עמיר משאיר את האדומים במשחק ובמחצית שוויון 34-34.

הרבע השלישי היה שייך לאדומים. שחר עמיר עם סל ועבירה, יובל אדוסי נכנס למשחק וסיפק רבע נהדר בתוספת שלשות של גיא פלטין ועומר הראל. נס ציונה נשארו בתמונה בזכות מטח שלשות של עומר דמתי, אלון דרוקר ויונתן בן בסט ובתום הרבע השלישי 50-56 להפועל ת"א.

הרבע האחרון היה צמוד כשהאדומים לא נותנים לנס ציונה להתקרב. יוסל אדוסי וים מדר המשיכו לספק נקודות מנגד נס ציונה הלכו שוב ושוב אל הקו. אור גטה עם סל ועבירה ונקודות של אזולאי לא הספיקו ובסיום הפועל ת"א מנצחת 68-75 ומעפילה לשלב שמינית הגמר.

הרבו לקלוע להפועל ת"א: שחר עמיר 21, ים מדר 20, יובל אדוסי 12, עומר הראל 7

הרבו לקלוע לנס ציונה: עמית אזולאי 20, יונתן בן בסט 15, אור גטה ואלון דרוקר 8

הפועל גלבוע צעירים – הפועל כפר סבא אביב 82-73 (לאחר הארכה)

(מתוך אתר סל הגלבוע)

משחק דרמטי ומותח היה מנת חלקו של האולם בעין חרוד במפגש בין הפועל כפר סבא מליגת העל לבין גלבוע/מעיינות צעירים.

חניכיהם של ירון רוטנברג ועמית רון הגיעו הערב למשחק מול קבוצה עדיפה עליה מליגה מעליה ללא שני שחקנים חשובים דורון בראס שמתאושש מפציעה ותומר ציבוטרו שמחלים משפעת קלה.

כבר מהפתיחה כפר סבא השתלטה על המשחק ועלתה מהר מאוד ליתרון 9 , עם מקבץ סלים מחוץ לקשת שגם סירקיס עושה ככול העולה על רוחו בצבע. קופר וצור ביחד עם קרבצקי הנמרץ הצליחו להוריד עד מינוס 4 וכניסתו של ארצי המקומי הוסיפה עוד מחץ בהתקפה ועד סיום הרבע הראשון 24-20 לירוקים מכפר סבא.

אם חשבנו שהבריחה של האורחים תבוא ברבע השני אז לקוטון, ליפשיץ, לוי וקוזניציקי היו תכניות אחרות והגנה פנטסטית משאירים את האורחים על 14 נקודות בלבד ברבע ובמחצית 38-35 בלבד לכפר סבא.

ברבע השלישי המהפך הושלם. תומר לי בסל נהדר בתוך הצבע וקוטון מספקים 4 נקודות חשובות . טיומקין הגיב בנקודות משלו אבל יהל צור במטווח פרטי משלו הרים את עין חרוד באוויר והלוח מורה 42-49 כשהאורחים לא לוקחים ולו פסק זמן אחד. עד סוף הרבע קרבצקי וקופר עם נקודות חשובות שהאורחים לא אומרים נואש, מורידים את שתי הקבוצות בסיום הרבע השלישי בתוצאה המפתיעה 49-56 גלבוע/מעיינות צעירים.

ברבע האחרון המותחן היה בשמיים. החבורה של רוטנברג נראתה עייפה אבל עם המון פעולות חיוביות בכל מהלך. הירוקים הלכו לטיומקין המצוין שידע לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. שלשת קלאץ שלו העלתה את הירוקים ליתרון אחרי הרבה זמן (63-61) 4 דק' לסיום. יהל צור הנפלא מאזן בנקודות מהקו (63-63). טיומקין כמו תמיד היה שם וקבר 65-63 אבל קרבצקי איזן עם סל משלו (65-65). דקה וחצי לסיום וטיומקין שוב העלה ל67-65 , אבל קופר הגיב בסל ומשווה ל67-67. הירוקים איבדו כדור בהתקפה ובדרך עשו עבירת תוקף על קוטון שנשלח אל הקו 26 שניות לסיום. קוטון קבר את שניהם בקור רוח ומעלה את גלבוע/מעיינות צעירים ליתרון 69-67 פסק זמן של יניב פילו.

מהפסק זמן יצאו הכפר סבאים להתקפה שלא צלחה וקרבצקי בזינוק על הרצפה מספיק להעביר את הכדור לחבורה שלנו ששורפת את השעון ובסוף מבוצעת עבירה על יהל צור 7 שניות לסיום. צור מחטיא את שתי זריקות העונשין, כפר סבא משתלטים על הכדור החוזר שנשלח אל טיומקין שעולה לשלשה שלא פוגעת בשום ועילי שאול משלים בפולו את הזריקה הלא מוצלחת של טיומקין וכופה הארכה דרמטית ביותר 69-69 .

ב-2 דקות הראשונות של הארכה נשמר השוויון ובמצב של 73-73 סירקיס לקח על עצמו את המשחק ועשה את ההבדל וריצת 9-0 ב3 דקות אלה גמרה את המשחק ונתנה את הכרטיס לירוקים לשמינית גמר גביע המדינה לנוער כשהם מנצחים 82-73 וגלבוע/מעיינות צעירים נשארים עם המון מחמאות על משחק הקרבה ורוח לחימה.

הרבו לקלוע לגלבוע/מעיינות צעירים: יהל צור -25, רון קופר -23, הדר קרבצקי -10, חן ארצי -8

הרבו לקלוע לכפר סבא : אפי טיומקין -24, אופק סירקיס– 17, שגיא זילברשג– 15

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל גליל עליון צפת 59-74

(מתוך אתר סל הגלבוע)

גלבוע מעיינות הגיע הערב לעין חרוד שוב בהרכב חסר מאוד ללא הראל יוחנן, עידו סגל ואיתמר ברסון הפצועים וללא יותם חנוכי (גלבוע/גליל) אבל קיבלה בחזרה במשחק ראשון העונה את מקסים רומנוב שהתאושש מפציעה בלסת שלו. 9 שחקנים בלבד עמדו לרשותם של ליאור קרת ונתי כהן. מנגד חסרה הגליל את עדי חזן חריג  הגיל שלהם.

ב-4 דקות הראשונות עוד המשחק היה מנומנם ונרשמה התוצאה 4-4 אחר לאחר מכן קיבלנו משחק בשליטה מלאה של גלבוע מעיינות כשננקין ומושקוביץ מספקים את הנקודות העיקריות. רומנוב בסל בכורה העונה מחוץ לקשת סוגר את הרבע הראשון 11-17 גלבוע/מעיינות.

ברבע השני המשחק המשיך להיות בשליטת גלבוע מעיינות כשרומנוב וננקין נותנים את הטון ובסוף המחצית הראשונה 31-42 גלבוע/מעיינות.

האווירה במשחק המשיכה גם לרבע השלישי שגלבוע מעיינות שולטים במשחק ומגיעים להפרש שיא של +20 במהלך הרבע ובסיום הרבע השלישי 40-58 גלבוע/מעיינות.

ברבע האחרון רמת המשחק ירדה עוד יותר ששתי הקבוצות כבר משלימות עם התוצאה ובסיום ניצחון של גלבוע מעיינות 59-74 שנותן להם את הכרטיס לשמינית גמר גביע המדינה לנוער .

קלעו לגלבוע/מעיינות : אייל ננקין -17 נק' , 10 כ"ח , 4 אס' , מקסים רומנוב -13 נק' , רזיאל חיון -13 נק' , 4 כ"ח , איתי מושקוביץ -11 נק' 4 כ"ח 4 אס' , עומר אלבז-7 נק' , 5 כ"ח , אלון מורגנשטרן ואמיר שפיר -4 נק' כ"א , בניהו סרור -3 נק' 7 כ"ח, גלעד אונה 3 נק'

מכבי חיפה אסי – הפועל יורם חולון 68-95

ניצחון משכנע למכבי אסי חיפה על הפועל יורם חולון במפגש על טהרת קבוצות ליגת העל. הירוקים מחיפה השתלטו על המשחק מתחילתו עם יכולת התקפית גבוהה.

בפתיחת הרבע הראשון שלו הר אבן ונעם פרץ הובילו את הירוקים ליתרון מהיר. מנגד שגיא שטימן ניסה להשאיר את חולון במשחק. שתי שלשות של יונתן לבנברג מחיפה ונקודות של עמית אלון ועמית כהן חתמו את תוצאת הרבע 14-27 לחיפה.

הירוקים לא הרפו ברבע השני והמשיכו לקלוע היטב. עמית כהן המשיך את היכולת הטובה שלו. לבנברג , ושתי שלשות של עמית אלמוג סגרו למעשה את הסיפור. רון מדינה מחולון היה ספק הנקודות העיקרי של הקבוצה ברבע. שלשה נוספת של טל אריאלי קבע את תוצאת המחצית 29-53.

הרבע השלישי היה שקול ונטול הגנות. נעם פרץ, עמית אלון וסיומת טובה של לידור הבר מחיפה מול נקודות של שטימן ומדינה מחולון ובסיום הרבע השלישי 53-79.

הרבע האחרון התנהל על מי מנוחות. עמית כהן מחיפה דאג לשמור על הפרע ומנגד עילאי ברגיל וניק בניאשוילי דאגו לנקודות של חולון ובסיום ניצחון 68-95 למכבי אסי חיפה שמעפילים לשלב הבא.

הרבו לקלוע למכבי חיפה: עמית אלון 13, שלו הר אבן 12, עמית אלמוג, נעם פרץ ועמית כהן 11, יונתן לבנברג 11.

הרבו לקלוע לחולון: שגיא שטינמן 18, רועי מדינה 14, עמית ארבלי 10, עילאי ברגיל 9

אליצור קרית אתא – אליצור עירוני נתניה 90-77

מכבי רעננה עירוני – מכבי חיפה צעירים 46-85

ביתר כפר יונה – הפועל עמק חפר 75-46

א.ס.רמת השרון עלומים – הפועל ירושלים יובל 64-53

הפועל עפולה חן – הפועל ניר נהריה 96-70

א.ס. אשקלון – מכבי ראשלצ איציק 105-63

מכבי עמיחי חדרה – מכבי תל אביב טדי

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי פתח תקוה יותם 86-87

הפועל באר שבע/ב"ש – מכבי אהרן ר"ג עירוני 81-63

הפועל יזרעאל צעירים – עצמה מודיעין 68-73

ע.ל.ה יהוד – הפועל עמק יזרעאל 78-61