סיכום רבע גמר הפלייאוף בלאומית: הוד השרון הפתיעה; נס ציונה, כפ"ס וב"ש הצטרפו אליה

בדיוק כמו בעונה הסדירה המשוגעת של הליגה הלאומית, כאשר שום תוצאה לא הייתה צפויה מראש, כך גם נפתח שלב רבע גמר הפלייאוף, כאשר לראשונה מזה שנים ארוכות, הודחה מי שדורגה במקום הראשון בסיום העונה על ידי המדורגת שמינית. שאר הסדרות הסתיימו בשני משחקים צמודים שהלכו לטובת הקבוצה שדורגה במקום גבוה יותר בסיום הליגה הסדירה. בשלב חצי הגמר שייפתח ביום שישי תפגוש נס ציונה את הוד השרון (1-1 במפגשים בין השתיים במהלך העונה הסדירה. נס ציונה ניצחה בהוד השרון בסיבוב הראשון, ואילו הוד השרון גמלה לכתומים בניצחון חוץ בסיבוב השני), והפועל כפ"ס תשחק נגד הפועל ב"ש (1-1 במפגשים בין השתיים בעונה הסדירה. ב"ש ניצחה בכפ"ס בסיבוב הראשון, ולפני כחודש נפגשו השתיים באולם הקונכיה והירוקים היו אלה שחגגו ניצחון בסיום).

ההפתעה הגדולה של רבע הגמר התרחשה במפגש בין מכבי רעננה למכבי הוד השרון. רעננה אחרי עונה מצוינת פגשה את הוד השרון שהגיעה לפלייאוף במומנטום נהדר, כאשר היא מציגה שני זרים פנטסטיים – ורנון טיל וסטורם וורן. אליהם הצטרפו עודד שעשוע הוותיק, כרמל בוכמן ואיגור סימין. הוד השרון ניצחה ברעננה במשחק הראשון 69-73 בעזרת הצגה של טיל שסיים עם 31 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. החבורה של חנן הירשוביץ חזרה הביתה למשחק השני לניצחון נוסף ומכריע 81-83 עם עוד ערב שגרתי של וורן המצוין עם 32 נקודות ו-13 ריבאונדים. טיל הציג גם הוא שורה ססטיסטית נאה מאוד וכמעט סיים טריפל דאבל כאשר קלע 11 נקודות, חילק 13 אסיסטים וקטף 8 ריבאונדים.

 

בחצי הגמר תפגוש החבורה של חנן הירשוביץ את מי שסומנה בקיץ כעולה ודאית לליגת העל, אבל התקשתה מאוד במהלך העונה – נס ציונה – וסיימה בסופו של דבר במקום הרביעי. הכתומים של נדב זילברשטיין גברו על המדורגת חמישית, הפועל ר"ג/גבעתיים, 0-2. במשחק הראשון בלב המושבה ניצחה נס ציונה 82-90 כשהיא מקבלת תפוקה נהדרת מהקפטן שלה טל דן באחד ממשחקיו הטובים העונה עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. הקבוצות נפגשו במשחק הגומלין באולם זיסמן, והחבורה של נדב זילברשטיין הוכיחה שהיא בפורמה טובה כשהצליחה להשלים ניצחון כפול ולסגור עניין 79-83 כשהפעם היה זה אלעד הופמן שהוביל את רשימת הקלעים של הכתומים עם 17 נקודות.

במפגש חצי הגמר השני יתמודדו הפועל כפ"ס והפועל ב"ש. כפ"ס, הקבוצה הכי מפתיעה של עונת 2016/2017 מוכיחה שהיא כבר הרבה יותר מסתם סוס שחור, והחבורה של ברק דמיציאן בהחלט יכולה לעשות את זה וללכת עד הסוף. בשני משחקי רבע הגמר ניצחו הירוקים פעמיים – 69-78 במשחק הביתי עם ערב מצוין של דנזל ליוינגסטון עם דאבל דאבל של 21 נקודות ו-12 ריבאונדים. במשחק שנערך באתא ניצחה כפ"ס 70-75, עם עוד הצגה של ליוינגסטון שסיים עם עוד דאבל דאבל – הפעם עם 37 נקודות ו-10 ריבאונדים.

יריבתה של כפ"ס בחצי הגמר – הפועל ב"ש, גברה פעמיים על מכבי רחובות אחרי מפגשים צמודים ביותר. במשחק הביתי ניצחו חניכיו של יניב בורגר 63-66 כשהיא נעזרת ב-13 נקודות ו-9 ריבאונדים של ג'ף אלן. במשחק השני שנערך ברחובות ניצחו האדומים מהנגב 69-73, עם ערב נהדר של דודו שמריז שהישווה את השיא העונתי שלו עם 21 נקודות.