סיכום שלב שמינית גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר

 

8 קבוצות בחלוקה של 4 מכל מחוז, העפילו לרבע גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר שיתקיים על טהרת קבוצות ליגת העל: ממחוז דרום – הפועל ת”א, מכבי ראשל”צ איציק, מכבי ת”א טדי, מכבי אהרן ר”ג, ממחוז צפון – אליצור עירוני נתניה, הפועל עמק יזרעאל, מכבי רעננה עירוני, והפועל גלבוע/מעיינות.

רבע גמר: יום חמישי 01/02/18 , חצי גמר: יום חמישי 22/02/18 ,יום חמישי 08/03/18

גמר: יום ראשון 25/03/18  ביום הגמרים במלחה ירושלים

תוצאות המשחקים (הקבוצה המודגשת העפילה לשלב רבע הגמר שיוגרל ללא הגבלה) :

הפועל ת”א – הפועל כפ”ס אביב 71-93

הפועל ת"א משייטת לרבע הגמר לאחר ניצחון ביתי על הפועל כפ"ס. רבע שני מצוין של האדומים הספיק להם להכריע את המשחק.

הפועל ת"א בלבן פתחו עם ים מדר, גיא פלטין, ארז בנימין, גיא עלוש ושחר עמיר, מנגד האורחים מכפ"ס בירוק עם שגיא זילברשלג, אפי טיומקין, איתי יגדל, אליעד רשליין ועילי שאול.

הרבע הראשון היה צמוד. ים מדר עם 6 רצופות לאדומים ומנגד עילי שאול מספר נקודות  לכפ"ס. גיא פלטין איפס את הידית עם סדרת נקודות למקומיים כשיגדל עם שלשה, סל ועבירה משאיר את הירוקים במשחק. מטח שלשות של האורחים (אופק סירקיס, טיומקין וחכמון) חתמו את הרבע בשיווין 23-23

ברבע השני, הפועל ת"א עלו חדים ונחושים בהגנה ובהתקפה. מדר ועלוש היו המוציאים לפועל בתחילת הרבע. חניכיו של ערן גמזו לא עצרו שפלטין ועומרי יאסו שעלה מהספסל עלו ליתרון דו-ספרתי 38-52 במחצית.

הפועל ת"א המשיכו לעבוד בהתקפה גם ברבע השלישי. פלטין ומדר המשיכו ללהוט וקלעו מכל מצב שעמיר עם סל ועבירה ונקודות מהקו מצטרף אליהם. מנגד כפ"ס ניסו לחזור בעזרת רבע טוב ושלשות של טיומקין ושאול ובתום הרבע 63-81.

ברבע האחרון הקבוצות לא מצאו את הטבעת. עמיר שמר על היתרון ומנגד רשלין עם 4 רצופות והמשחק מסתיים בניצחון 71-93 להפועל ת"א שמעפילה לרבע הגמר.

קלעו להפועל ת"א:

ים מדר 29, גיא פלטין 24 (3 שלשות), שחר עמיר 14, גיא עלוש 9 , עומרי יאסו 7, עומר הראל 6, רועי אריאלי 2, שחר לזר 1

קלעו להפועל כפ"ס אביב:

עילי שאול 16, אפי טיומקין 13, אליעד רשליין 12,איתי יגדל 9, שגיא זילברשלג 7, בר חכמון 5, עומרי כהן 4, אופק סירקיס 2
מכבי אשדוד – מכבי רעננה עירוני 88-74
מכבי אשדוד מהליגה הלאומית פתחה בטירוף את המשחק הביתי נגד מכבי עירוני יורם רעננה בשמינית-הגמר וכבר הוליכה 2-15, אבל פנינת השרון חזרה אט-אט לעניינים, איזנה עד להפסקה ועם רבע שלישי מטורף שכלל 7 שלשות רצה קדימה עד לניצחון 88-74, שהעניק לה את הכרטיס לרבע הגמר.

על הנייר זכתה מכבי עירוני יורם רעננה להגרלה נוחה בשמינית-גמר גביע-המדינה, כשהתארחה אצל מכבי אשדוד ממרכז הטבלה בליגה הלאומית (מחוז דרום).

 

רק שמהר מאד הבינו השרונים שהם ממש לא הגיעו לטיול… אשדוד הגיעה מוכנה ואגרסיבית והיממה את יריבתה בפתיחה מוחצת של 2-15 עם תצוגת נהדרת של איתי הנקין וליעד פרץ. רעננה הירבתה להחטיא בדקות הללו, עד ששלשה חשובה של גלעד מלניק ואסיסט שלו לליי-אפ של עילאי פורמן הכניסו את אותה לעניינים. עומר מגן חילק אסיסטים מרהיבים לחברים ולמרות שלשה של פורמן ירדו המקומיים ביתרון 13-20 אחרי עשר דקות.

 

מלניק המשיך מהיכן שהפסיק ויחד עם אופיר לדרמן נגסו בפער ואף הצליחו להפוך את התוצאה ל-23-22. עמית תורג'מן, פרץ והנקין היגבו מיד בצד השני, אולם משחק ההתקפה של האורחים שטף בדקות הללו ונקודות של איתמר סאקס ויהל מלמד שמרו על שיוויון 31-31. שתי שלשות של פרץ ואחת בתווך של הנקין הקפיצו את הפער ל-31-40, אולם איתי רם ירה שלשה, חטף ועצר לשלשה נוספת. פרץ הלוהט הגיב באותו המטבע (37-43), אך שלשה של מלמד מהפינה ועוד אחת של רם הורידו את הקבוצות להפסקה כשעל הלוח 43-43.

 

הריצה הרעננית הזו כנראה הוציאה קצת את הרוח מהמפרשים של הצהובים, שאחרי מאמץ גדול מאד ומשחק נהדר מצאו עצמם בשיוויון. שחקניו של רון נוה ביצעו התאמות בצד ההגנתי, השיגו עצירות ורצו קדימה בעיקר בזכות מטווח שלשות – רם, מלניק, פורמן ושוב מלניק ירו מרחוק והקפיצו את נריה מניס למזכירות בכדי לקחת פס-קזמן. הנקין עוד דייק בשלשה שצימקה ל-57-49, אולם קצת אחרי זה נפצע ברגלו וירד לנוח. רם קבר שתיים נוספות מרחוק ויחד עם סיומת טובה של אופק גופר בשלשה ומקו-העונשין עלו הכחולים ליתרון 72-57, כשמנגד מחזיק פרץ את הקבוצה מהדרום בתמונה.

 

הרבע האחרון נפתח בשלשות של מלניק ואיתמר סאקס, שהוסיף חדירה לסל בכדי להגדיל את הפער כבר ל-80-60. אשדוד לא אמרה נואש ועם נקודות של אביב ארוואס ושלשה של טל פיליבה סירבה להיכנע. מלניק בסל ועבירה הרחיק ל-83-65, לפני שפרץ במאמץ אחרון הוריד ל-85-74. קבוצתו חטפה את הכדור אולם החטיאה מעבר לקשת ומלמד סגר סיפור בצד השני עם 88-74 וכרטיס לרבע-הגמר, כשהקבוצה הביתית נשארת עם המחמאות.

הפועל ירושלים יובל – הפועל גלבוע/מעיינות 96-56

(אתר סל הגלבוע)

הרבה כאב ראש היו לצוות המקצועי של גלבוע/מעיינות לפני המשחק מול קבוצת נוער על השנייה של הפועל ירושלים.

 

5 שחקנים חולים שמידת כשירותם הייתה בספק גדול לפני המשחק שחלקם לא מתאמן כמה ימים כלל (שפיר/מושקוביץ/אלבז/חיון/מורגנשטרן), גלעד אונה שנפצע באימון ערב המשחק לא יכול היה לשחק ואיתמר ברסון הפצוע שלא עמד לרשות הצוות המקצועי מה שהעמיד למשחק 6 שחקנים כשירים ב100% בלבד (סגל/רומנוב/חנוכי/סרור/ננקין/יוחנן).

 

כ-30 הורים ובני משפחה אמיצים ליוו את הקבוצה לערב קריר בבבירה באולם דנמרק וראו פתיחה טובה מאוד של האורחים, כשחנוכי ומושקוביץ כבר מהפתיחה נותנים את הטון ומעלים אותה מהר מאוד לדו ספרתי עם שליטה בצבע ובריבאונד התקפה ללא מענה ובתם הרבע הראשון 25-10 גלבוע/מעיינות.

 

דקות המשחק לאלה שעלו חולים היו גם ככה ספורות, וננקין שעלה כשיר ב100% עשה ככול העולה על רוחו והוביל את האורחים לפער גדול ומשמעותי ובמחצית 23-47 גלבוע/מעיינות .

 

ברבע השלישי והרביעי המשחק היה משוחרר כששני הצדדים מבינים את זהות המנצחת וההפרש צומח עד 40 בסיום, וגלבוע/מעיינות עם הכרטיס לרבע גמר אליפות המדינה לנוער בפעם ה-6 ב9 שנים האחרונות .

 

 

קלעו לגלבוע/מעיינות : 

 

אייל ננקין -25 נק' , 10 כ"ח , מקסים רומנוב -19 נק' , יותם חנוכי -18 נק', 15 כ"ח , 5 אס' , עידו סגל -8 נק' , 3 אס, 4 כ"ח , בניהו סרור- 6 נק' 12 כ"ח , אלון מורגנשטרן -5 נק' , איתי מושקוביץ,הראל יוחנן -4 נק כ"א , רזיאל חיון- 3 נק' , אמיר שפיר-2

 

מכבי ראשל”צ איציק – מכבי חיפה אסי 73-83
הפועל ר”ג גבעתיים – מכבי ת”א טדי 90-61
הפועל יזרעאל צעירים – מכבי אהרן ר”ג עירוני 95-93
הפועל ניר נהריה – אליצור עירוני נתניה 88-84
הפועל עמק יזרעאל – הפועל עמק חפר 57-74