סיקור גביע המדינה לילדים, נערים ונוער

מאת אילון סלוס

כמיטב המסורת, יום הגמרים השנתי יתקיים השנה בהיכל קבוצת שלמה ביום רביעי 17/4 (תאריך לא סופי) בשידור ישיר בערוץ 5. בגביע המדינה לנוער אנחנו בשלב חצי הגמר, בנערים בשלב הגומלין של חצי הגמר, ובילדים בשלב רבע הגמר. רק הפועל כפ"ס והפועל ירושלים עם 2 נציגות בכל הגילאים. כל העדכונים לפניכם:

 

גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר ז"ל

4 קבוצות העפילו לחצי הגמר: מכבי רעננה עירוני, מכבי טדי ת"א, הפועל עמק יזרעאל והפועל יורם חולון. חצי הגמר יתקיים במתכונת של בית וחוץ בתאריכים:  יום שני  18/3,  יום חמישי 21/3. ההגרלה תהיה עיוורת.

 

תוצאות משחקי רבע הגמר (הקבוצה המודגשת העפילה לחצי הגמר):

הפועל ת"א אוסישקין – מכבי רעננה עירוני 93-83  

אחרי ההפסד הצורב בליגה לרמת-השרון קיוותה מכבי עירוני יורם רעננה להתאושש מול הפועל אוסישקין תל-אביב מהלאומית בקרב על הכרטיס לחצי-גמר גביע-המדינה.

אחרי פתיחה טובה של איתמר סאקס, גלעד מלניק ויהל מלמד, שהוליכו את הכחולים ליתרון 13-9, הגיבו האדומים עם מטווח שלשות בראשות עומר הראל ויד חמה של אורי צ'צ'יק. שלשות של מלמד ואיתמר רוט מיזערו נזקים עבור רעננה, שסיימה את הרבע הראשון בפיגור קטן של 23-24.

שחקניו של אלון לוינגר המשיכו להכתיב את הקצב ולא התרגשו מהפערים על הנייר, כשגל דגן קובר שתי שלשות רצופות. נדב סיבוני מקו-העונשין ואופק גופר ורוט מעבר לקשת הגיבו בדרך ל-33-33, אולם עידן ברגמן וגיא וירשובסקי סיפקו נקודות פעם אחר פעם וברחו קדימה. מלניק בשלשה וגופר מקו-העונשין צימקו ל-40-41, לפני שברגמן סגר את המחצית הראשונה על 40-45.

המשחק של חתול ועכבר המשיך גם לתוך הרבע השלישי – מלניק דייק פעמיים מעבר לקשת ויחד עם עבודה טובה של מלמד ואיתמר סאקס צימצמו ל-50-51, אבל חוסר עירנות הגנתית אפשרה לדגן ולחבריו לברוח שוב קדימה עם 4 שלשות ועל הלוח זה 57-65. מלמד עם עבודה נהדרת מתחת לשני הסלים, סיבוני עם הגנה טובה ורוט על הבאזר חתכו בהפרש עד 64-67 בלבד.

רוט בשלשה ומלמד בסל ועבירה פתחו טוב את הרבע האחרון והעלו את קבוצתם ליתרון ראשון מזה דקות ארוכות עם 70-69. סיבוני וסאקס הרימו קצב בצד ההגנתי וסל של הראשון העלה ל-75-69. גיא אלמשלי ענה בשלשה חשובה, אולם המומנטום נשאר בידי של קבוצתו של רון נוה, שעם הגנה טובה הצליחה לרוץ קדימה עם נקודות של סאקס (שנפצע והתעקש להמשיך לשחק) ורוט. עידו פרידלנדר עם סל חשוב העלה ל-84-77. הראל בשלשה בלתי אפשרית השאיר את המארחים בחיים, לפני שמלמד, סיבוני ופרידלנר חתמו ניצחון 93-83 והעפלה שנייה ברציפות לחצי-הגמר.

 

הפועל יורם חולון – מכבי הוד השרון 71-77

הפועל יורם חולון מעפילה לחצי הגמר לאחר ניצחון ביתי על הוד השרון במשחק שהיה בשליטתה רוב דקות המשחק.

הרבע הראשון נפתח ביתרון 13-18 למקומיים שהגדילו את הפער עד לדו-ספרתי במחצית 27-39. ברבע השלישי הוד השרון נוגסים בפער שיורד לחד ספרתי 48-57 בתום הרבע השלישי. הוד השרון ניסו לחזור למשחק אך זה היה מאוחר מדי ומעט מדי ובסיום 71-77 לחולון.

קלעו להפועל חולון :

יונתן בן בסט 24 (4 שלשות), אדי גיטמן 16, שגיא שטיינמן 15, רועי מדינה 7, גיא ברנס 6, אלמוג ניסמזון 6, עילאי ברגיל 3. סך הכל 77.

קלעו למכבי הוד השרון:

אלון דורי 28 (6 שלשות), גיל נויוביץ׳ 16 (3 שלשות), יואב אוסלקה 11, ניב זרחוביץ׳ 9, לוטם טורנג׳ 3, איתמר הראל 2, אופק לובטון 1, יואב קידר 1. סך הכל 71.

 

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי תל אביב טדי 82-52

א.ס. אשקלון – הפועל עמק יזרעאל 88-47

 

 

גביע המדינה לנערים א' ע"ש יורם קאופמן ז"ל

בשלב חצי הגמר במשחק הראשון, שתי הקבוצות הביתיות רשמו ניצחונות בהפרשים קטנים, כך שהכל פתוח לקראת משחק הגומלים של חצי הגמר שיתקיים בתאריך 20.2

 

תוצאות משחקי חצי הגמר :

הפועל נבון ירושליםהפועל ברנר 71-76

הפועל כפ"ס תמרהפועל עמק חפר 73-81

 

 

גביע המדינה לילדים א' ע"ש אברהם זייף ז"ל

שלב רבע הגמר בשיטת נוק-אאוט יתקיים בתאריך 18.2. משחקי רבע הגמר:

הפועל ירושלים עידןמכבי אשדוד

הפועל כפר סבא אגוזע.ל.ה אור יהודה

מכבי חיפה ליעדהפועל גלבוע מעיינות

הפועל תל אביבהפועל נס ציונה ורד

שלב חצי הגמר במתכונת בית וחוץ בתאריכים:  יום שני  18.3,  יום חמישי 21.3. ההגרלה תהיה עיוורת.