סיקור המחזור בליגה הארצית: קרב על המקום הרביעי בצפון, קרב נגד הירידה בדרום

שלושה מחזורים נותרו לסיום העונה הסדירה בליגה הארצית, ועל הפרק מספר מאבקים חמים שיימשכו כנראה עד הבאזר האחרון. בצפון קיים מאבק בין 4 קבוצות על המקום הרביעי והאחרון בפלייאוף העליון בין עמק חפר, מעלות, ג'ת וכפר יונה.

ואילו בדרום הקרב על היורדת השנייה לאחר אליצור מכבי אשקלון כבר ירדה, ומי שנאבקות כנגד הירידה ליגה א' הן באר טוביה, קרית אונו, לוד ואליצור איתו אשקלון.

במחוז הצפוני נערכו משחקים שני משמעותיים מאוד שעשויים לקבוע את הקבוצה שתעפיל לפלייאוף העליון. הפועל ג'ת הביסה בביתה את הפועל מעלות 72-97, והיא כרגע במקום ה-6 במרחק של משחק אחד בלבד משתי הקבוצות במקומות 5-4 – עמק חפר ומעלות.

עמק חפר השיגה ניצחון חשוב מאוד בקרב ראש בראש מול כפר יונה 64-79, וטיפסה למקום הרביעי על חשבונם של המארחים שהידרדרו עד המקום ה-7.

בשאר המשחקים הביסה אליצור נתניה את לב השרון 50-99. מוצקין התקשתה מול מכבי פ"ת אבל ניצחה בסופו של דבר 65-69. הפועל עכו גברה על אקדמיית וינגייט 57-77. נשר ניצחה בחוץ את מכבי חדרה 76-77.

במחוז הדרומי נותרו עדיין שתי שאלות פתוחות: מי יסיימו במקומות 4-3, ומי הקבוצה השנייה שתרד ליגה. בקרב על המקומות בפלייאוף העליון הופתעה מכבי שוהם בביתה על ידי הפועל לוד מהתחתית 90-86. מעלה אדומים לא התקשתה בביתה מול היורדת אליצור עירוני אשקלון 67-90.

בתחתית הורע מצבה של באר טוביה שנוצחה ברמלה 67-63, והיא כרגע במקום ממנו יורדים ליגה. אליצור יבנה ניצחה את קרית אונו 66-70. אליצור איתו אשקלון עשתה צעד חשוב בדרך להישרדות כאשר גברה בביתה על חבל איילות 57-64.

המוליכה מכבי בת ים ניצחה בחוץ את חבל מודיעין 80-93.