סיקור המחזור ה-18 בליגת העל לנוער

מחוז צפון:

4 הראשונות הבטיחו מקומן ברבע גמר הפלייאוף, 4 מחזורים לסיום העונה: הפועל עמק יזרעאל בודדה בפסגה והבטיחה את המקום הראשון (2-17 ומשחק עודף). יחד איתה עוד שלוש קבוצות שהבטיחו מקומן ברבע גמר הפלייאוף ויאבקו על המיקום: עירוני רעננה (4-14), מכבי אסי חיפה (5-13), וגלבוע/מעיינות (6-12).

במרכז הטבלה: אליצור נתניה (8-10), הפועל כפר סבא אביב (9-9), בני הרצליה (10-8), והפועל גליל עליון צפת (11-7).

בתחתית הטבלה: מכבי הוד השרון (13-5), הפועל עמק חפר (11-6 ומשחק חסר), הפועל משגב (5-13) ומכבי חיפה צעירים (16-2)

 

תוצאות המשחקים:

מכבי רעננה עירוני – הפועל גלבוע מעיינות 63-90

מכבי עירוני יורם רעננה חזרה ל"מטרווסט" אחרי הניצחון הגדול בנתניה ביום חמישי, שפתח לה את האפשרות ליתרון ביתיות בפלייאוף. הפועל גלבוע מעיינות מנגד נוצחה בדרבי דרמטי מול עמק-יזרעאל וידעה שהפסד שני ברציפות יפיל אותה למקום הרביעי.

 

הפתיחה הייתה כולה של האדומים, כשאייל ננקין ובניהו סרור קובעים 6-0 מהיר. דניאל רון הוציא את רעננה מההלם עם שתי שלשות גדולות, אולם סרור וננקין דאגו לשמור את קבוצתם ביתרון קטן. דקות טובות מאד של יהל מלמד שמרו את השרונים קרוב ליריבתם והתעוררות של איתי גבע בתוספת שלשה של איתי רם שלחה את ליאור קרת להזעיק פסק-זמן בפיגור 12-19. אמיר שפיר ורזיאל חיון ניסו לצמק, אולם אופק גופר קבע מקו-העונשין 16-21 אחרי עשר דקות.

 

קבוצתו של רון נוה המשיכה ביכולת הטובה לתוך הרבע השני, כשרון, מלמד וגבע מגדילים במעט את הפער עם המון התלהבות הגנתית. הלבנים החמיצו כמה הזדמנויות להעניש את יריבתם במתפרצות עקב חוסר ריכוז במסירות, מה שאיפשר לסרור ולננקין לגרד נקודות ולהשאיר את גלבוע בתמונה עם 26-33. לקראת הירידה להפסקה איפס רם את היד עם שתי שלשות רצופות ובתוספת סל של אופיר לדרמן ושלשה של גלעד מלניק הפער צמק ל-30-44, לפני שאיתי מושקוביץ, שבעונה שעברה ניצח את קרב הדרמטי בין הקבוצות ברעננה עם סל ממש לפני הבאזר, סגר את המחצית עם שלשה (ו-7 הנקודות האחרונות של קבוצתו) וזה 11 לביתיים.

 

במהלך העונה היו לרעננה לא מעט בעיות ברבע השלישי, אולם גם בנתניה ביום חמישי וגם אמש היא עלתה דרוכה מנטלית מחדר-ההלבשה וסגרה סיפור בדקות מצויינות, שהבליטו כדורסל קבוצתי בו הכדור טס מיד ליד אל השחקן החופשי, מה שתורגם לשלשות של רם, רון וצמד של מלניק בדרך ל-36-58. הצפוניים לא מצאו תשובה ונתקלו במשחק הגנה קשוח של יריבתם, כשרון ומלמד קוטפים את הריבאונדים או חוטפים את ניסיונות הכנסת הכדור לצבע. האורחים ניסו למזער נזקים עם הבלחות אישיות, אולם רון ואיתמר סאקס שמרו על פער מבטיח של 46-69.

 

גלבוע קיוותה לנגוס בפער בכדי לשמור על ההפרש מהסיבוב הראשון (85-92), אולם לפנינת השרון לא הייתה שום כוונה לעצור. שנתון 2000 הרענני, שנוצח עד היום בכל 4 המפגשים הקודמים נגד המחזור המקביל של היריבה (בחצי-גמר הפלייאוף בנערים א' לאומית לפני שנתיים ובליגה לנוער בעונה שעברה) היה נראה רעב לניצחון  , כשרון קולע מקרוב, מרחוק ומחלק מסירות לחברים בדרך ל-52-78, למרות שתי שלשות רצופות של עידו סגל. דקות טובות של מלמד ורם דאגו שנקודות של חיון ושפיר לא יאפשרו לגלבוע להימנע מהתבוסה הגדולה ביותר שלה מאז העפילה לליגה הראשונה. ממש לקראת סיום המשחק אירע מקרה די נדיר, כשסאקס ביצע עבירה חמישית על סרור, שהגיב במרפק וספג עבירה בלתי-ספורטיבית, שהייתה החמישית שלו. סרור היה אמור לזרוק מהקו אולם כאמור יצא בעבירה חמישית ושפיר זרק במקומו ואילו סאקס היה אמור גם-הוא לזרוק מהקו בעקבות העבירה הבלתי-ספורטיבית שנעשתה עליו אולם גם-הוא כבר ירד לספסל וגבע עלה במקומו בכדי לחתום את התוצאה עם שתיים מדוייקות מהעונשין – 63-90.

 

הפועל עמק יזרעאל – הפועל משגב 53-80

קבוצת הנוער ליגת העל של משגב יצאה למשחק חוץ מול מוליכת הטבלה מעמק יזרעאל.
פתיחת משחק שקולה בדקות הראשונות כאשר הקבוצות מתקשות לייצר נקודות בהתקפה מעמידות תוצאה שקולה , אך ריצה קטנה של העמק לקראת סיום הרבע פותחת פער ובסיום הרבע 21 -16 למקומיים.
הרבע השני נפתח שוב בריצה של העמק ושחקני משגב מנסים לשמור על המשחק צמוד אך הבדלי הרמות והיכולת האתלטית והפיזית עושים את שלהם ותוצאת המחצית 45-32 לעמק.
בחצי השני שחקני משגב לא מצליחים להדביק את הפער וההבדלים הפיזיים עושים את שלהם כאשר שחקני משגב פשוט לא מצליחים לקחת את ריבאונד ההגנה ומאפשרים לשחקני העמק הזדמנויות רבות לסלים בהזדמנות שניה ושלישית, והקבוצות מסיימות רבע שלישי בתוצאה 59-41 ועד הסיום שחקני העמק מגדילים את ההפרש ומסיימים בניצחון משכנע 80-55.

אליצור עירוני נתניה – מכבי חיפה צעירים 88-108

מכבי אסי חיפה – הפועל גליל עליון צפת 51-88

הפועל כפר סבא אביב – מכבי הוד השרון 81-85

הפועל עמק חפר – בני הרצליה (נדחה למוצ"ש 10.3)

 

מחוז דרום:

מכבי טדי ת"א בודדה בפסגה (1-17) אחריה, הפועל ת"א (2-16). שתי הקבוצות הבטיחו את מקומות 1-2 ומקום ברבע גמר הפלייאוף. על שני הכרטיסים הנוספים יאבקו: הפועל יורם חולון, מכבי ראשל"צ איציק (6-11) ונס ציונה איתי (5-12 ומשחק חסר).
במרכז הטבלה: הפועל ירושלים יהב, א.ס. אשקלון (10-8) ואליצור יבנה (11-7)

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג (12-6), הפועל ירושלים יובל (12-5 ומשחק חסר), מכבי עופר ראשל"צ (14-4) וגן יבנה שעדיין מחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

מכבי ת"א טדי – הפועל ירושלים יהב 60-85

מכבי טדי תל אביב אירחה את הפועל ירושלים יהב במחזור ה-18. ת"א פתחו עם דני אבדיה, עידן אלבר, עידן צוקר, נווה בן שמן ונדב אורון. ירושלים עם אריאל דרעי, גל אברס, טמיר בראלי, לפיד חנוכה ואיל ספיר.

תל אביב פתחו עם 2 שלשות של דני אבדיה, ירושלים עם נקודות של טמיר בראלי, גל אברס ולפיד חנוכה. הירושלמים המשיכו ביכולת התקפית טובה ו-4 נקודות רצופות של אריאל דרעי וזה 12-10. אבדיה המשיך לצלוף לשלוש (שלוש ברבע) ושתי הקבוצות ביכולת התקפית טובה 18-16 אדום אחרי 6 דקות. שלשה של דרעי נענתה בשלשה של עומרי סיניבר בצד השני ויונתן ידיד החזיר עם עוד אחת לירושלים. הרבע הראשון נטול ההגנות מסתיים בתוצאה 27-24 לירושלים.

 

הצהובים החליפו הגנות עברו לאיזורית ולבוקס אנד וואן על דרעי ובתוספת נקודות של אלבר ושיר מוראידי הגדילו את הפער. יונתן פלד החזיר בשלשה אדומה אבל הרבע הזה היה ההפך מהראשון, שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת ו 0:52 שניות למחצית ת"א עלו ליתרון 37-34. שתוצאת הרבע 13-7 לת"א.

מכבי עלו חדים למחצית השנייה ועם נקודות של אלבר ואבדיה פתחו פער של 8 עם 46-38 שנותרו 7 דקות לסיום. י"ם הצליחו להיכנס להתקפה עם נקודות של אברס וחנוכה. אבל עוד שלשה של אורון והפער צומח 56-45 צהוב. סל יפה והגנה טובה של איל ספיר, עונשין של דרעי וזה רק 56-53. ת"א ענו בנקודות מהירות של אלבר וסיניבר והחזירו ל-7 הפרש. בהתקפה האחרונה אלבר קלע שלשה על הבאזר 63-53 לתל אביב.

הרבע הרביעי הוכרע כבר בפתיחה עם נקודות של בן שמן ואלבר שהגדילו את ההפרש בתוספת שתי שלשות נוספת של אורון ועוד אחת של אלבר. ההגנה הירושלמית לא הסתדרה ומכבי קלעו מכל מצב (13 שלשות) והגדילו ל78-56 שנותרו עוד 5:30. דקות הסיום היו לפרוטוקול כשמכבי משיגה ניצחון נוסף 85-60.

 

קלעו למכבי ת"א:

עידן אלבר-28 נק', דני אבדיה-22 נק', נדב אורון-17 נק', נווה בן שמן-9 נק', עומרי סיניבר-7 נק' ושיר מוראידי- 2 נק'.

 

קלעו לירושלים:

אריאל דרעי-14 נק', גל אברס-13 נק', לפיד חנוכה-10 נק',איל ספיר-8 נק', טמיר בראלי ויונתן ידיד 5 נק' כ"א, יונתן פלד 3 נק' וארז רפאלי 2 נק'.

 

מכבי עופר ראשל"צ – עירוני אהרון ר"ג 80-87

הפועל יורם חולון – מכבי ראשל"צ איציק 69-62

א.ס. אשקלון – אליצור יבנה 78-64

הפועל ת"א – הפועל גן –יבנה 43-95

הפועל ירושלים יובל – הפועל נס ציונה איתי (נדחה למוצ"ש 10.3)