סיקור המחזור ה-4 בליגת העל לנוער

מאת: אילון סלוס

עם תום המחזור ה-4 בליגת העל לנוער נותרו בלתי מנוצחות במחוז הצפוני הפועל גלבוע מעיינות, הפועל עמק יזרעאל ומכבי רעננה. ואילו בדרום אלו הן מכבי והפועל ת"א והפועל ירושלים שנותרו עם מאזן מושלם.

מחוז צפון:

צמרת טבלת ליגת העל במחוז צפון כוללת 4 קבוצות עם מאזן חיובי: הפועל גלבוע מעיינות והפועל עמק יזרעאל (0-4) , גליל עליון צפת (1-3) ומכבי רעננה עירוני (0-3 ומשחק חסר). במרכז הטבלה שלוש קבוצות עם מאזן 2-2: בני הרצליה,  מכבי אסי חיפה ואליצור נתניה. אחריהן הפועל כפר סבא אביב, אליצור קרית אתא, מכבי הוד השרון (מאזן 3-1). בתחתית עדיין ללא  ניצחון: הפועל קרית טבעון, ומכבי חיפה צעירים

 

תוצאות המשחקים:

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור עירוני נתניה 66-80

(מתוך אתר גלבוע/מעיינות)

גלבוע/מעיינות פתחה את המשחק עם אביאל לוי,יהל צור,עמית ראובן,דן פריבר ורזיאל חיון .

הצהובים שחורים עלו עם אהרוני, עידו כהן,רז אדם,אופק מלכה ואילן רייסנר.

ראובן פתח עם 4 אישיות עבור האדומים אבל רז אדם ועידו כהן היו עם 9 נקודות משלהם והיתרון מהפתיחה הוא של חניכיו של איתי לוי. עד סוף הרבע היתרון נע מצד לצד ובסיום הרבע הראשון 21-19 לאורחים מנתניה.

גם ברבע השני שחקני עיר היהלומים המשיכו ללכת פנימה אל האיש הגדול שלהם עידו כהן שגם בן טולילה מראה דקות טובות וכמובן רז אדם ואופק מלכה מחוץ לקשת (כולל סל על הבאזר של הרבע השני) ששחקניו של ליאור קרת לא מצליחים להתייצב במשחק שלהם שרק אביאל לוי, חנני וקינן מצליחים להשאיר את המקומיים במשחק ובסיום המחצית הראשונה 42-34 לאורחים מנתניה.

ברבע השלישי נתניה עלתה לדו ספרתי ראשון (45-34) אך מאותו רגע היו אלו הדקות הנפלאות של דן פריבר בהגנה נפלאה על אופק מלכה ומשחק הקרבה של דניאל כהן ששינה את קצב המשחק והוסיף תרומה משמעותית בכל פרמטר של המשחק שהוא משאיר בצד את הפציעה הלא פשוטה בגב. חיון צעיר החבורה עלה באמצע הרבע והוסיף רגעי קלאץ משלו ודקה לסיום הרבע מהפך (52-53) עם שלשה נהדרת של חיון. נתניה עוד החזירה את היתרון אליה עם סל קשה של פינקלשטיין אבל פריבר וחיון מהקו הורידו את האדומים עם יתרון 55-56 בסוף הרבע השלישי.

הרבע הרביעי כולו נצבע באדום ששחקני גלבוע/מעיינות שוטפים את המגרש , כאשר זה מתחיל בעצירות בהגנה ויציאה מהירה לסלים קלים שפריבר מחוץ לקשת , חיון, קינן ולוי בשארית כוחותיו (שיחק 39 דקות ללא ברירה בגלל חסרונו של בניהו) בורחים לדו ספרתי שעל כולם מנצח דניאל כהן ששותף לכל פעולה חיובית של האדומים. האורחים עוד הזעיקו 2 פסקי זמן תוך מספר דקות אך זה לא עזר שהמקומיים סוגרים רבע נהדר ומספקים ריצה של 11-24 ושוב על אף הסגל המאוד חסר העומק של גלבוע/מעיינות הכריע את המשחק מול קבוצה נתניה ובסיום 66-80 לגלבוע/מעיינות.

קלעו לגלבוע/מעיינות: אביאל לוי -18 נק' , 15 כ"ח , דן פריבר -11 נק' , 6 כ"ח , עמית ראובן -11 נק',4 כ"ח, 3 אס' , איתי מושקוביץ- 9 נק',5 כ"ח , רזיאל חיון – 9 נק' , נועם קינן- 7 נק' , דניאל כהן – 6 נק' , 5 אס', 4 כ"ח , אלון חנני -4 נק' , איתמר ברסון -3 נק' , יהל צור -2 נק'

הרבו לקלוע לנתניה: רז אדם-14, עידו כהן -12, אופק מלכה-11,מיקי פינקלשטיין-7,ניר שפרן -7 ,יובל בן טולילה-6

מכבי אסי חיפה – הפועל קרית טבעון 45-77

הירוקים מחיפה אירחו את שכנתם מטבעון ורשמו ניצחון חשוב. הפתיחה היתה שייכת לירוקים שפתחו עם מטח שלשות של פלג לביא ורון בירמן. מנגד אוסמה בראנסה התכבד בשלשה משלו. בירמן המשיך ביכולת הטובה שלו וביחד עם עמית אלון והירוקים ביתרון 11-22 בתום הרבע. ברבע השני חיפה המשיכה ללחוץ על הדוושה שאלמגור, כץ ועמית אלון מריצים אותה ובמחצית 23-50. הרבע השלישי היה אף הוא בשליטת חיפה שקולעים היטב מהשלוש (אלון, לביא ואסייג) ובתום הרבע 33-69. ברבע האחרון טבעון מצמצמת מעט את ההפרש שאוסמה קולע שלשה ומוסיף נקודות מהקו מול שתי שלשות נוספות של חיפה (סה"כ 10 שלשות במשחק) ובסיום 45-77

הרבו לקלוע לחיפה: עמית אלון -15, עידן כץ – 10, רון בירמן ותומר אסייג – 9, פלג לביא ועידו כהן – 6

הרבו לקלוע לטבעון: אוסמה בראנסה – 10, יובל אריאלי – 6

הפועל כפר סבא אביב – בני הרצליה 76-61

דרבי השרון בין שתי קבוצות שחולמות על הבית העליון הסתיים בניצחון חוץ משמעותי של בני הרצליה שרושמת ניצחון שני רצוף על יריבות שהיא אמורה להתמודד איתן על הבית העליון.  הפתיחה היתה שייכת למקומיים מכפ"ס שגל צלניק ומלאכי בשירי מריצים אותה ליתרון 15-26 בתום הרבע הראשון. הרבע השני היה שייך להרצליה שנגסו בהפרש עם מטח שלשות של עמית רונן ונקודות של בר טרומר מול שלשות של רואי דודי שמשאיר את כפ"ס בתמונה ובמחצית 40-42 להרצליה. הרבע השלישי היה חלש מבחינה התקפית שהרצליה מגדילה את הפער 49-57. ברבע האחרון הרצליה מגדילה את הפער עם דקות טובות של דוד בורנס ורותם זיו שמנגד צלניק ושלו מנסים לחזור למשחק ובסיום ניצחון חוץ להרצליה 61-73.

הרבו לקלוע להרצליה: עמית רונן – 22, רותם זיו – 13, בר טרומר ודוד בורנס – 11, אורי סלע – 9

הרבו לקלוע לכפ"ס: גל צלניק – 18, רועי שלו -11, רואי דוד – 9, מלאכי בשירי -6

הפועל עמק יזרעאל – אליצור קרית אתא 57-69

הפועל גליל עליון צפת – מכבי הוד השרון 46-73

מכבי חיפה צעירים – מכבי רעננה עירוני (נדחה למוצ"ש 26.11)

 

מחוז דרום:

 

מחזור חלקי במחוז דרום שמפגש הצמרת בין שתי הבלתי מנוצחות ערב המחזור מסתיים בניצחון של האלופה מכבי טדי ת"א.  בראש הטבלה שלוש קבוצות עם מאזן מושלם: מכבי ת"א טדי (0-4), הפועל ת"א והפועל ירושלים דני (0-3 ומשחק חסר). והפועל נס ציונה איתי (3-1). במרכז הטבלה: הפועל גן יבנה/אשדוד (2-2) , עירוני אהרון ר"ג, אליצור יבנה, מכבי ראשל"צ איציק, הפועל ברנר והפועל ירושלים יובל (3-1) ומכבי עופר ראשל"צ (מאזן 1-2 ומשחק חסר. האחרונה בטבלה מכבי רחובות עומר מחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

מכבי ת"א טדי – הפועל נס ציונה איתי 51-80

מפגש הצמרת בין שתי קבוצות שרוצות להניף את צלחת האליפות היה צמוד עד לאמצע הרבע השני בו נפצע כוכב נס ציונה תומר לוינסון. הפתיחה הייתה שייכת לאלופה בצהוב שהובילה 2-8 אחרי 2 דקות, שלשות של שהרבני לוינסון ודרוקר החזיקו את נס ציונה במשחק שהלוח מראה 12-15 למכבי ת"א אחרי 5 דקות של משחק,  סל של תומר פורת העלה ל 12-17 את מכבי ת"א, אך לוינסון תפר עוד שלשה וזה 15-17, סלים של עבו ובן הרוש העלו את מכבי ת"א ל 15-21 אך לוינסון בסל נוסף ביחד עם נקודה של דרוקר מהקו הקטינו ל 18-21,  שני סלים של בן בסט הורידו את הצהובים ביתרון 25-18 עם סיום הרבע הראשון.

עבו פתח את הרבע השני בשלשה נוספת והםער צמח ל-10, 18-28, סל של אבשלום שהרבני ועוד סל ועבירה של לוינסון הורידו ל 23-28 למכבי ת"א. במצב של 30-35 למכבי ת"א כ-6 דקות לסיום המחצית נפצע תומר לוינסון בקרסול וסיים את המשחק, נס ציונה החזיקה מעמד עד סיום המחצית עם דקות טובות של עידו שבת ובמחצית 36-45 למכבי ת"א.

מכבי ת"א פתחו בבליץ את הרבע השלישי עם ריצת 0-19 בהנהגת עמית זיס ועמית עבו וסגרו למעשה את המשחק, הצהובים אפשרו לכתומים לקלוע 2 נקודות בלבד ברבע השלישי ובתום הרבע השלישי 38-71.

הרבע הנועל היה לפרוטוקול בלבד ובסיום ניצחון למכבי ת"א .

הרבו למכבי ת"א:  עמית עבו 26 (6 שלשות)  תומר פורת 18 עמית זיס 11

הרבו לנס ציונה: עידו שבת 17 תומר לוינסון 16

הפועל גן יבנה/אשדוד – מכבי ראשל"צ איציק 63-65

ניצחון דרמטי לגן יבנה/אשדוד שיוצרת מקדמה בקרב על הכרטיס לבית העליון. גן יבנה אשדוד עם מאזן 2-2, לעומתה ראשל"צ איציק במאזן שלילי 3-1.

הפועל ירושלים יובל – אליצור יבנה 59-73

ירושלים יובל רושמת ניצחון בכורה העונה בליגה ועושה זאת בצורה מרשימה מול אליצור יבנה

עירוני אהרון ר"ג – הפועל ברנר 39-72

עירוני אהרון ר"ג רושמת ניצחון בכורה מוחץ בליגה מול יריבתה לתחתית הפועל ברנר.

מכבי רחובות עומר – הפועל ת"א (נדחה ליום רביעי 23.11)

הפועל ירושלים דני – מכבי עופר ראשל"צ (נדחה ליום חמישי 8.12)