סיקור המחזור ה-9 בליגת העל לנוער

המחזור התשיעי בליגל העל לנוער נערך השבוע, וזה הסיקור של אילון סלוס.

מחוז צפון:

2 מחזורים לסיום העונה הסדירה, ותמונת הבית העליון והתחתון כמעט הושלמו. עמק יזרעאל מנצחת בדרבי ההתיישבות העובדת את שכנתה גלבוע/מעיינות שסופגת הפסד שני רצוף. עמק יזרעאל תפגוש את רעננה לקרב ישיר על המקום הראשון במשחק השלמה ביום חמישי. צמרת טבלת ליגת העל במחוז צפון כוללת 3 קבוצות שהבטיחו מקומן בפלייאוף העליון: הפועל עמק יזרעאל (0-8 ומשחק חסר) הפועל גלבוע מעיינות וגליל עליון צפת (2-7) גם עירוני רעננה קרובה להבטחת מקומה (מאזן 1-5 ושלושה משחקים חסרים). אליצור נתניה הבטיחה מעשית גם את השתתפותה בבית העליון (4-5). הקרב על הכרטיס האחרון פתוח בין ארבע קבוצות: מכבי הוד השרון (5-4), בני הרצליה (5-4), ומכבי אסי חיפה (4-4 ומשחק חסר) והפועל כפר סבא אביב (5-3 ומשחק חסר). בתחתית 3 קבוצות שתשחקנה בבית בתחתון: אליצור קרית אתא, הפועל קרית טבעון (7-2), ומכבי חיפה צעירים (9-0)

 

תוצאות המשחקים:

הפועל גלבוע מעיינות – הפועל עמק יזרעאל 83-74

(מתוך אתר גלבוע/מעיינות)

באווירה חורפית של חג החנוכה התכנסו שתי הקבוצות המובילות בצפון גלבוע/מעיינות ועמק יזרעאל למשחק על המקום הראשון שהרבה יוקרה מונחת על הכף. קרוב ל-200 צופים הגיעו לאולם בעין חרוד. עמק יזרעאל חסרה את דניאל ארד הפצוע ואורי לייש (חו"ל). גלבוע/מעיינות חסרה את יותם חנוכי כשדניאל כהן עולה פצוע לשחק.

החבורה המגובשת והלוחמת של מאורו ספאק , אותה חבורה שזכתה באליפות הנערים לפני שנתיים, היא בהחלט ראויה לתואר שהשלם עולה סך חלקיו . כבר מהפתיחה הם הובילו משחק אגרסיבי וקשוח מאוד , שהקשה מאוד על מובילי הכדור של גלבוע/מעיינות שאיבודי הכדור הרבים (24 בכל המשחק!) היו מנת חלקם כבר בפתיחה. מבור וויונטה ובן עמי עלו על לוח הנקודות ועלו ליתרון 11-4 . השחקן הצעיר בליגה רזיאל חיון עלה מהספסל (כתה י) ושינה את המומנטום וריצת 11-0 מקומי למרות פסק זמן של האורחים, וגלבוע/מעיינות עולה ליתרון הגדול ביותר שלה במשחק  11-15 . אבל דווקא אז פרובוקציה של האורחים גררה תגובה לא נאותה של עמית ראובן שספג בלתי ספורטיבי ולאחריו טכני של המאמן מקומי ועמק יזרעאל המשיכה לספק נקודות מהקו (11 נקודות מהקו ברבע הראשון) ועד סיום הרבע היא מסיימת ביתרון 21-18 כשהמקומיים עם בעיית עבירות לא פשוטה.

ברבע השני המשכנו לראות משחק עם קצב מצויין וקשוח ביותר ששחקניה הצעירים של גלבוע/מעיינות מתקשים להתרגל ולעשות התאמות ואיבודי הכדור לא פסקו לרגע מול הבשלות של האורחים שניצלו כל רגע. האורחים עולים כבר ליתרון +8 בעיקר הודות לסיומות נהדרות של ויונטה בן עמי ומבור כשמנגד איתמר ברסון וחיון משאירים את גלבוע/מעיינות במשחק ובסיום המחצית הראשונה 47-45 עמק יזרעאל.

בפתיחת הרבע השלישי אותתו עמק יזרעאל שהם רוצים יותר וריצת 10-2 העלתה לדו ספרתי ראשון של האורחים ופסק זמן מהיר מקומי ניסה לעצור את הסחף. פריבר עם שלשה ואביאל לוי שסגנון המשחק כמעט והעלים אותו סיפקו נקודות חשובות אבל ויונטה ובן עמי לא נתנו להפרש להיעלם ובסיום הרבע 66-58 לעמק יזרעאל.

בפתיחת הרבע הרביעי בסון ששלט בקצבים וונדל בשלשה העלו כבר ליתרון 71-60 . עמית ראובן, רזיאל חיון בשלשה ודן פריבר הורידו עד 71-65 , 2 דקות של התקפות מצד לצד שאף אחד לא מוצא את הטבעת אבל עם הזדמנויות למקומיים לעשות מהפך בזריקות טובות שלא נכנסו וחדירות לטבעת שזכו למגע קשוח לא הולידו את הקאמבק המיוחל ו-2 שלשות של ויונטה על אף תגובה נגדית של שלשות של חיון ופריבר ציננו את התלהבות הקהל המקומי ובעצם הוציאו את הרוח מהמפרשים של המקומיים שהשלימו עם ההפסד הביתי ובסיום 83-74 מוצדק לעמק יזרעאל ששיחקו היטב והוכיחו שוב שהם השנה ילכו עד הסוף.

קלעו לגלבוע/מעיינות : איתמר ברסון -16, רזיאל חיון ודן פריבר-15 כ"א, עמית ראובן -14, אביאל לוי-11, איתי מושקוביץ -3

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל: טל ויונטה – 25, עלאי בן עמי -18, אסף מבור-16, סער בסון -12

 

מכבי רעננה עירוני – הפועל גליל עליון צפת 62-97

אחרי כמעט 4 שבועות ללא משחק עקב יציאתו של מייקל בריסקר עם נבחרת הנוער לאליפות אירופה, חזרה מכבי עירוני יורם רעננה לליגה למפגש צמרת נגד הפועל גליל-עליון. האורחים, ש-48 שעות קודם לכן הביסה בביתם את אליצור עירוני נתניה, פתחו עם ביטחון ונהנו מצליפות של עידו כהן ובניה רייטין בדרך ליתרון מוקדם של 13-5. רון נוה כבר עמד להזעיק פסק-זמן, אולם איתי רם בשלשה העיר את חבריו. הלבנים החלו לייצר עצירות ונהנו משתי שלשות רצופות של בריסקר, שנגסו בפער עד 14-15. רם ירה שתי שלשות משלו ועוד אחת של בריסקר העלו את קבוצתם ל-17-23. יותם ישראלי ניסה לשמור את הצפוניים צמודים, אולם איתמר זיו, עילאי פורמן ובריסקר סגרו את הרבע על 22-29. ההתקפה של פנינת השרון נראתה כאילו לא יצאה כלל לפגרה וההגנה עבדה טוב יותר בדקות הבאות, עם כיסוי יפה של דניאל רון ושל עומר פולג. בריסקר דאג ללקט את הריבאונדים בהגנה וכמה אסיסטים יפים שלו הפכו לנקודות של רון ושל פולג וזה 26-42. גליל איבדה על הדרך את ישראלי, שנקע את קרסולו, ולמרות ניסיונות של עידו כהן לצמק את הפער היו אלו בריסקר, רם, פולג ופורמן שלא עצרו. גם עודד יהושע נתן דקות טובות מהספסל עם אסיסט לרון וסל יפה שקבע 32-55 מבטיח בהפסקה. איתמר סאקס דייק מעבר לקשת ויהושע נהנה ממסירה של רון בכדי לקבוע 32-60. שקד ירושלמי ועידו כהן צימקו ל-36-60, אולם המקומיים הגיבו מיד עם ריצת 0-9, כשרון, יהושע, בריסקר ופולג מציגים כדורסל נהדר ומכריחים את איתי ירושלמי להזעיק פסק-זמן בפיגור 36-69. ירושלמי ניצל כמה דקות של חוסר ריכוז בהגנה של המארחים, אולם סאקס ופורמן דאגו לשמור על פער מבטיח של 47-77 בכניסה לרבע האחרון. עשר הדקות האחרונות אמנם היו לפרוטוקול, אך עומר קובץ', יהל מלמד, נדב זיו וגיא בני לא אפשרו לעידו כהן ולירושלמי להמתיק את הגלולה המרה עבור האדומים ובסיום 62-97 מרשים לרעננה.

בני הרצליה – מכבי חיפה צעירים 51-68

אליצור עירוני נתניה – מכבי הוד השרון 43-67

הפועל קרית טבעון – אליצור קרית אתא 51-59

מכבי אסי חיפה – הפועל כפר סבא אביב 51-86

 

מחוז דרום:

 

ארבע קבוצות בראש טבלת מחוז דרום הבטיחו מקומן בבית העליון: מכבי ת"א טדי (0-8 ומשחק חסר), הפועל ירושלים דני (2-7), הפועל ת"א (3-6) והפועל נס ציונה איתי (1-7 ומשחק חסר) אחריהן מסתמן קרב בין שלוש קבוצות על שני הכרטיסים הנותרים: מכבי ראשל"צ איציק (3-5 ומשחק חסר) , הפועל גן יבנה/אשדוד (3-4 ושני משחקים חסרים), ומכבי עופר ראשל"צ (3-3 ושני משחקים חסרים). בתחתית 5 קבוצות שישחקו בבית התחתון: עירוני אהרון ר"ג (6-3), הפועל ירושלים יובל (7-2), אליצור יבנה (5-3 ומשחק חסר), הפועל ברנר (7-1 ומשחק חסר), ומכבי רחובות עומר שמחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

הפועל ת"א – אליצור יבנה 69-75

האדומים מבטיחים את מקומם בבית העליון אחרי ניצחון ביתי על אליצור יבנה בהיכל הספורט בתיכונט. האדומים פתחו עם גיא פלטין, שחר עמיר, גיא עלוש, עומר הראל ורונאל שוורץ מנגד יבנה פתחו עם כפיר נחום, עדן דוידסקו, אורי שטיימברג, בר שיינבוים ואופיר סהר.

הפועל ת"א פתחו את המשחק היטב כששחר עמיר מוביל את הקבוצה ברבע כשהוא קולע מכל מצב, מנגד דוידסקו ושתי שלשות של כפיר נחום משאירים את האורחים במשחק ובתום הרבע 14-19. הרבע השני היה שייך לאורחים שהחלו לנגוס בפער עם רבע נהדר של הצמד נחום ודוידסקו ובמחצית היתרון עובר ליבנה 33-34. ברבע השלישי האדומים החלו לברוח עם שלשות של שחר עמיר ועומר הראל כשגל שטרנברג מצטרף לחגיגה מנגד אופיר סהר נותן עוד תקוות ליבנה ובתום הרבע 45-51. הרבע האחרון היה צמוד שההגנות מתעייפות. שחר עמיר פותח עם שלשה לאדומים. פלטין, חסון וחיון מצטרפים אליו מול מופע יחיד של כפיר נחום שקולע את כל 15 הנקודות האחרונות של יבנה ובסיום 69-75 להפועל ת"א.

קלעו להפועל ת"א: שחר עמיר 21 , גל שטרנברג 13 , נועם חסון וגיא פלטין 10 , עומר הראל 6 , עמינדב חיון 5 , גיא עלוש ורונאל שוורץ 4 , נטע טוביה 2

קלעו ליבנה: כפיר נחום 30 , עדן דוידסקו 19 , בר שיינבוים 9 , אופיר סהר 7 , איתי אמסלם ואלון פנחסוב 2

 

מכבי ראשל"צ איציק – הפועל ירושלים יובל 50-69

עירוני אהרון ר"ג – מכבי ת"א טדי 87-65

מכבי רחובות עומר – הפועל ירושלים דני 91-40

הפועל ברנר – מכבי עופר ראשל"צ (נדחה ליום שלישי 27.12)

הפועל נס ציונה איתי – הפועל גן יבנה/אשדוד (נדחה ליום רביעי 28.12)

 

מכבי עופר ראשל"צ – הפועל נס ציונה איתי 86-80 (משחק ממחזור 8 שהתקיים במוצ"ש)

קרב הצמרת בין מכבי עופר ראשל"צ לנס ציונה הבטיח וקיים.

הפתיחה הייתה כולה של נס ציונה שעלתה ליתרון 0-11 מהיר עם נקודות של אלון דרוקר עידו שבת ואבשלום שהרבני.

ראשלצ חזרו למשחק עם נק של עומרי וקנין ורון נקרשביץ צימקו ל 11-5,  אלון דרוקר מנס ציונה היה בלתי ניתן לעצירה ברבע הראשון ונס ציונה מסיימים את הרבע ב יתרון 28-18 אחרי סיומת טובה של הרבע מצד רום גרין.

הקצב ההתקפי נשמר גם ברבע השני כשאבשלום שהרבני מנס ציונה פותח את הרבע עם שתי שלשות וגיא נצר מראשל"צ עונה בצד השני בחדירות לסל. אלון דרוקר בשני סלים ועידו שבת בפאול וסל סגרו את המחצית ב 52-40 נס ציונה.

הרבע השלישי היה שייך למקומיים, גיא נצר סיים מתרפצות וגם קלע מ 3 בדרך למהפך 60-59 לראשל"צ, סל של אור גטה ועוד 5 רצופות של אלון דרוקר כולל שלשה אדירה בסיום הרבע נתנו לנס ציונה יתרון 66-62 עם הכניסה לרבע הנועל.

המשחק הצמוד נמשך גם ברבע המועל כשהיו אלה סלים חשובים של רום גרין ואור גטה ששמרו את היתרון בצד של נס ציונה ומצד שני גיא נצר ועומרי וקנין שומרים את ראשלצ קרוב קרוב 82-78 כ 2 דק לסיום,  נצר הוריד ל 82-80 נס ציונה אולם ארבע קליעות עונשין מדויקות של גיל דרוקר ועידו שבת נתנו לנס ציונה את הניצחון.

הרבו לנס ציונה:  אלון דרוקר 30 (4 שלשות) עידו שבת 15 אבשלום שהרבני 14 (4 שלשות) אור גטה 11

הרבו לראשל"צ:  גיא נצר 24 עומרי וקנין 12 רון נקרשביץ 11