מסע"ת פתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה לנשים 2019; עדן ענבר: "הנבחרת עוברת תהליך מבורך לטווח ארוך"

הערב התקיימה מסיבת העיתונאים שפתחה את קמפיין אליפות אירופה 2019 לנשים. בין הדוברים היו מאמן הנבחרת עדן ענבר, הקפטנית החדשה של הנבחרת קטיה לויצקי וגם שירן צעירי. הנבחרת תתמודד במשחק הראשון במוצ"ש הקרוב במנצ'סטר מול נבחרת בריטניה וכעבור 4 ימים תארח את פורטוגל בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב.

היום החלה מכירת הכרטיסים למשחק מול פורטוגל ב-15.11 באתר לאן, תמורת 15 ש"ח לכרטיס, מי שיגיע לרכוש בקופה ביום המשחק יוכל לרכוש ב-10 שקלים.

מאמן הנבחרת עדן ענבר אמר: "פורטוגל לא מעסיקה אותנו, כל כולנו במשחק ביום שבת בבריטניה. הנבחרת עוברת תהליך מבורך לטווח ארוך. אנחנו לא בונים, אנחנו נבנים תוך כדי, יש פה צעירות שהן לא קישוט אלא חלק אינטגרלי מהנבחרת והן ישחקו. הבסיס היה ונשאר השחקניות המנוסות שיצטרכו לשלב את הצעירות ולהבטיח שהשילוב הזה יהיה חיובי ומוצלח".

"ההצערה של הנבחרת היא לא גימיק, יהיה פה כדורסל גם בעוד 10 שנים. יש פה שחקניות צעירות שמתאימות לשחק בנבחרת ישראל, לא החלטנו מראש על גילאים, אין לנו מגבלה כזו".

על ההשתלבות של דניאל דיאמנט אמר המאמן: "אני מאד שמח שהיא תחשב כישראלית, זה המקום לברך את כל מי שעשה את מיטב יכולתו כדי שזה יצא אל הפועל. אנחנו לא מבורכים בשחקניות בממדים הללו וזה חיזוק משמעותי מאד".

על ההיעדרות של שי דורון אמר ענבר: "שי החליטה לצאת לחופש מכדורסל, היא לא פתחה את העונה וכשתחזור לשחק כדורסל מטבע הדברים היא גם תחזור לנבחרת".

על סוגיית טל לב אמר עדן ענבר: "המצב האידיאלי היה שכל השחקניות ישחקו בקבוצות, אם אפשר גם 40 דקות. יש סיטואציה, היינו צריכים לקבל החלטה ואני שלם עם ההחלטה הזו. טל לב, גם במחשבה לעתיד וגם להווה היא שחקנים חשובה, המבחן הזה הוא גם שלנו וגם שלה. אני מקווה שהמהלך הזה יוכיח את עצמו ואני מקווה שהיא תחזור לשחק כדורסל מהר מאד".

קטיה לויצקי הקפטנית החדשה של הנבחרת: "קיבלתי מתנת יום הולדת נהדרת. לא ציפיתי לזה וזו היתה הפתעה בשבילי. אני שמחה להיות הקפטנית של הנבחרת, זה כבוד גדול. דניאל היא חיזוק משמעותי מאד עבורינו ובמיוחד עבורי, לא קל מתחת לסלים מול נבחרות הרבה יותר גבוהות וגדולות מאיתנו. אני שמחה שגם אלישיה ממשיכה איתנו. יש לנו את כל האמצעים כדי להצליח, נשאר רק לעלות על המגרש ולעשות את זה".

"הבנות הצעירות מגיעות בשלות וממקום הרבה יותר מוכן לקחת את המושכות. הן לא נרתעות מהאחריות, מאד דומיננטיות באימונים ובחדר הלבשה. אין לנו גם יותר מדי זמן להיות ביחד ולהתגבש ולמרות זאת יש אוירה טובה מאד בנבחרת ואחד המפתחות מבחינתי להצלחה זה שכל אחת תהיה חלק מההצלחה והיא גם תרגיש את זה".

שירן צעירי: "השנה שעברה היתה ונגמרה ופיספסנו, לא צריך להתעסק בזה. השנה זו נבחרת חדשה, המון צעירות, המון רגליים חדשות לצד הנסיון של הבוגרות. הצעירות משתלבות נהדר, הנבחרת התחזקה למרות ששי חסרה אנחנו ננסה להשלים את הפערים בדרכים אחרות. זה בית לא קל ואני מקווה שיהיה בסדר".

"מוטיבציה תמיד יש, נבחרת זו נבחרת. אני וקטיה עברנו גם אליפויות אירופה ולהיות שם זה חלום. אי אפשר להסביר את זה במילים. לא תורם לנו להתעסק בשנה שעברה, מה שמעניין אותנו כרגע זה בריטניה ואחרי זה פורטוגל. המטרה הסופית היא אליפות אירופה".