עדן ענבר: יש ציפייה בנבחרת לקהל גדול ועידוד איכותי

אחרי ההפסד וקבלת הפנים הלא כל כך נעימה באנקרה ארנה, נבחרת ישראל תשחק מחר בבית מול רומניה (19:00, שידור בספורט 5) ובפעם הראשונה בהיכל קבוצת שלמה. משחק הבית האחרון של נבחרת הנשים היה ב-22.6.2014, כלומר הנבחרת לא שיחקה בבית שנה וחמישה חודשים, תקופה ממושכת לכל הדעות. באיגוד הכדורסל עושים מאמץ גדול להביא קהל גדול ככל הניתן למשחק ולא פחות מ-16 במימון האיגוד ואתנה, יביאו קהל מכל רחבי הארץ ועד היום הופצו למשחק יותר מ-1,500 כרטיסים, כשהכניסה היא חינם באיסוף כרטיס מהקופה.

עד היום לא דובר על הנושא, אבל מי שקרוב לנבחרת, יודע ששי דורון, הכוכבת והקפטנית שלה, סובלת מפציעה לא קלה בכף הרגל, מתאמנת באופן לא מלא ועולה לשחק עם זריקות. המאמן עדן ענבר דיבר על הקפטניות שלו: "שי שיחקה בטורקיה עם זריקות ובלי זריקות היא גם לא תוכל להתאמן היום. אין ספק שזה משפיע על רמת המשחק שלה, מונע ממנה להתאמן באופן סדיר ומשפיע על חדות המשחק שלה. לשי אין תחליף בנבחרת שלנו, אבל דווקא הנכונות שלה לשחק עם כאב וזריקות, מביאה את כולם לאווירה מאוד חיובית של הקרבה ומחוייבות ואני בטוח שזה יבוא לידי ביטוי גם במשחק נגד רומניה, כפי שראינו את השחקניות נותנות הכל נגד טורקיה. אין מה לעשות, זו לא שי בכשירות מלאה וזה מגביל אותנו בנבחרת, אבל נתמודד עם זה ונעלה כדי לנצח".

ספר מעט על הרומניות.
זו נבחרת שמתבססת על סקוררית עיקרית, גבריאלה מרגינאן (21 נקודות ו-7 ריבאונדים נגד בוסניה בשבת), שמשחקת באבדינה אלופת ספרד וקבוצת יורוליג בכירה. הן משחקות מהר ובעיקר עם שחקניות של פנים לסל. זו נבחרת ברמתנו להבדיל מטורקיה. היא שובצה בקבוצת האיכות השנייה באירופה ואנחנו בשלישית, כך שכדי להעפיל אנחנו חיייבים לנצח אותם בבית".

מה המשמעות של לשחק בבית?
"זו תחושה טובה מאוד, בטח אחרי החוויה המורכבת שעברנו בטורקיה מול הקהל הטורקי. אנחנו משחקים באולם חדש וחדיש ובאמת יש ציפייה בנבחרת לקהל גדול הן מבחינת הכמות והן מבחינת איכות העידוד והאווירה".

מלחיץ לשחק בבית?
"ספורטאי צריך לדעת להתמודד עם לחץ וזה לא חשוב אם זה מלחיץ או לא, אנחנו פשוט חייבים לנצח את המשחק הזה".

נבחרת רומניה תגיע רק הערב ארצה ותתאמן בהיכל קבוצת שלמה רק מחר בבוקר. שופטי המשחק: אלכסנדר סיריצה (בלארוס), אלנה חרנובה (רוסיה), ילנה טומיץ' (קרואטיה). משקיף נורברט לוגוסי (הונגריה)