עודד קטש בחר את סגל 24 השחקנים של נבחרת ישראל למשחקי מוקדמות גביע העולם בנומבר

קצת יותר מחודש לפני המשחק הראשון של נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות גביע העולם, קבע עודד קטש, מאמן הנבחרת החדש את סגל 24 השחקנים לקראת המשימה. השחקנים האלו יוזמנו למפגש שיתקיים באיגוד הכדורסל ב-3.11 ומתוכם יבחר קטש את השחקנים למחנה האימון הסופי שיחל ביום שני ה-20.11.
הסגל החדש משקף את מדיניות איגוד הכדורסל והאגף המקצועי הדוגל בתכנון ארוך טווח וראייה עתידית, כפי שמסרו קטש, יו"ר הועדה מקצועית עמוס פרישמן והמנהל המקצועי פיני גרשון, במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר.
רשימת השחקנים נבחרה עם מבט לשתי המשימות הגדולות הבאות של הנבחרת, גביע העולם 2019 בסין ולאחר מכן אליפות אירופה 2021.

הסגל החדש מביא בשורה חדשה ובאופן טבעי כולל גם חילופי משמרות. בימים האחרונים קיים קטש שיחות עם מספר שחקנים ותיקים, בשיחות שנערכו עם הקפטן לשעבר יותם הלפרין, גיא פניני ויוגב אוחיון, סוכם על פרידתם מהנבחרת אחרי שנים רבות של ייצוג המדינה במדים הלאומיים.
שחקנים אלו תרמו רבות לנבחרת ישראל במשך שנים רבות מאוד, הצעידו את הנבחרת להישגים והאגוד ימצא דרך להיפרד מהם כראוי בטקס מכובד בעתיד.
הסגל גם אינו כולל את הקפטן עמרי כספי, שכמו כל שחקני ה- NBA לא יהיו חלק מהנבחרות הלאומיות בשני החלונות הראשונים בנובמבר ובפברואר.

מצד שני, נמצאים בסגל הרחב ארבעה שחקנים שזכו יחד עם קטש במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 20 בקיץ האחרון וכן ג'ייק כהן, שלאחר מאמצים גדולים של איגוד הכדורסל, קיבל השבוע את אישור פיב"א לשחק כישראלי ולא כמתאזרח.
נבחרת ישראל תתחיל בנובמבר את המסע לסין 2019. ביום שישי ה-24.11 בשעה 14:00 (בהיכל קבוצת שלמה) תארח את אסטוניה וכעבור שלושה ימים תתארח אצל יוון בכרתים.
בחלון השני בפברואר הנבחרת תארח את בריטניה ותצא למשחק חוץ באסטוניה ואילו בחלון השלישי תארח את יוון ותתארח בבריטניה.
שלוש הראשונות מהבית הזה יעלו לבית עם 3 הראשונות מהבית המקביל (גרמניה, סרביה, אוסטריה, גאורגיה) ושלוש הראשונות מהבית החדש יעלו לגביע העולם.
הסגל הרחב: שון דאוסון, תום מעיין, גל מקל, עמית שמחון, בן אלטיט, חואקין שוכמן, תמיר בלאט, ג'ו אלכסנדר, בר טימור, ריצ'ארד הוואל, ליאור אליהו, תומר גינת, רפי מנקו, עוז בלייזר, דניאל קופרברג, נתנאל ארצי, עידן זלמנסון, כרם משעור, איתי שגב, ג'ייק כהן, יובל זוסמן, יפתח זיו, איגור נסטרנקו, אלישי כדיר.

מחר תחל מכירת הכרטיסים למשחקים. כרטיס למשחק בודד לילדים, נוער, חיילים, סטודנטים ופנסיונרים יעלו 30 או 40 שקלים בהתאם למיקום ולמבוגר 50 או 80. מנוי לשלושה המשחקים לילדים, נוער, חיילים, סטודנטים ופנסיונרים 80 או 110 ₪ בהתאם למיקום ולמבוגר 150 או 220. כמו כן ימכרו מנויים משפחתיים מוזלים.