עידן זלמנסון: "אני מתפלל שיהיה שיפור במצב ונוכל לחזור ולסיים את העונה כמו שצריך"

את עונתו הראשונה בהפועל ירושלים, יכול עידן זלמנסון לסמן ב'וי' גדול. מעבר לעובדה שהוא כבר חבר קבע בנבחרת ישראל וסביר להניח שיהיה עוד שנים רבות, הוא זכה בגביע המדינה באחת העונות המוצלחות ביותר של קבוצתו בשנים האחרונות, וגם גילה יכולת אישית מצוינת.

"זה מאוד מתסכל, במיוחד אחרי השנה שעשינו עד שהופסקה הליגה", אומר זלמנסון. "אני חושב שהיינו יכולים לעשות דברים גדולים והייתה לנו קבוצה מיוחדת, חבל שלא הייתה לנו אפשרות לסיים את מה שהתחלנו, לפחות בינתיים. אני מקווה שנחזור ושתהיה לנו הזדמנות להשלים את המשימה. היינו יכולים להגיע ממש רחוק השנה, היינו יכולים לזכות בכל התארים. היינו בסיטואציה מאוד טובה עד שהופסקה הליגה, היה לנו משהו מאוד מיוחד בקבוצה ואני חושב שהשמיים היו הגבול לקבוצה הזו".

אתה חושב שיש אפשרות שהליגה תחזור?

"אני מאוד מקווה שכן, אני כל יום מתפלל שיהיה שיפור במצב ונוכל לחזור גם אם זה במתכונת שונה. פשוט לחזור ולשחק כדורסל ולסיים את העונה כמו שצריך".

איך אתה מתמודד עם הסיטואציה כרגע בלי יכולת להתאמן?

"שלומי בסדר, אני מנסה לשרוד את התקופה הזו הכי טוב שאפשר, להתאמן תחת כל המגבלות אבל כמובן שזה לא קל. כולי תקווה שהתקופה הזו תעבור במהרה ונחזור לשגרה ולכדורסל שכולנו כל כך אוהבים. עד אז מנסים לעשות את המקסימום כדי להישאר בכושר".

איך אתה מסכם את העונה הראשונה שלך בקבוצה מהבחינה האישית?

"הייתה לי עד עכשיו עונה טובה, השתלבתי טוב וזה מה שציפיתי מעצמי העונה. זכינו בשני תארים והיינו במצב מאוד טוב לזכות בעוד שניים אבל לצערי זה הופסק. אני חתום בירושלים לעוד עונה ואני מקווה גם בעונה הבאה לעשות את המקסימום, ואולי גם בעונה הזו אני אוכל להראות מה אני יודע ולתרום. מאד התחברתי למועדון, לקהילה, אנחנו ממש כמו משפחה. אני אוהב את האוהדים, את ההנהלה, מסתדר מאוד טוב שם ומרגיש כבר בבית. מרגיש לי שידוך משמיים ואני מקווה שיהיו לנו עוד הרבה תקופות יפות ביחד".

אתה כבר חבר של קבע בנבחרת ישראל. כשאתה רואה את דור השחקנים הבא, האם יש עתיד ורוד לנבחרת?

"הנבחרת קצת מתייצבת כרגע ושחקנים צוברים ניסיון, גם ביחד וגם כל אחד בנפרד בדרך שהוא עובר בקריירה האישית שלו. יש לנו הרבה שחקנים צעירים אבל גם הוותיקים לא מבוגרים כך שיש לנו עוד דרך ללכת ביחד. אני בטוח שאנחנו נראים דברים מאוד טובים מהנבחרת בשנים הקרובות. יש לנו הרבה כשרון ואנחנו רואים שיש שם גודל ודברים שלא היו בשנים קודמות. אנחנו יכולים לעשות דברים יפים ומקווה שנעשה דברים שעוד לא ראינו מהנבחרת".

נקוב בשם של שחקן ישראלי אחד, עבר או הווה, שהיה בשבילך דמות לחיקוי ומקור השראה, ולמה?

"תמיד הסתכלתי על עמרי כספי. מהרגע שהוא נבחר בדראפט הבנתי שזה שחקן שעשה משהו שאף אחד עוד לא עשה. עקבתי אחריו כל הקריירה, יצא לי במהלך יורובאסקט 2017 גם לשחק איתו והוא באמת בחור שעובד קשה וצנוע, למדתי ממנו המון דברים ואני מאוד אוהב את הדרך שהוא עשה בכדורסל עד עכשיו ויש לו גם עוד מה לתרום".

מה אתה יכול להגיד לכל מי שנמצא בבית וחסר לו הספורט? גם הצפייה וגם העשייה?

"תהיו חזקים, זו תקופה שתעבור. בינתיים כולנו צריכים למלא את היום שלנו בדברים שעושים לנו טוב, לנסות להכניס ספורט למרות המצב הקשה הזה וכולי תקווה שבמהרה הכל יעבור ונוכל לחזור לשגרה, לספורט ובטוח שכולנו נעריך אותו הרבה יותר עכשיו לאור מה שאנחנו עוברים".