על כל הקופה: ישראל מחכה לגרמניה ושרודר

שני ההפסדים של נבחרת ישראל בפתיחת משחקי אליפות אירופה היו סיטואציה אפשרית. הליטאים הוכיחו אתמול (ראשון) כי הם אחת מהנבחרות הטובות ביבשת וחזרו להציג כדורסל טוב, בייחוד ברבע השלישי. ישראל, כאמור, מגיעה עם שני הפסדים למשחק ויודעת שעל מנת להשאיר לעצמה סיכוי לשלב הבא היא חייבת לנצח. למעשה, במקרה של הפסד הסיכויים להעפיל לשלב ההצלבה בטורקיה יהיו קלושים ותלויים בעיקר בגאורגיה. ישראל הראתה במשחק נגד ליטא את היכולת שלה ממשחקי ההכנה בחצי הראשון, ואת זה בדיוק מתכוונים בנבחרת לקחת למשחק הערב. ניצחון על גרמניה יפתח לגמרי את תמונת הסיכויים להמשך.

נבחרת ישראל – נבחרת גרמניה (ראשון, 21:30, שידור ישיר בערוץ הספורט וברשת ב' ברדיו)

ארז אדלשטיין: "אנחנו צריכים לשחק חופשי ומשוחרר, היינו כבולים נגד איטליה. ישבתי עם השחקנים אתמול בבוקר ושאלתי אותם מה קרה נגד איטליה והם אמרו שהם היו עצורים ונסעו אחורה. שאבתי מזה עידוד כי הבנתי שהם מפנימים שיש דרך כדי להצליח וראינו חלקים נגד ליטא. ברור לי שיהיה לחץ נגד גרמניה כי מבינים את חשיבות המשחק. נצטרך לעשות עבודה טובה נגד שרודר וזה אחד המפתחות שלנו מחר", כמו גם הריבאונד".

גל מקל: "אני מאוד מרוצה מרוח הלחימה שלנו נגד ליטא, זה חשוב. באנו בצורה שונה למשחק הזה כי נגד ליטא זה לא היינו אנחנו. ידענו לפני האליפות שאלה שני המשחקים הקשים. כעת אנחנו צריכים לבוא בטירוף לשלוש המשחקים האלה ואנחנו צריכים את הקהל איתנו. אנחנו הרבה זמן בעסק הזה, כך שאנחנו יודעים להרים את עצמנו".

צילום: עודד קרני

נבחרת גרמניה יודעת טוב מאוד מה זה לשחק מול הקהל הביתי שלה, לאחר שאירחה בית, בדיוק כמו ישראל, לפני שנתיים ב-2015. כזכור, בטורניר הקודם הגרמנים לא עברו לשלב ההצלבה. אולם, בטורניר הנוכחי נראה שהם עלו על דרך המלך. אחרי ניצחון קליל על אוקראינה ביום הראשון, הגרמנים קיבלו ביטחון וגברו גם על גאורגיה אמש כך שלמשחק הזה הם מגיעים עם מאזן מושלם. מי שמוביל את הנבחרת הוא כמובן דניס שרודר מאטלנטה הוקס. הגארד ממוקם שני בטבלת מלך הסלים עם 27.5 נקודות למשחק באליפות עד כה. ניצחון נוסף של הגרמנים יסדר להם כמעט בוודאות את הכרטיס לשלב הבא.

כריס פליימינג מאמן נבחרת גרמניה: "ראיתי את נבחרת ישראל כמה וכמה פעמים, הם מנוסים מאד. אני תמיד אהבתי את ליאור אליהו, גל מקל, כמובן עומרי כספי הוא שחקן נהדר, עקבתי גם אחרי שון דוסון ואני מלא הערכה אליהם. אני חושב שככל שהטורניר הזה יילך ויתקדם הם יהיו טובים הרבה יותר. אני יודע איזה לחץ יש עלייך כשאתה משחק בבית, חווינו את זה ב-2015. אנחנו חייבים לכבד את החבר'ה האלה".

המספר הבולט: 14 ריבאונד התקפה איפשרה ישראל לליטא. גרמניה לקחה אתמול 12 כדורים חוזרים בהתקפה נגד גאורגיה ועומדת על ממוצע של 10.5 כאלה באליפות. מעבר לכך, הכדורים החוזרים בהתקפה של היריבות גם מתורגמים לנקודות קלות ואת זה בעיקר נצטרך למנוע.

מפגשי עבר:10 פעמים נפגשו הנבחרות באליפויות אירופה, הגרמנים מחזיקים ב-6 ניצחונות כולל במשחק האחרון ב-2013.

מפתח לניצחון: בעניין הריבאונד כבר נגענו ונראה שדניס שרודר יעשה את הנקודות שלו בכל מקרה, אבל בנבחרת יצטרכו לשים לב אל כל מי שמסביב ויש לא מעט כאלה. משחק ההתקפה של ישראל שטף הרבה יותר נגד ליטא וזה סימן טוב. אם הקצב יהיה מהיר והנבחרת תקלע 80 נקודות, הדרך לניצחון תהיה קלה יותר.

דניס שרודר (צילום: עודד קרני)