פרישמן: חשוב ליצור המשכיות ; הלוי: יש את כל הסיבות להתגאות במה שעשינו השנה;

הקיץ האחרון של נבחרות ישראל השונות היה לא פחות מהצלחה מסחררת, כאשר גולת הכותרת כמובן היא הזכייה השנייה ברציפות של נבחרת העתודה בתואר אלופת אירופה, כמו גם הזכייה של נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב' והחזרה לדרג א' וההצלחה של נבחרת הקדטים להישאר שנה נוספת בדרג א'. לא פחות חשובה מכך העובדה כי לאורך כל השנתונים ניכר כי נעשית עבודה מקצועית ויסודית במיוחד, ובהחלט יש עתיד ורוד לכדורסל הישראלי.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) בצהריים, סיכמו ראשי איגוד הכדורסל את הקיץ המוצלח שעבר על נבחרות הכדורסל הישראליות. יו"ר האיגוד, עמירם הלוי: "מאז שאני באיגוד הכדורסל אני לא זוכר מסיבת עיתונאים כזאת, ואני חושב שבהחלט ישנן את כל הסיבות להתגאות במה שעשינו השנה. ברור לכולם שזה לא נולד בקיץ אחד. זאת עבודה מתמשכת לאורך שנים, אבל אם יודעים מה רוצים ניתן להגיע להישגים. אנחנו לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה כי ברור לנו שמחר יש מחזור חדש ומחרתיים עוד אחד. עד שקוטפים פירות יש המון עבודה בדרך ואני מאמין שאם נמשיך, גם נגיע להישגים".

הלוי הוסיף ואמר: "אירחנו בשנתיים האחרונות שלוש אליפויות אירופה בישראל. מעבר להצלחות המקצועיות, זו בהחלט תעודת כבוד לאיגוד הכדורסל, שמצליח להביא את האירועים האלה הנה ולעשות אותם בצורה שכל אירופה מדברת עליה. היום אנחנו רק צריכים לבקש וזה יגיע לכאן. אני רוצה להודות לפיני גרשון, שמתמסר לעבודה הזאת בצורה יוצאת דופן, ולעמוס פרישמן שמנווט את כל הנושא המקצועי".

יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל, עמוס פרישמן: "הכל התחיל כשהקמנו את האקדמיה למצוינות. אני עדיין חושב שחייבת להיות אקדמיה, אבל מכיוון שלא הצלחנו להביא את השחקנים הטובים ביותר, זה ירד מהפרק. כשנכנסתי לתפקיד, ניסיתי להתוות קו לפיו כל אחד יתעסק בתחום האחריות שלו. בשנים האחרונות, זה יוצר סדר וארגון".

פרישמן הוסיף עוד כי "אני חושב שאנחנו באיגוד הכדורסל הבנו שאנחנו חייבים לעבוד בשיתוף פעולה עם מחלקות הנוער. הקמנו וועדת נוער שמתכנסת אחת לחודש ודנה בכל הבעיות של מחלקות הנוער. יש לנו שיתוף פעולה עם הוועד האולימפי. השנה גם מינינו פסיכולוגיים לנבחרות בפעם הראשונה. המאמנים קצת חששו, אבל בסופו של דבר זה הוכיח את עצמו ונמשיך עם זה".

לסיום הדגיש פרישמן: "יש תהליך באיגוד הכדורסל. השנה הוא בא לידי ביטוי בקיץ יוצא מן הכלל, אבל מה שחשוב זה שיש דרך. הדבר החשוב זה להמשיך לייצר וליצור המשכיות. מה קורה איתם הלאה? אין פתרון קסם. גילינו את הבעיות שהיו ותקפנו אותם, אני לא חושב שהחלטה כזאת או אחרת תפתור את הבעיות של השחקן הישראלי. יש את ההחלטות של וועדת שרעבי, לא הסכמנו ולא לקחנו חלק בזה. יש פה היקף גדול של בעיות שצריך לתקוף אותם ולהגיע לפתרון".

המנהל המקצועי של נבחרות ישראל, פיני גרשון: "אנחנו מנסים לשמור על מסורת ולהיכנס לכל מקום שאנחנו יכולים כדי לייצר שחקני כדורסל. זה לא דבר קל, אבל אם יצא מזה שחקן אחד עשינו את שלנו. יש 25,000 שחקני כדורסל שמשחקים במחלקות הנוער ולא רשומים באיגוד הכדורסל. מספר הילדים שבוחרים בכדורסל גבוה מכדורגל. אבל אני לא פה כדי להגדיל את מספר המשתתפים, אלא להגיע למצוינות. תפקידנו לייצר כמה שיותר שחקנים לנבחרת ישראל. יש היום בנבחרת 9 שחקנים שבשנים האחרונות עברו דרך נבחרת העתודה, וזו הצלחה".

גרשון הוסיף ואמר: "הצלחנו לייצר אוצר שחקנים לנבחרות ישראל והמעבר הזה בין הדור הקודם לדור החדש, שהוא די חד, לא יורגש. נכון שלפעמים מחזור אחד יכול לפגוע בכל השרשרת, חששנו שזה יקרה עם נבחרת הקדטים בקיץ הנוכחי, אבל הצלחנו לעשות אליפות טובה והדור הבא לערכתי יהיה אפילו טוב יותר. ברמה האישית אני מקווה שהמאמנים שהובילו אותנו ימשיכו גם בשנה הבאה. חשבתי שרק בעוד 70 שנה ניקח אליפות אירופה בעתודה, אבל בא אריאל וירק לי בפרצוף. אני רוצה תארים, אבל בסוף המטרה היא להביא שחקנים לנבחרת ישראל, ואם המאמנים מצליחים בכל המסגרות למרות הנתונים הפיזיים, עשינו את שלנו. השחקנים האלה צריכים להתמודד כל הזמן ברמה הגבוהה. ככה הם ישתפרו ויהיו שחקנים טובים יותר".

לסיום אמר גרשון: "אנחנו מנסים לעזור לאגודות לייצר יותר שחקנים, ובסופו של דבר אנחנו מרוויחים מזה. לצערי יש מועדונים שבמקום לתת לשחקן להשתפר, הם מחביאים אותו. מועדונים לא רוצים לשלוח שחקנים לאקדמיה ואי אפשר להשיג את אחד משלושת המאמנים הטובים בארץ עם 10,000 שקל, לכן אין אקדמיה יותר. הנבחרת הבוגרת? המטרה הראשונה היא להגיע לאליפות אירופה. השאלה היא עם איזה שחקנים יופיעו הנבחרות האחרות. כשנהיה שם יהיה לנו מספיק זמן להתנהל כדי שתהיה לנו נבחרת טובה".