ענבר: "אנחנו מוכנים, יש לנו יכולת לנצח את פורטוגל"; לויצקי: "אין תירוצים, כולנו רוצות לעלות"

נבחרת הנשים של ישראל קיימה היום את מסיבת העיתונאים לקראת צמד המפגשים הקרובים במוקדמות אליפות אירופה 2019. כזכור, במוצ"ש הקרוב תתארח ישראל אצל פורטוגל בשעה 20:00 וביום רביעי הבא תשחק בשעה 17:00 ביוון. שני המשחקים יועברו בשידור ישיר בערוץ הספורט, ניצחון בשני המשחקים יעמיד את הנבחרת בפוזיציה מצוינת להעפלה לאליפות אירופה.

בפתיחת מסיבת העיתונאים, העניק איגוד הכדורסל מגן כבוד לשחקנית הנבחרת אלישה קלארק על זכייתה באליפות ה-WNBA עם קבוצתה סיאטל סטורם. השחקנית שהופתעה על קבלת המגן אמרה: "אני רוצה להגיד תודה, זה מאוד מתוק ולא ציפיתי לזה. זאת זכות גדולה עבורי לייצג את ישראל ברמה הלאומית אז תודה שקיבלתם אותי בידיים פתוחות ותמיד נהדר לחזור הנה לישראל, המקום הזה מרגיש כמו בית".

עדן ענבר, מאמן נבחרת ישראל אמר לקראת המפגשים המכריעים: "אני חושב שאנחנו מוכנים, השחקניות בכושר טוב, יש לנו את היכולת לנצח את פורטוגל וזאת המטרה שלנו. המשוכה לאחר מכן זאת נבחרת יוון שהן מצוינות והייתה נקודה מרבע גמר אליפות העולם. אנחנו מתעסקים רק במשחק נגד פורטוגל, זה נכון שהם עם ארבעה הפסדים אבל זה מרמה, היא נבחרת ברמה שלנו ואנחנו מתקשים מולם כי סגנון המשחק לא נוח לנו. מה שאנחנו עושים לנבחרות אחרות הן עושות לנו. אם נדע להתמודד עם הלחץ שלהם ולהביא את המשחק על כישרון ולא אתלטיות אני מאמין שננצח".

על שי דורון: "הסיטואציה עם שי הייתה שונה ממה שהייתה בשנה הקודמת באותו הזמן, שי הייתה באוסטרליה וגם אם מאוד רציתי היא לא יכלה להיות. שהיא פה במדינה וגם אם היא לא משחקת בקבוצה יש לה מחויבות כלפיי המסגרת הזאת ולא הייתי צריך לשכנע אותה כדי לבוא".

קטיה לויצקי, קפטנית הנבחרת, הוסיפה: "כמו לפני כל פעימה של הנבחרת, היה לנו זמן קצר והמלאכה מרובה. אנחנו עושים את ההכנה האופטימלית אז אין תירוצים, כולנו רוצות לעלות".