ענבר: "אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון, וזה עובר דרך ניצחון על יוון"

יומיים לפני משחק נבחרת הנשים של ישראל מול נבחרת יוון במסגרת מוקדמות אליפות אירופה שייערך במוצאי שבת בשעה 19:30 באולם הדרייב-אין, התקיימה הערב מסיבת עיתונאים ובה נטלו חלק מאמן הנבחרת עדן ענבר והשחקניות שי דורון וקטיה לויצקי.

עדן ענבר: "יוון נבחרת מאוד מאומנת, מבוגרת ומנוסה, שלפני 5 חודשים סיימה מקום רביעי באליפות אירופה. נבחרת מאוד אגרסיבית, סקור נמוך, סקור יווני. אנחנו צריכים בעיקר לשמור טוב על הכדור, לרדת טוב להגנה, לשלוט בריבאונד הגנה, ולהיות מאוד מפוקסים ומרוכזים כי ברמות האלה אתה משלם על כל טעות. אני חושב שנגיע למשחק נגד במוכנות מלאה. אנחנו מכירים היטב את התרגילים שלהם. אני סומך על הבנות שיוציאו לפועל את מה שאנחנו יודעים עליהם".

 

ענבר הוסיף: "המטרה היא לסיים את שני משחקי הבית במאזן של 0-2. אבל לא נכון יהיה להסתכל על זה כשני משחקים. אנחנו רוצים לסיים את הבית במקום הראשון וזה עובר דרך ניצחון על יוון ואחר כך אלוהים גדול".

בנוגע להצערת הנבחרת אמר ענבר: "קודם כל נבחרת ישראל עולה לכל משחק במטרה לנצח. הנבחרת מורכבת מסגל רחב שמתכנס במספר פעימות, ואנחנו מאזנים בין שתי מטרות. המטרה  הראשונה, העיקרית והחשובה ביותר היא לנצח, אנחנו לא מספרים סיפורים. המטרה השנייה היא לבנות עתיד. אף שחקנית לא יכולה להגיע מאולמות של 20-30 איש ולשחק 30 דקות בדרייב-אין. בשנים האחרונות אנחנו משתדלים לוודא שבסגל שמורכב מ-14 שחקניות יהיו 5-4 שחקניות נבחרת עתודה. כמה מהן שיחקו נגד אנגךליה ופורטוגל. להצעיר את הנבחרת זה לא לקחת ילדה בת 18 ולתת לה לשחק 30 דקות אלא לתת לה לשחק 8 דקות ולתת לה לשמור את שי דורון וקטיה לויצקי באימון, לתת לשחק באנגליה בדקות חשובות במשחק שמגיע להארכה. לבוא ולהגיד שבשביל סיסמה נגיד לשי דורון ולקטיה לויצקי ללכת הביתה – אנחנו לא כאלה. מנסים לשלב צעירות, אבל לא מתייחסים לגיל".

שי דורון: "אני מרגישה מצוין, כיף לי לחזור. עדן עשה עבודה מדהימה עם השחקניות הצעירות. כרגיל, אתן את כל הנשמה ואני מקווה שנביא את הניצחון כאן בארץ מול יוון. זה יהיה מאוד קשה, אבל זה אפשרי. אנחנו נהיה מוכנות ב-200 אחוז למשימה הזאת".

דורון הוסיפה: "ההחלטה לחזור הייתה לא פשוטה בגלל הצורה שבה הקמפיין הזה מתנהל. היו לי הרבה שיחות עם עדן בהקשר הזה, והחלטנו שכרגע נחיה מיום ליום. עדן מאמן אותי יותר מדי שנים, ולהיכנס לסיסטם שלו זאת לא בעיה מבחינתי. אני מכירה את הבנות בנבחרת הרבה שנים. חשוב שהבנות מרגישות בנוח שאני כאן איתן, ואני מקווה לתפקד טוב במאני-טיים".

לויצקי: "הנבחרת היוונית היא אחת הנבחרות שנותנת לנו פייט בממוצע הגילאים, אבל הן גם שחקניות יורוליג ויורקאפ בהווה. אנחנו מחכות לרגעים האלה לשחק מול השחקניות האלה והנבחרות האלה".