ערב חצאי גמר גביע המדינה ווינר סל: חווית כדורסל מאלפת

במילה אחת: וואו. בשתי מילים: ערב מופלא. בשלוש מילים: מופע כדורסל מחשמל. ערב חצאי גמר גביע המדינה ווינר סל הבטיח רבות לפני שיצא לדרך, וכהרגלו גם קיים וניפק לאלפי הצופים שגדשו את היציעים ביום שני בערב, חווית כדורסל נהדרת אותה הם יזכרו עוד זמן רב.

 

לא מעט אירועים וגיבורים היו לערב הזה. חלקם חזרו הביתה שמחים ומצפים לערב הגמר ביום חמישי, וחלקם עצובים ומאוכזבים על כך שאת משחק הגמר הם יחוו כצופים מהצד.

 

הנה האנשים שהפכו את הערב הזה לכל כך מיוחד וחד פעמי, ותחילה אנשי המשחק הראשון:

 

ג'ון דיברתולמיאו – מי שמונה לתפקיד קפטן מכבי ת"א בשנתו הראשונה בקבוצה רק לפני מספר שבועות במקומו של איתי שגב, סגר הופעה נהדרת עם 18 נקודות ושלשה חשובה בדקות האחרונות שסגרה ריצת 0-11 אחרי פיגור של 8 נקודות.

 

פייר ג'קסון – ערב רע מאוד עבר על הרכז של הצהובים שלא הצליח לייצר נקודות ולהוות איום התקפי ממשי על הסל האשדודי. ולמרות הכל, את השלשה הכי חשובה של המשחק הוא קבר כשנותרו 13 שניות לסיום והבטיח למעשה את ההעפלה של מכבי ת"א לגמר הגביע.

 

גיא גודס – כשנבן ספאחיה איבד את העשתונות לקראת הסיום, התפרץ לכיוון השופטים והורחק, עוזר המאמן של מכבי ת"א היה שם כדי להיכנס לנעליו של המאמן, ומפיגור של 8 נקודות להוליך את הקבוצה לריצת 0-11 שבסופו של דבר הסתיימה בניצחון.

 

אלכס צ'וברצ'יץ' – כמה חבל עבור השחקן האשדודי, ששלט בצבע וניפק הופעה יוצאת דופן, שזה לא הספיק כדי להביא את הקבוצה שלו עד הגמר.

 

בראד גרינברג – המאמן של הקבוצה הצנועה מאשדוד ניהל היטב את המשחק של קבוצתו, והביא אותה ממש עד הבאר, פסע לפני העפלה היסטורית לגמר הגביע והוכיח שלא סתם מדובר בקבוצה הכי חמה בליגת העל בחודשיים האחרונים.

 

 

דן שמיר – המאמן של הפועל חולון עשה הכל נכון, ניהל את השחקנים שלו בצורה מיטבית, מצא מענה לכל ניסיון ירושלמי לפצח את המערך החולוני.

 

גיא פניני – לא יאומן ולא ברור האם יש תקדים לנתונים האלה במדינות אחרות, אבל כבר 11 שנים שפניני לא הפסיד משחק במסגרת משחקי גביע המדינה, ואת הרצף הזה הוא המשיך גם מול ירושלים עם משחק נהדר ונקודות חשובות במאני-טיים.

 

גלן רייס ג'וניור – מאותם שחקנים ששווה לקנות בשבילם כרטיס. לפעמים נראה כאילו הוא מחרב במו ידיו את המשחק של קבוצתו, אבל איכשהו הדברים מסתדרים לו בסופו של דבר. את ערב חצי הגמר הוא סיים עם שורה סטטיסטית מרשימה – 23 נקודות, 10 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים.