עשר של קבוצה: ניצחון 10 העונה להפועל חיפה הבלתי מנוצחת

 

 

במוקד משחקי המחזור ה-10 בארצית גברה מוליכת המחוז הצפוני הפועל חיפה בחוץ על מכבי חדרה, 80-86, ושמרה על מאזן מושלם. הדרמה של הערב התרחשה במחוז הדרומי שם אליצור רמלה הצליחה לחזור מפיגור גדול ברבע האחרון, לכפות הארכה ולנצח לבסוף את מעלה אדומים לאחר 45 דקות, 81-84. גם המוליכה מכבי בת ים ירקה דם עד שגברה בחוץ על הפועל לוד אחרי סיום דרמטי 76-78.

צפון

המוליכה הגאה הפועל חיפה הגיעה להתארח בחדרה אחרי ההפסד בגביע האיגוד, ורצתה לחזור במהירות למסלול הנצחונות. החבורה המקומית של דורון קרמר נתנה פייט חזק, ו-5 דקות לסיום לוח התוצאות היראה שיוויון 71-71. המשחק המשיך להיות צמוד וחיפה הוליכה בנקודה 78-79, דקה וחצי לסיום. פיניש חזק של האדומים הביא להם בסופו של דבר את הניצחון ה-10 העונה, 80-86. בלטו בחיפה טל פרסלני עם 18 נקודות, רותם ברזילי עם 14, ג'ונתן בייז ואור זינדרמן עם 13 כ"א. בחדרה בלטו יהונתן לזרי עם 24 נקודות ושי קליינמינץ עם 15. מאמן חיפה, שקד שוהם: "היה משחק מעולה של שתי הקבוצות, אווירה נהדרת באולם של חדרה. חדרה פתחה בטירוף ולא החטיאו כדור, הפער כבר עמד על 15 הפרש לטובתם, אבל לאט לאט הצלחנו לחזור למשחק. ברבע הרביעי כבר ברחנו ל-10 הפרש, אבל חדרה חזרו עם קליעות משום מקום. הפעם לא נתנו לזה לברוח, ובמשחק אחראי מאוד ב-2 הדקות האחרונות, דאגנו להבטיח את הניצחון".

בשאר המשחקים בית"ר כפר יונה של דן ג'י גברה במשחק מותח על הפועל עכו 77-78, נשר ניצחה בלב השרון 57-65, עמק חפר ניצחה בחוץ את כוכב יאיר 78-86, צפת הביסה את חוף השרון 60-81, ומוצקין ניצחה את אקדמיית וינגייט 58-73.

דרום

שתי המוליכות, מכבי בת ים ואליצור רמלה, נזקקו ללא מעט והרבה אופי על מנת לצלוח את המחזור ללא הפסד. רמלה אירחה את מעלה אדומים לשיחזור המפגש בגביע האיגוד, והכל נראה בדרך להפסד שני העונה של אבי סוכר וחבורתו. ברבע הרביעי כבר פיגרה רמלה ב-16 הפרש, ונראה היה שהיא מניפה דגל לבן. אבל קאמבק רמלאי אדיר בראשותו של קורי קאר החזיר את המקומיים למשחק, ורמלה הצליחה לכפות הארכה שם כבר השתלטה על המשחק וסגרה ניצחון שמיני העונה. מאמן רמלה, אבי סוכר: "הגענו בלי שני שחקני חמישיה פצועים מול קבוצה מסוכנת ואחרי משחק גביע בו היריבה צילמה אותנו והגיעה הרבה יותר מוכנה. יום לא טוב שלנו מבחוץ הביא לפיגור 16 ברבע האחרון, ואז השחקנים שלי במאמץ קבוצתי הגנתי הצליחו לצאת מהקבר ולהביא את המשחק להארכה בעזרת שתי שלשות גדולות של המנהיג שלנו, קורי קאר. בהארכה זה כבר היה סיפור אחר, והצלחנו לעשות ניצחון ענק. אני גאה בשחקנים שלי שהיראו המון אופי".

המוליכה מכבי בת ים יצאה למשחק חוץ בלוד, גם הוא שיחזור של המפגש בין השתיים בגביע האיגוד, וכמו במפגש של שרמלה מול מעלה אדומים, זה הלך לקרב צמוד ומתוח. בת ים כבר פיגרה ב-5 נקודות כשנותרו 2 דקות לסיום המשחק, אבל הצליחה לחזור ולהשוות ל-76-76. שתי קליעות עונשין מוצלחות העלו את בת ים ליתרון 2 כשנותרו 16 שניות לסיום, והגנת ברזל של דרור בריגר וחבורתו לא איפשרה למארחים להגיע למצב של זריקה בהתקפה האחרונה, 76-78 לבת ים בסיום. מאמן בת ים, דרור בריגר: "משחק קשה ביותר בלוד. שני משחקי חוץ מול אותה קבוצה זה תמיד קשה, וידענו שזה מה שיהיה. אנחנו סוחבים פציעות של שחקנים מרכזיים ומעדיפים לא למהר איתם. לוד משחקת מצוין, והם היו במצב לנצח את המשחק. החבר'ה שלי גילו אופי גדול בדקות האחרונות, גייסו כוחות ורצו לריצת 0-8 בדקה וחצי האחרונה שהביאה לנו את הניצחון. חשוב לדעת לנצח גם בתקופות פחות טובות, וזה מה שעשינו. זה יחשל את החבר'ה, ואני רואה עליהם ניצוצות של הבנה. הם מאוד מגובשים ואוהבים להיות ביחד, וזה יחזיר אותנו לכושר טוב בהמשך".

בשאר המשחקים מכבי רחובות לא התקשה מול גבעת שמואל וניצחה 73-94, קרית אונו גברה על מכבי פ"ת 83-85, באר טוביה ניצחה בחוץ את תל כביר 75-93, וחבל אילות גברה על שוהם 70-90.