פותחים עונה – סיקור מחזור ראשון בליגה א'

מאת אודי בורנשטיין
"תחל שנה וברכותיה" כך אומרים, המחזור הראשון של ליגה א' שוחק השבוע באופן חלקי, בעקבות המצב בארץ וכמו בכל עונה אנחנו נהיה כאן כדי לתת לכם את הסיקור המלא.
מחוז צפון:
4 משחקים בלבד התקיימו במחוז הצפוני בעקבות הוראה של המשטרה שלא לקיים משחק בין קבוצות ערביות לישראליות.
מכבי חיפה עתודה פתחה את העונה עם ניצחון 74 -55 על הפועל מגידו. חיפה, אשר ויתרה על מקומה בליגה הארצית תנסה לחזק את כוחה במהלך העונה ואולי אף לנסות לחוזר לליגה הבכירה יותר.
הפועל נצרת עילית ניצחה את הפועל גוש זבולון, העולה מליגה ב', 66 – 55.
גם העולה השנייה מליגה ב', הפועל עראבה פתחה את ליגה ב' עם הפסד, כאשר הפועל נצרת אורטודוקסים גברה עליה 69 – 61.
במשחק הצמוד של המחזור גברה מכבי קרית ביאליק, היורדת מהליגה הארצית, על הפועל עמק הירדן 70 -68.
מחוז שרון:
מחוז שרון השנה הולך להיות חם כאשר לא פחות מ 4 קבוצות הצהירו בצורה חד משמעית שהן רוצות לעלות ליגה.
מחזור הפתיחה הפגיש כבר שתיים מהן כאשר הפועל ג'ת, התארחה אצל מכבי נתניה. המחצית הראשונה עוד הייתה מאוזנת אך בחצי השני הייתה קבוצה אחת בלבד על המגרש וזו הייתה ג'ת שניצחה בתוצאה 73 -44.
אליצור ע.נתניה צפון, מועמדת נוספת לעלייה, גברה בצורה מרשימה על הפועל טירה 87 – 61 במגרשה הביתי של טירה בקיבוץ רמת הכובש.
אליצור גבעתיים, שיחד עם בית"ר ת"א/נווה אליעזר, "הוגלתה" למחוז השרון קיוותה לפתוח את העונה בצורה טובה יותר, כאשר בפגרה הביתה לשורותיה את השחקן גילי מוסינזון, גבעתיים נתקלה ביריבה מנוסה מאוד בליגה א.ס. רמת השרון אשר ניצחה אותה 64 – 40.
שכנתה של רמת השרון, מכבי בנץ הוד השרון גם כן פתחה את העונה בצורה טובה כאשר ניצחה את מכבי פרדס חנה 77 – 60. לפרדס חנה, אשר סיימה במקום השני בעונה שעברה בליגה ב', הוצע לעלות ליגה והקבוצה הסכימה. עכשיו בפרדס חנה צריכה ללמוד שליגה א' שונה מאוד מליגה ב'.
המשחק הצמוד של המחזור התקיים בין העולה החדשה, בית"ר ת"א/נווה אליעזר להפועל זכרון/מעגן. זיכרון, קבוצה מאוד ותיקה בליגה, בעלת מגרש ביתי מאוד מובהק, היוותה יריב עיקש וחזק לקבוצה התל אביבית. פתיחת המשחק הייתה שייכת למקומיים שעלו ליתרון 18 -12 בסיום הרבע הראשון. עד המחצית שמרה זכרון מצוין בדרך ל 31 -21 . הרבע השלישי ופתיחת הרביעי היו בדרך לגארבג' טיים כאשר 9 דקות לסיום המשחק לוח התוצאות מראה 51 – 33 לזכרון. דווקא בשלב הזה בית"ר התעוררה והחלה לשחק. ריצת 17 – 4 של האורחים מתל אביב ו 2 דקות לסיום התוצאה 55 – 50 בלבד לזכרון. שלשה של זכרון ושלשה של בית"ר משאירה את המשחק צמוד צמוד 58 – 53. משחק שריקות לפאולים של האורחת עזרו למקומיים לסגור את המשחק 63 – 53 לזכרון.

מחוז מרכז:
מפגש על טהרת העולות מליגה ב', הפועל חבל מודיעין, אשר מעוניינת לעלות בסיום העונה לליגה הארצית פתחה את העונה במשחק חוץ נגד אליצור חשמונאים. המשחק היה חד צדדי מהתחלתו כאשר הפועל חבל מודיעין, הביסה את חשמונאים 111 – 57.
מ.ס. הד"ג עמישב פ"ת או בשמה הקודם אליצור פ"ת הביסה גם היא את מכבי גדרה, היורדת מהארצית 77 – 46. פ"ת שלטה במשחק והבהירה לגדרה שגם בליגה א' זה לא הולך להיות טיול…
יורדת אחרת, הפועל נען/גזר אירחה את מכבי גני תקווה, שהוחזרה למחוז המרכז אחרי שנת גלות ומקום 9 במחוז השרון. נען, בניגוד לגדרה, במשחק של הצהרת כוונות כבר במחזור הראשון ברפת בנען 71 – 40 בסיום המשחק.
אליצור רמת גן פגשה את החברים של איתי,הפועל נס ציונה, נס ציונה, שניצלה מירידה במחזור הסיום של העונה שעברה מקווה לסיים את העונה הזו בצורה טובה יותר. ר"ג, מהעבר השני מעוניינת להמשיך בסטאטוס קוו של השנים האחרונות ולסיים במקומות הראשונים בטבלה. בסיום המשחק 69 – 55 לר"ג.
שני משחקים היו צמודים יותר במחוז כאשר מכבי בית דגן, שהושארה בליגה אחרי שסביון התפרקה, הפסידה בביתה 72 – 65 להפועל ת"א/עודפים.
במשחק נוסף, הפועל נצר סירני, שעשתה עונה מצוינת בעונה שעברה, פתחה גם את העונה הזו טוב עם ניצחון על אליצור ג.ש/בר אילן 60 – 53.
מחוז דרום:
הפועל מרחבים/מבועים פתחה את העונה בהצהרת כוונות אחרי שהביסה בביתה את הפועל ירושלים מרכז 109 – 53. מרחבים, אשר הגיעה מספר עונות למקומות הראשונים בטבלה אולי תצליח השנה לעשות עוד צעד אחד קדימה.
אליצור מכבי אשקלון גברה על הפועל אשכול 75 -55 בין שתי קבוצות ותיקות מאוד במחוז הדרומי.
מכבי דימונה, העולה החדשה, גברה על מכבי באר שבע 75 – 57 ופתחה בצורה יפה את ליגה א'.
הפועל ירושלים פ.זאב, פתחה עונה מול היורדת מהליגה הארצית בית"ר ירושלים וגברה עליה 75 – 62. פסגת זאב, שבעברה גם כן הייתה בארצית פתחה את העונה בניצחון בעל יוקרה.
במשחקים נוספים: הפועל באר שבע אסא גברה על הפועל אשדוד 81 – 72 ואס"א ירושלים גברה על א.ס. אשקלון בתוצאה 66 – 61 .

אתם רוצים לשתף אותנו בתוצאות השבועיות שלכם. להעביר תוצאות רבעים, קלעים וכמובן לשלוח לנו תמונות מהמשחקים. אתם מוזמנים להעביר לכתובת מייל oudybornshtein@gmail.com מיד בסיום המשחק שלכם בשבוע הבא. אנחנו מחכים לסיקור המשחקים והתמונות שלכם.