פיאנג'אני: מכבי אנדרדוג? זה מצחיק אותי"; בגאצקיס: "למפגשים הקודמים בין הקבוצות אין משמעות"

מחר בערב ב-21:00 ייערך גמר גביע המדינה ווינר סל 2016/17 באולם הפיס ארנה שבירושלים ובו ייפגשו שתי המנצחות של חצאי הגמר – הפועל ירושלים ומכבי ת"א, מחזיקת הגביע בשבע השנים האחרונות .

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב התייחסו שני הקפטנים ושני המאמנים למשחק הצפוי מחר בערב.

מאמן מכבי ת"א, איינרס בגאצקיס: "המפגשים הקודמים בין הקבוצות לא משנים, כי כל משחק הוא שונה. קשה לנצח בלי הגנה חזקה, אבל אם נחמיץ זריקות פנויות לא יהיה לנו סיכוי. אנחנו יכולים לשנות דברים קטנים, אבל נצטרך להילחם על כל כדור ולהיות אגרסיביים. זה ברור שירושלים מרגישה בבית בארנה. ציפיתי לשאלה על הרבע הרביעי, אנחנו מנסים לתקן זה. יש הרבה סיבות לנפילה שלנו, ואנחנו מנסים לטפל בזה, אפשר לראות שכל משחק יש שיפור".

קפטן מכבי ת"א, גיא פניני: "כל תואר בשבילנו הוא חשוב מאוד, ולא חשוב אם מדובר בעונה טובה או פחות טובה. נכון שבעונה פחות טובה כמו השנה זה יכול לתת לנו דחיפה מנטאלית לקראת המשך העונה. מכבי תל"א בחיים לא תהיה אנדרדוג בישראל, אבל אנחנו גם לא פייבוריטים. שתי הקבוצות מגיעות עם הקהל שלהן, זה 50:50".

 

מאמן הפועל ירושלים, סימונה פיאנג'ני: "הסיכויים הם 50:50, השחקנים אוהבים לשחק כאן. אי אפשר לצפות מה יהיה במשחק כזה. אנחנו צריכים להתכונן גם לשחקנים שלא היו טובים במשחק הקודם. אנחנו גאים להיות פה. מכבי אנדרדוג? הם מוליכים את הליגה, הם זכו שבע שנים ברציפות, הם קבוצת יורוליג, יש להם שחקנים שנחו ויגיעו טריים. אין שום סיבה להגיד שהם האנדרדוג. זה מצחיק אותי. השחקנים שלהם כבר ראו הכל".

קפטן ירושלים, יותם הלפרין: "אין ספק שאנחנו אוהבים לשחק פה וניצחנו כאן משחקים גדולים, אבל הפעם זה יהיה טיפה שונה, והקהל לא יהיה רק שלנו. למשחק שהיה לפני שבוע אין קשר למפגש של מחר, המשחק יכול להתפתח לכל מיני כיוונים. מי שישתחרר יותר מהר מהלחץ יצליח לקחת את המושכות במשחק. קשה להעריך מה יהיה מחר. זה מפגש רביעי בין הקבוצות בחמישה חודשים, לא יהיו הרבה הפתעות, הקבוצות מכירות אחת את השנייה. הוכחנו כבר במשחקים חשובים העונה שאנחנו עומדים בלחץ. אמנם היו לנו כמה ירידות, אבל לאורך העונה כולה יש גרף עלייה במשחק שלנו. אנחנו לא משחקים מושלם, אבל יש גרף שיפור ובמשחק אחד הרבה אספקטים קטנים יכולים לקבוע מה יהיה".