פתיחת שבוע גביע המדינה ווינר סל: מסיבת העיתונאים המסורתית בהשתתפות המאמנים והקפטנים

מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת משחקי חצי גמר גביע המדינה ווינר סל בהשתתפות מאמני הקבוצות והקפטנים ובמעמד ראש העיר ירושלים משה לאון ויו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, נערכה היום בצהריים בהיכל פיס ארנה בירושלים..

משה ליאון: "אני שמח ונרגש לפתוח את שבוע גביע המדינה בכדורסל כאן בארנה בירושלים. בהזדמנות זו רוצה לקרוא לכל האוהדים לבוא לפני המשחק ולהנות ממה שירושלים מציעה, על מנת שמעבר לחוויה הספורטיבית האוהדים ייהנו גם ממה שירושלים
מציעה למבקרים בה. אני מאחל להפועל ירושלים הצלחה רבה, אנחנו לא מכינים חגיגות
אבל שיהיה בהצלחה לכולם ואני מצפה ומייחל לכולם שיהנו מהמשחקים, מהאווירה הספורטיבית והתרבותית. תודה לכל המארגנים של השבוע הזה. אנחנו עושים את כל המאמצים בנושא אמארה סטודמאייר וצריך להמתין בסבלנות".

עמירם הלוי: "אני רוצה לאחל בהצלחה לכל 4 הקבוצות, מי שיזכה זה הכדורסל הישראלי. אחרי הרבה שנים מסיבת העיתונאים לקראת משחקי הגביע נערכת בעברית בלבד והלוואי שזה יהיה סימן לבאות. איגוד הכדורסל שמח להתארח כאן בירושלים בירת
ישראל וכשהחלטנו לפני 5 שנים לעשות רוטציה בין האולמות עשינו גם צדק וגם החלטה נבונה. האיגוד מתחיל את השנה עם פעילות בינלאומית ענפה שצפויה לנו, נבחרת ישראל, אירוח אליפות אירופה לעתודה ועוד דברים יפים וטובים. אני מאחל לקבוצות ולמאמנים ולאוהדים שיהיה לנו שבוע מהנה".

קפטן מכבי ראשל"צ, עוז בלייזר: "אנחנו בתקופה טובה, אנחנו מגיעים למשחק כמו שבאנו לכל משחק אחר וזה תלוי בנו, אנחנו מאמינים בעצמנו, עשינו הכנה טובה למשחק ונבוא לתת הכל. זה משחק אחד וכולם מבינים את המשמעות, נשאיר הכל על הפרקט וננסה לנצח את המשחק. אנחנו צריכים להיות מאוד מרוכזים, זה משחק אחד והוא ילך לקבוצה שתהיה מרוכזת יותר ותקפוץ על הרצפה, תשחק עם הלב ותשאיר את הכל. זו משימה לא פשוטה אבל לא באנו לכאן כדי להיות חלק מהתפאורה, אנחנו רוצים לנצח ונעשה הכל בשביל זה".

קפטן הפועל ת"א, רביב לימונד: "אנחנו מאוד מוכנים ודרוכים, מרגש להשתתף במעמד הזה. עשיתי הרבה דברים באופן אישי בהפועל ת"א אבל תואר לי עדיין אז אני מקווה שבסוף השבוע הזה אולי יהיה לי. כל מה שאני חושב עליו זה המשחק מחר ומה צריך לעשות כדי לנצח, לא חושבים בצורה דרמטית וגדולה על הזדמנות אחרונה לתואר או אפילו על משחק הגמר".

מאמן מכבי ראשל"צ, גיא גודס: "המשחק הזה שונה ממשחק ליגה רגיל, יש פה מה להפסיד. אם אתה לא בא מוכן פיסי ומנטלי אז אתה הולך הביתה, צריך להיות מרוכז בפרטים הקטנים, להכין את הקבוצה מבחינה מנטלית לכל סיטואציה. זכיתי והייתי בקריירה שלי במעמדים כאלה, צריך לבוא קשוחים, חדים ומרוכזים. צריך לשחק את המשחק ולא את המעמד מסביב. תמיד קל להרגיש סוג של אנדרדוג וכשאין מה להפסיד. עשינו כברת דרך, ניצחנו את אחת הקבוצות שהייתה מועמדת להיות פה בחצי הגמר ובאנו לפה לא כסינדרלה קטנה ונחמדה אלא כקבוצה שבאה להוציא את המיטב שלנו כדי להגיע למעמד הגמר. המשימה היא לא פשוטה, הקהל שלנו לא גדול אבל תמיד יהיה מועדון אחר שייתן לך תמיכה, כל אחד עם האינטרסים שלו. תפאורה וקהלים אלו הדברים היפים, בסוף יש קבוצות שיעלו לפרקט ויילחמו, הקבוצה שתעשה את הדברים נכון תשב פה לקראת הגמר.

מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו: "אנחנו שמחים להיות במעמד הזה, אנחנו מתרגשים. זה משחק אחד וזה שונה ממסגרת של ליגה ארוכה, אני בטוח שבמשחק אחד השחקנים יגיעו דרוכים ומוכנים. נגיע מלווים באלפים שיגיעו מתל אביב, ואני בטוח שזה יתבטא ביציעים ויהיה לנו אירוע נהדר. לכל קבוצה יש את המסלול שלה. המסלול שלנו היה ארוך ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות, האירועים האלו הם שונים וההכנה למסגרת כזו היא שונה, מצד שני בסוף השחקנים הם מקצוענים ויודעים את העבודה. אנחנו מנסים לתת להם כיוון מסוים עם חידודים קטנים. הקבוצה שלנו תגיע מוכנה, האתגר של כולנו הוא אתגר גדול אבל את הדברים שאנחנו צריכים לעשות לקראת אירוע כזה אנחנו עושים. אני מאמין שנגיב לסיטואציה טוב".

קפטן הפועל ירושלים, ליאור אליהו: "מנסיון עבר יתרון הביתיות לא נותן לנו את היתרון, הפסדנו פה תארים כמו שלקחנו אותם. הפועל ירושלים ראויה להיות במעמד הזה ואני מקווה שהשנה נממש את הפוטנציאל הזה. אני לא הפועל ירושלים ואני רק חלק מקבוצה, לשחקן יש קבוצות טובות יותר ופחות,
אני מנסה לעשות דברים מהצד שלי שהם לא רק על המגרש כמו להכין את השחקנים ולתת טיפים. המשחק הזה הוא ביתי ולא ביתי, יהיה פה סגול וצבעים אחרים וזה יהיה קצת מוזר לשחקנים שלנו. בצד המקצועי אני אתן את מה שאני יכול".

קפטן הפועל חולון, שלומי הרוש: "כשמגיעים למעמד כזה, שוכחים קצת את מה שהיה עד עכשיו. כולם מתרגשים ושמחים, רוצים לשחק על תואר. הגענו לכאן ונצטרך לבוא ולתת את הכי טוב שלנו כדי לנצח קבוצה מצוינת בכושר טוב ובבית שלה, זה לא יהיה פשוט. אני לא חושב שאנדרדוג או פייבוריט זה משהו שמקל או מלחיץ. הביתיות של ירושלים יכולה להיות או חסרון, אין הרגשה כזו וזה לא משהו שאמור להשפיע עלינו במעמד כזה.

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש: "אנחנו שמחים להיות ומרגישים הרבה בטחון, לכל אחת מהקבוצות שהגיע לכאן יש סיכוי טוב לעשות שבוע טוב, גם חולון מן הסתם נמצאים בכושר טוב. זו קבוצה אחרת מהמשחק הקודם שהיה פה, הוכח בעבר שבמעמד כזה אין פייבוריטיות ובמשחק אחד צריך לדעת לשחק את המעמדים האלה. תמיר בלאט כשיר למשחק, כריס ג'ונסון לא ייקח חלק בחצי הגמר. ביתיות המשמעות העיקרית שלה היא לא קשורה לאולם עצמו או לסלים, ביתיות היא התחושה של מי שמארח, האנרגיות, המחוייבות והקהל. המקום יהיה ארנה אבל יהיה פה שילוב של קהלים וכל קבוצה יכולה להרגיש בכל אולם כאילו זה הבית שלה. זה לא יתן לנו אפילו לא נקודה של יתרון. מצד שני, אנחנו צריכים לדאוג להבין את זה וצפוי לנו משחק קשה מול קבוצה שיודעת מה היא רוצה לעשות.

"המלכודת המרכזית בלהיות פייבוריטים היא שבשלב מסוים אתה משחק בפחד להפסיד. לדאוג מה תהיה התוצאה ולדאוג מה ההשלכות במקרה של הפסד. אנחנו לא מרגישים ככה, במעמדים כאלה במשחק אחד, כל מי שהגיע לכאן עשה דרך והגיע בזכות. זו לא הדרך להסתכל על המשחק הזה, אנחנו מאמינים בעצמנו. ירושלים לא יכולה להריג שאנדרדוג בשום משחק אבל להרגיש כפייבוריטית ולעלות למשחק ככה זו לא הדרך. צריך לשחק ולא
לפחד להפסיד, התוצאה תגיע.

"העובדה שהקבוצה לא זכתה 11 שנים בגביע זה טוב לסיפורים מסביב. אנחנו קבוצה חדשה ומשהו טוב קרה מהרגע שהתחברנו. אנחנו מאוד גאים בדרך, אנחנו שמחים מהיום יום. האם משהו מזה יכול להבטיח תוצאה? ברור שלא. במשחק נתון הרבה דברים יכולים לקרות ואנחנו באים עם תחושה טובה ובטחון, צריך לגרום לזה לקרות. לא היינו מרגישים אחרת אם מכבי ת"א היו פה".

מאמן הפועל חולון, דן שמיר: "כמו כולם גם אני מתרגש, זה עוד פרק בשבילנו כמועדון, אנחנו 3 שנים ברציפות במקום הזה ואם נוסיף את חצי גמר הפיינל פור של הליגה אז זה מפגש רביעי במעמד הזה עם ירושלים. זו כבר מסורת וזה מעניין. אנחנו משחקים מול קבוצה טובה מאד, כרגע זה לא יהיה מופרך להגיד שהם טובים מאיתנו, זה לא מתוך פחד אנחנו מכינים את עצמנו למשחק כזה ויש משמעות לזה שאנחנו משחקים בארנה. לכל משחק יש את המאפיינים שלו, לפני שנתיים הפסדנו משחק צמוד, לפני פחות מחודשיים הפסדנו כאן הפסד קשה. זה דורש מאיתנו להתכונן לסיטואציה הזו, זה לא קל ותמיד צריך לבוא למשחקים כאלה קצת אחרת. לפעמים קשה לי למדוד את עניין הלחץ, אני לא מתבייש לספר שאני בלחץ באופן אישי משום שההזדמנויות האלה לא באות יום יום. אנחנו מאוד גאים בזה שאנחנו פעם רביעית עם חולון בחצי הגמר. בשנה שעברה אם קיין קולע את העונשין ורייס מחטיא אז נשארנו בלי כלום. זה לא קורה לעיתים קרובות ולכן הלחץ גדול. בקבוצות יש עניין של מצב רוח, וזה משפיע ואני מדבר על זה בפתיחות. לי באופן אישי ברור שירושלים טובה
מאיתנו, הרבה שחקנים משחקים את התפקיד שלהם בצורה טובה, אין לי מה להתעלם מהדבר הזה והמצב רוח הלא טוב שלנו, זה רק מוסיף להתמודדות אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לנצח. צריך לבוא עם תכנית מסודרת ולשחק כדורסל טוב.  לגבי גיא פניני, אני אוהב להתעלם מהסיפורים שמסביב אבל פה אנחנו עוברים דרך ארוכה. ביחד אני ופניני זכיתי בשלושה גביעים והוא זכה בלא מעט כאלה במכבי. באופן כללי גיא פניני הוא נכס שיש לנו, אני מאוד שמח בשביל המועדון שהבאנו אותו והוא נשאר לעוד שנתיים, יש לו ערך עצום למערכת שלנו ובין היתר במשחקים כאלה זה ברור שכל אחד אחר שישב פה ביציע היו מעדיפים את פניני בצד שלהם במשחק כזה ולא בצד השני".