קטש: "אתגר גדול עומד לפנינו"; מקל: "להיות קפטן הנבחרת זה חלום וגאווה"

ארבעה ימים לפני משחק הפתיחה של נבחרת ישראל מול נבחרת אסטוניה במוקדמות גביע העולם 2019, נענרכה הערב מסיבת עיתונאים שחנכה את פתיחת הקמפיין.

מאמן הנבחרת, עודד קטש: "ההתרגשות גדולה. אנחנו יוצאים למסע שהוא כמובן עם ראייה לעתיד, אבל אני מגריש בתוך איזשהו ניסוי. יש המון פנים חדשות בנבחרת. חלק מהפנים שכבר היו כאן, יקבלו תפקיד הרבה יותר משמעותי. זה אתגר גדול שעומד לפנינו, ונקווה שנעמוד במשימה. לגבי אסטוניה, עד שלא יפורסם הסגל הסופי, יהיה קשה לנבא, הרבה מאוד מהשחקנים רצים הרבה מאוד שנים ביחד שזה נותן להם יתרון עלינו. הכי חשוב שיבוא קהל לדחוף אותנו, כי כולנו צריכים את זה".

קטש הוסיף: "גם לגבי יוון, בקיץ שיחקנו נגד העתודה שלהם, יש להם מספיק איכויות ויכולות, ובכלל בשני המשחקים האלה אסור לזלזל באף נבחרת. אני מקווה שבעתיד יהיו לנו יותר שחקנים בכירים בקבוצות יורוליג".

עוד הוסיף המאמן: "זימנתי את מי שחשבתי שצריך להיות פה כדי להרגיש ולראות אותם. לרוע המזל ג'ו נפצע, ויש לנו את ריצ'י כאן. עם מה שיש לנו, אנחנו נעשה את המיטב. כמו בהרבה סיטואציות נצטרך להגיב למצבים משתנים. אני לא באמת יודע להגיד מי ישחק ויוביל בגלל הפציעות. נכון שלא מגיעים במצב אופטימלי, ומכיוון שיש לי הערכה מאוד גדולה להרבה שחקנים שלא נמצאים כאן ומיוחד לכאלה שנתנו את מיטב שנותם לנבחרת, אתייחס למי שנמצא כאן. גל מקל נמצא בשיא של הקריירה שלו, אין ראוי ממנו להיות הקפטן".

בסוגיית ג'ייק כהן הוסיף המאמן: "שוחחתי עם ג'ייק כאחד השחקנים החדשים שאמורים לתת את הטון. אין לי ספק שהוא יתרום רבות לנבחרת. הזמנו ממכבי את מי שאנחנו חושבים לנכון. אנחנו מאוד שמחים שג'ייק איתנו".

 

קפטן הנבחרת, גל מקל: "תמיד כיף לבוא לכאן, ובטח להיות קפטן שזה גם חלום וגאווה. אני לא רגיל להיות הכי ותיק והשני הכי מבוגר אחרי אבי בן שימול. אני במצב בקריירה שאני באמת מעריך כל שנייה. למדתי להיות שמח עם כל מה שאני עושה. לגבי הקיץ, אנחנו מדינה שמאוד אוהבת להרים ולהוריד בהרף עין ולעשות כותרות. לא עמדנו במשימה בקיץ, נתנו הכל ולא הצלחנו. התמזל מזלנו שהשיטה שונתה ואפשר לשנות את הרושם שנוצר בקיץ, אנחנו שמחים שזה מתחיל כל כך מהר. יש חילוף שחקנים ודורות שלוקח זמן, ואני חושב שיש לנו את הצוות הכי טוב שיכול להיות כדי להצעיד את חילופי הדורות האלה. אין ואקום, שחקנים יקבלו תפקיד הרבה יותר גדול".

 

 

מקל הוסיף: "הרהורי פרישה לא היו לי לרגע. כשעודד צילצל אליי ואמר לי שהוא רוצה שאני אבוא, אמרתי לו מיד כן. אני מאוד שמח להיות צכאן, גם בתור מישהו עם יותר נסיון. מרגש אותי חשוב שאני כבר 9 שנים בנבחרת, ותמיד כשאתה צעיר אתה רוצה כבר להיות מהוותיקים האלה שמכבדים אותם, והנה אני כאן".

תומר גינת: "סוג של הגשמת חלום. חלמתי על זה מהרגע שהחלתי לשחק כדורסל, ועכשיו צריך להוכיח שמקומי באמת כאן. יש לנו ארבעה ימים להתכונן, הצוות יכין אותנו ונגיע הכי מוכנים שאפשר ונקווה לעשות את העבודה שלנו".

גינת התייחס להיעדרו של ליאור אליהו: "למדתי המון מליאור אליהו, הוא היה מודל לחיקוי בשבילי. אבל אני צריך להיות אני, ולעזור לנבחרת כמה שאני יכול".

 

יו"ר הוועדה המקצועית, עמוס פרישמן: "אנחנו לא במלחמה עם אף אחד ולא מנהלים מו"מ כזה או אחר, אם המאמן היה רוצה את שלושת השחקנים של מכבי ת"א, הם היו כאן. אנחנו לא מנהלים מו"מ עם אף קבוצה, וכך יהיה גם בעתיד. רצינו את ג'ייק כהן, ועובדה שהוא בסגל הנבחרת. זאת נבחרת ישראל, לא של עודד, לא של השחקנים ולא שלי אלא של כולנו".