קטש: "ההגנה במחצית השנייה ניצחה את המשחק"; פניני: "אהיה פה כל עוד ירצו בי"

בסיום הניצחון הגדול של נבחרת ישראל על בריטניה 75-82 דיבר מאמן הנבחרת עודד קטש על הדברים שהביאו לנבחרת הישראלית את הניצחון.

קטש: "זה היה ניצחון חשוב וקשה, שיחקנו מול קבוצה מצוינת, יש לנו כבוד גדול למאמן ולכשרון שלהם. אני מכבד את הדרך שהשחקנים הגיבו בהגנה במחצית השניה וזה מה שניצח את המשחק – ההגנה במחצית השניה. היו כמה שלשות גדולות שנתנו לנו הרבה בטחון אבל מה שעשה את ההבדל בהגנה. אבי בןשימול הוא שחקן מיוחד, קבוצתי. כיף להיות איתו מחוץ למגרש וגם על המגרש, הייתי בר מזל לאמן אותו כשחקן צעיר ועכשיו אני מאמן אותו כשחקן ותיק, אני מעריך את ההתבגרות שלו והוא שחקן נהדר. תומר גינת נפצע, הוא כנראה פרק את הכתף. הדקות שלו העל המגרש היו טובות. מי שיחליף את גיא ותומר הם ג'ייק כהן ותמיר בלאט.

שיחקנו מול קבוצה עם גודל ואתלטיות. הם יותר גדולים מהאסטונים אבל התקפית היינו שם גם בחצי הראשון והבעיה היתה הגנתית. אולי מבחוץ זה נראה קל אבל זה מאד קשה להגיע ככה בלי משחקי הכנה ובלי להרגיש הרכבים. צריך להגיב תוך כדי תנועה, הרגשתי שזה קרה מול אסטוניה. אז זה לקח לי 15 דקות, היום לקח לי 30. זה קשה ואני מרגיש שבחצי הראשון אני מקבל המון מידע ומנסה המון דברים, זה כמו ניסוי ואני שמח שהשחקנים הגיבו במחצית השניה. בסופו של דבר האוירה פה מדהימה וכיף להיות פה, זה מרגיש קבוצה של כולם, של הכדורסל הישראלי לטוב ולרע. זה מאמץ משותף ואני נעזר גם בשחקנים וכולם ביחד עושים מאמץ כדי לנצח. גם בפיגור גדול צריך להישאר רגועים ולמצוא את הסיבות והפתרונות. אני לא יכול לקחת את הקרדיט המלא לעצמי, ההרכב עם 4 הגארדים נכפה עלי בגלל הפציעה של גינת וזה פשוט התחיל לעבוד מאותו הרגע".

"רביב היה נהדר, כשביקשנו ממנו לבוא הוא ממש שמח על זה, הוא הכי גבר שיש והיה ממש נהדר היום".

גיא פניני: "אנחנו שמחים על הניצחון הזה, זה היה ניצחון חשוב מאד. יש לנו עוד משחק חשוב באסטוניה ואנחנו רוצים להמשיך את היכולת. אשתי צריכה ללדת ובהחלטה משותפת עם האיגוד החלטנו שאני אשאר בארץ ולא אטוס עם הנבחרת לאסטוניה. זו החלטה קשה בשבילי כי אני לא אומר אף פעם לנבחרת אבל יש נסיבות שאין הרבה מה לעשות. תודה לאיגוד ששיתפו פעולה ואני מאחל בהצלחה לנבחרת. אני אהיה פה כל עוד ירצו בי".

אבי בן שימול: "ההגנה הכריעה את המשחק. ירדנו להפסקה עם ממש מעט עבירות, ואני שמח שכולם הבינו מה עשינו לא בסדר. כולם יודעים מה החשיבות של הניסיון, כולם נראו נהדר. נתאמן, נתחבר ונתכונן לקראת נבחרת שכבר שיחקנו מולה והיא הוכיחה כמה היא מסוכנת".