קטש: "הופתעתי לטובה מהחצי השני"; מקל: "כיף להיות היום חלק מהנבחרת"

נבחרת ישראל השיגה היום (שישי) את ניצחונה הראשון במשחק הראשון במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2019 כשגברה על נבחרת אסטוניה 68:88. משחק הבכורה של עודד קטש עבר בהצלחה, והמאמן התייחס לכך.

עודד קטש: "המחצית הייתה קריטית עבורנו לדבר על הוצאה לפועל בהגנה ובהתקפה. שיחקנו נגד נבחרת טובה עם שיטה מיוחדת שכל שחקן יכול לזרוק משלוש, והם אפילו די הפתיעו. משחקי האימון הם חשובים ואפשר להרגיש את השחקנים בהם ולעבוד על דברים. החסרון בזמן אימון גרם לחצי הראשון להיראות כפי שהיה, בנוסף הרבה שחקנים קיבלו תפקיד שהם לא רגילים אליו כי הנבחרת זה מרגש מאד. 3-4 דקות ברבע השני נפל האסימון לגבי ההתאמות במשחק ושיחקנו בהרכבים נמוכים עם חילופים הגנתיים. הרגשתי שיש לנו מספיק יכולת כדי להכריע למשחק והיינו צריכים לשחק פשוט. אפילו הופתעתי לטובה מהדרך בה השחקנים הגיבו ושיחקו בחצי השני".

על ריצ'ארד האוול: הוא עשה משחק נהדר, כמו השאר. יש פה מחויבות גדולה של השחקנים שגילו בגרות. הוא היה פקטור משמעותי מאד. השתמשנו בו הרבה וזה מתאים לשיטה שלי. אני שמח שהוא מחובר לגמרי אלינו".

על המשחק נגד יוון ביום שני הקרוב: "יש אכלה שמתחברים ללחץ וכאלה שלא. עם ההיכרות שלי עם הכדורסל היווני זה יהיה משחק שונה לגמרי. נראה את המשחק שלהם היום ונעשה התאמות מהר, זה מבחן בגרות שלנו".

גל מקל: "התאמנו רק שלושה ימים וחלק מהדברים עשינו תוך כדי משחק, אני שמח על כך. לעודד יש יכולת להעביר הרבה משפטים במשפט אחד וזה עושה עבורנו את הדברים לפשוטים. אני זוכר את הפעם הראשונה שלי בנבחרת וזה מרגש. יש לנו הרבה אינטליגנציה והיה כייף להיות חלק מהנבחרת היום. היינו מוכנים לסוג משחק שלהם עם הרבה שלשות, אבל זה חלק מהשינויים שעשינו במשחק שזה הגנת חילופים. יש להם סייז בצבע, אבל הם לא ניצלו אותו".

בר טימור שחזר מפציעה בת מספר שבועות: "זה כיף לחזור לשחק בנבחרת, אני שמח שזה היה פה אבל היה עדיך שזה היה קורה לפני. כל משחק בנבחרגת הוא חשוב וזה לא קשור ליורובאסקט האחרון בקיץ, אולי היה חוב קטן. יש לנו בטחון בלי קשר להיום, אבל זה יכול לעזור למשחק נגד יוון שזה משחק חוץ נגד קבוצה טובה יותר".

"בתור ילד חלמתי על לשחק בנבחרת, ואני שמח שהיום זה התגשם", פתח רפי מנקו שערך היום הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. "זה טבעי שקצת התקשינו בהתחלה כי אנחנו בתחילת הדרך, אני שמח שחצי שני עשינו עצירות והצלחנו לעלות ליתרון. אני מקווה שנמשיך ביכולת של החצי השני".

ג'ייק כהן: "אני מרגיש ממש טוב. שיחקתי פעם ראשונה בנבחרת וצריך להכיר אחד את השני. כייף להיות ליד שלקנים כאלה חכמים, כולם מוכשרים ויכולים למסור וזה תענוג עד שאשחק נגדם שוב. יש לנו הרבה שכל בנבחרת ושחקנים לא אנוכיים".