קרית אתא מתחילה את העידן שאחרי ליאור שגב

מחר יתקיים המחזור הרביעי בליגה הלאומית. 3 קבוצות עדיין לא הפסידו, 3 אחרות עדיין לא ניצחו ולאף אחת מהן לא הולכים להיות חיים קלים.

אליצור אשקלון – עירוני עזריאלי קרית אתא 19:00 – שידור ישיר בספורט 5+
אולם: היכל הספורט שד' בן גוריון 37 – אשקלון שופטים: דן ילון, תומי וובר, מרקו בני
קרית אתא מהקבוצות החזקות בליגה, ספגה מכה שעלולה להרוס לה עונה שלמה. ליאור שגב, כנראה הרכז הטוב בליגה, נפצע בצורה קשה וסיים את העונה. אז לפני שהיא עושה שינויים, קרית אתא תאלץ להסתדר עם מה שיש ומה שיש לה זה מיילס סיימון וג'וליאן מיילס, שניים שיכולים להוביל את הכדור אבל ממש לא רכזים טבעיים. אשקלון מציגה את נערי מכבי ת"א. אלון לוין פתח נהדר את העונה ואור לאומי הצטרף ויחד עם צמד הזרים ג'רמין ג'ורדן ודומיניק קלר הם שווים כ-71 נקודות בממוצע. יהיה מעניין לחזור לאשקלון אולם שידע ימים גדולים. לפני המשחק יקבל תומר גינת את פרס שחקן חודש אוקטובר, זוג נעלי פיק מתנת חברת דרבי.

הפועל גלבוע\גליל – עירוני ר"ג 19:00
אולם: גן נר
שופטים: גיל עובד, שי מרון, אלכס נפתלי
גלבוע היא אחת מהשלוש שעדיין לא הפסידו העונה והיא עושה את זה בזכות הגנה נהדרת שעוצרת את היריבות שלה על 66.5 נקודות לערב, הנתון הטוב ביותר בשתי הליגות הבכירות בארץ הוא זה שכנראה הביא למאמן אריאל בית הלחמי את תואר מאמן חודש אוקטובר. גלבוע מציגה שני זרים מצויינים ג'יימס סיגרס ודימיטריס טינדוול, אבל גם צוות ישראלי חזק ומנוסה והרביעייה גיא דותן, רביב פיטשון, אופיר הובר וחואקין שוכמן כולם עם יותר מ-7 נקודות לערב. ר"ג קבוצה חזקה ומנוסה עם שון דניאל, איתי גרינבוים ואור רון ובהמשך אמור להצטרף אליה גם נייט מילר, הזר המצויין של עירוני רעננה בעבר שהחלים מפציעה קשה. יהיה מעניין מאוד.

הפועל ר"ג\גבעתיים – הפועל באר שבע 19:00
אולם: זיסמן
שופטים: גיא שמואלי, יואב לובושיץ, גיל גורדון
הרבה הייפ יש סביב ר"ג\גבעתיים, הקהל הנהדר שלה ויועד בית יוסף, אבל בינתיים הקבוצה במאזן שלילי. באר שבע מגיעה אחרי הפסד בית לגלבוע וצריך לראות איך הוא ישפיע עליה. לבאר שבע יש יותר כלים, אבל אם יש מישהו שיכול לעצור את קית' קלנטון זה אורי קוקיה המנוסה. בכל מקרה צפוי משחק מעניין באווירת כדורסל נהדרת.

הפועל כפר סבא – הפועל עפולה 19:00
אולם: תיכון היובל רח' אז"ר 51 – כפר סבא
שופטים: דוד איזמירלי, ארנון לביא, אורי שלהבי
כפר סבא מגיעה אחרי שני הפסדים והדבר האחרון בעולם שהיא רוצה זו עוד עונה בתחתית. יש לכפר סבא לא מעט כלים. ורנון טיל הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, דניאל דנינו ועדי כהן סבן מהצעירים המוכשרים שיש ולא רק בליגה הזו, אבל משהו חסר. עפולה עדיין לא הפסידה, אבל בשבוע שעבר התקשתה מאוד בבית נגד רמה"ש. לעפולה יש חמישייה קטלנית שכולם קולעים בין 9-17 נקודות, הזרים ג'ילברטו קלאבל וברנדון בראון והישראלים נועם מטלון, זיו בן צבי ואיגור סימין. עכשיו עפולה צריכה לקבל יותר מהספסל שלה ולא רק מעמית גרשון המוכשר.

א.ס רמה"ש – הפועל גליל עליון 19:30
אולם: בי"ס אורנים רח' ארלוזורוב 20 – רמת השרון
שופטים: דרור גלפז, יוחאי שולמן, ערן שמואל
אחת מהשתיים תשיג ניצחון בכורה העונה. המשחקים של רמה:ש הם חוויה בזכות שחקן אחד בילי מקשפרד שצד כבר הרבה עיניים גם בליגה הראשונה עם ממוצעים אדירים של 27.3 נקודות ו-14 ריבאונדים והוא עושה את זה מענמדת הפורוורד לפעמים גם סמול פורוורד. ברור שמקשפרד לא ינצח משחקים לבד ולכן רמה"ש צריכה יותר את רועי הובר החייל הטרי, מוטי מוסקוביץ', נטע סגל, בן שרוני ועידו סטולרו, סגל שלא אמור להגיע למצב של 0 ניצחונות אחרי 3 משחקים. גליל זו לא הגליל של השנים האחרונות. בלי אנטון קזרנובסקי ואבישי גורדון זו קובצה צעירה, מונהגת ע"י רון סבג ובינתיים זה לא מספיק.

הפועל מגדל העמק – מכבי רעננה 19:30
אולם: בי"ס יערת העמק – מגדל העמק
שופטים: איציק טולדו, אלי בראל, שגיא שדה
רעננה אומנם השיגה ניצחון ראשון בשבוע שעבר, אבל התחתית עדיין קרובה אליה. מגדל היא קבוצת תחתית שספק אם תצליח להתרחק ממנה ממש לאורך העונה כולה. דרבי פרטי עבור נמרוד רינסקי שגדל ברעננה וירצה להוכיח ובטח גם לחזור בעתיד. רעננה קיבלה בשבוע שעבר משחק גדול מעמית בן דוד והוא זה שיכול להצעיד אותה למעלה.

אליצור יבנה – מכבי הוד השרון 19:30
אולם: קרית מנחם רח' יאיר שטרן 29 – רמלה
שופטים: ירון צ'צ'יק, רותם קוזה, אסף אנגלברג
יבנה בלי ספק הפתעת העונה עם 3 ניצחונות ובלי הפסד ואת זה היא עושה בלי אולם ביתי. ההתקפה של אוהד יתום היא הטובה בליגה עם 91.7 נקודות בממוצע, הרבה בזכות גיא אוד שומסר 8.7 אסיסטים למשחק וכך הרביעייה שלצידו יניב סולמון, פלין קליימן, ג'ונתן בולוק וכריס גאטסון קולעים כולם בין 12-24 נקודות וזה המון. הוד השרון קלעה רק 51 נקודות בשבוע שעבר מול מגדל העמק ויש לה את ההתקפה החלשה בליגה עם 70.3 וזה אומר שכדי לנצח את יבנה היא תצטרך לקלוע יותר ובטוח לשמור מצויין.