ראשון, 19:00: נבחרת ישראל פוגשת את נבחרת גרמניה במוקדמות גביע העולם

מחר בשעה 19:00 (שידור בספורט 5) תפגוש נבחרת ישראל את גרמניה במשחק השמיני שלה במסגרת מוקדמות גביע העולם והאחרון בחלון הרביעי.
גרמניה היא אחת משלוש הנבחרות היחידות שעדיין לא נוצחה בטורניר המוקדמות הנוכחי, יחד עם ליטא ויוון ומעשית היא כבר יכולה לארוז לגביע העולם 2019.

אבל הגרמנים למרות שהם כבר רואים את סין מקרוב, מגיעים למשחק הזה בלייפציג ארנה בכושר נהדר ובמוכנות גבוהה. האולם הנהדר בלייפציג צפוי להיות מלא בכ-5,000 צופים, שרובם יגיעו כדי לראות את דניס שרודר, הכוכב הגדול של הכדורסל הגרמני מאז דירק נוביצקי.

שרודר סיים את הניצחון הגדול של הגרמנים על אסטוניה בטאלין ביום חמישי 43-86 עם 18 נקודות, 10 אסיסטים ו-6 ריבאונדים והוא אחד מכוכבי ה-NBA היחידים שמשתתף בחלון הזה אחרי שהשתתף גם בחלון הקודם בסוף יוני ובשלושה המשחקים האלו הממוצע שלו 21.3 נקודות, יותר מכל שחקן אחר בטורניר האירופי. שרודר מחויב מאוד לכדורסל הגרמני. התמונה שלו מופיעה בכל פרסום, הוא היה עם הנבחרת הצעירה של הגרמנים באליפות אירופה עד גיל 20 שהגרמנים ארחו וישראל זכתה בה לפני חודשיים ובכל מקום הוא מצהיר על נאמנותו לנבחרת.

אבל שרודר לא לבד. יחד איתו הגיע לחלון הזה מה-NBA גם מקסי קלאבר מדאלאס ועוד שחקנים נהדרים כמו מאיק צירברס, דנילו בארת'ל מבאיירן מינכן, קארסטן תאדה ויונהס וויטמאן הסנטר הענק של באסקוניה.

נבחרת ישראל מגיעה למשחק הזה אחרי ההפסד הכואב נגד גאורגיה. כולם בנבחרת יצאו המשחק בתחושה מעורבת. מצד אחד, בהרכב חסר מאוד, בלי פניני, מקל, דיברתולומיאו ומנקו, הנבחרת שיחקה היטב בהרבה דקות, נלחמה כמו שמצפים ממנה והבליטה את השחקנים הצעירים שלה. מצד שני, לכולם ברור שזה היה משחק שחשוב היה לנצח כדי לגדיל את הסיכויים לעלות לגביע העולם והנבחרת גם הייתה בעמדת ניצחון.

הנבחרת פתחה במשחק נגד גאורגיה עם יובל זוסמן בן ה-20, תמיר בלאט 21 ונמרוד לוי 22 ועוד הרבה מאוד צעירים בסגל שמקבלים דקות אמת.

גל מקל ממשיך בהתאוששות שלו, אבל עדיין סובל מכאבי גב. הוא צפוי להתלבש גם למשחק הזה וינסה לשחק.

בערב שבת קיבל מקל ממנהל הנבחרת מוטי דניאל והמאמן עודד קטש מגן לרגל 100 הופעות בנבחרת. מקל הוא השחקן ה-23 בתולדות הנבחרת שמגיע לנקודת הציון המשמעותית הזה.

משחקים נוספים מחר בבית של ישראל: גאורגיה – יוון, סרביה – אסטוניה.