רבע גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר: מכבי ראשל"צ, הפועל ת"א, מכבי ת"א ורמה"ש העפילו לחצי הגמר

מאת אילון סלוס

ארבע קבוצות מעפילות למעמד חצי גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר ז"ל: 3 מוליכות מחוז דרום: מכבי ראשל"צ, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב טדי ונציגת מחוז צפון א.ס. רמת השרון עלומים.

מכבי ראשל"צ איציק הפועל עמק חפר 87-101

הכתומים מעיר היין ממשיכים לשמור על מאזן מושלם בכל המסגרות ומעפילים לחצי גמר גביע המדינה לנוער אחרי ניצחון על עמק חפר.

הרבע הראשון היה שייך לאורחים מעמק חפר בראשות ניתאי רוזנברג עם שלוש שלשות ברבע, כשאדם ישראלסתם וים בן שבת מוסיפים נקודות מהעבר השני אפק שפיר בפתיחת הרבע ואיתן בורג בהמשכו שומרים את המקומיים במשחק ובתום הרבע הראשון 22-18 לעמק חפר.

הרבע השני היה במעמד צד אחד, המקומיים מראשל"צ שעבדו היטב משני צידי המגרש. בהתקפה רועי ויגודמן, עידו רוימי פתחו את הרבע עבור ראשל"צ, ובסיום הרבע טל פלד נכנס לעניינים ועם שתי שלשות וסל ביחד עם נקודות של שפיר חתמו את תוצאת המחצית 36-53 לראשל"צ.

ברבע השלישי המקומיים הגדילו את הפער. הטריו ויגודמן, רוימי ופלד המשיכו ללהוט מנגד ישראלסתם ויהונתן לוי ניסו למזער נזקים ובתום הרבע השלישי 59-80 לראשל"צ.

ברבע האחרון האורחים נגסו מעט בפער בזכות רוזנברג, אריאל אייזיק וישראלסתם, אבל ליאור ברקוביץ ואור סומוביץ סגרו עניין , שאפק שפיר מתכבד בסל ה-100 וחותם את התוצאה 87-101 לראשל"צ.

הרבו לקלוע לראשל"צ:

טל פלד 22, עידו רוימי 20, איתן בורג 17, רועי ויגודמן 14, אפק שפיר 13, אור סומוביץ 10

הרבו לקלוע לעמק חפר:

ניתאי רוזנברג 17 (5 שלשות), אדם ישראלסתם ואריאל אייזק 14

הפועל תל אביב הפועל ירושלים עזרא 44-99

הפועל ת"א מנצחת בקלילות בבית את הפועל ירושלים עם 6 שחקנים שקולעים דאבלפיגרס ומעפילה לשלב חצי הגמר.

האדומים השתלטו על המשחק מתחילתו ולא הותירו סיכוי לאורחים מירושלים. אופק גול הוביל את הפועל ת"א בפתיחה שמנגד יואב שטרית ואלון אפל מספקים נקודות לירושלים. עידו ברגמן בדקות טובות עם שתי שלשות , סל ונקודה מהקו. טל בן עטר האורח מדייק 4/4 מהקו ומוסיף סל שדה ואליעד טל חותם את תוצאת הרבע 13-30 להפועל ת"א.

ברבע השני נרגעו המקומיים אך שמרו על היתרון שדניאל הילל מספק רבע אישי טוב עם 9 אישיות, מנגד איילון ששון עם 8 רצופות משלו, שבהמשך הרבע מצטרפים אליו אפל ובן עטר ובמחצית 31-48 להפועל ת"א.

ברבע השלישי הפועל ת"א מגדילים את הפער. לזר פותח עם שלשה, טל עם סל ועבירה וברגמן עם שלשה נוספת. בן עטר מהעבר השני עם נקודות משלו. אריאל לחוביץ נכנס לעניינים אצל המקומיים עם נקודות מהקו ושלשה ומנגד אורי כהן עם שלשה משלו ובתום הרבע השלישי 46-71.

ברבע האחרון המקומיים עולים ליתרון שיא עם שתי שלשות של דניאל הילל ודקות טובות של לחוביץ, ששון שומר מעט על כבוד האורחת ובסיום 64-99 להפועל ת"א.

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

דניאל הילל 22, עידו ברגמן ואריאל לחוביץ 15, שחר לזר 14, אליעד טל 13, אופק גול 10

הרבו לקלוע להפועל ירושלים:

טל בן עטר ואילון ששון 17, אלון אפל 10

הפועל ברנר א.ס. רמת השרון עלומים 86-73

הסינדרלה מהליגה הלאומית מברנר אירחה בבית את רמת השרון מליגת העל.

האורחים מרמת השרון השתלטו על המשחק והראו את הבדלי הרמות בין שתי הליגות. סל ועבריה של אדם קליין ונקודות של אלון גילאי דותן ואריאל לביא פתחו פער לאורחים. מנגד עומר מוריץ וניר טאוב החזיקו את המקומיים במשחק. שלשה של ארטמן חתמה את תוצאת הרבע הראשון 23-12 לרמת השרון.

ברבע השני רמת השרון פותחים עם מטח של חמש שלשות רצופות של יותם הרמן, ארטמן (3) ולביא. יונתן שיפנהאור ומוריץ מספקים נקודות לברנר. עילי פרנקל וארטמן מהקו קובעים את תוצאת המחצית 44-26 לרמת השרון.

ברבע השלישי המקומיים מנסים לחזור למשחק בזכות מוריץ וטאוב שנוגסים בפער. אבל לביא וקליין לא נותנים להם להתקרב ושלשה נוספת של ארטמן קובעת 64-42 לרמת השרון.

הרבע האחרון היה נטול הגנות שהמקומיים מורידים את ההפרש עם רבע אישי טוב של איתי עמר שנכנס לעניינים ביחד עם טאוב מגיעים ל-31 נקודות ברבע. אלון גילאי דותן ובר דרורי עובדים בהתקפה וארטמן חותם ניצחון חוץ וחצי גמר לרמת השרון, בסיום 86-73 לרמת השרון

הרבו לקלוע לברנר:

גיל ארטמן 22 (6 שלשות), אלון גילאי דותן 18, אריאל לביא 13, אדם קליין 10.

הרבו לקלוע לרמת השרון:

עומר מוריץ וניר טאוב 19, איתי עמר 15.

מכבי חיפה אסי מכבי תל אביב 72-66

המשחק הצמוד היחיד שנגמר בפער חד ספרתי היה מנת חלקם של מכבי מחיפה ומת"א, בסיומו הדאבליסטית ממשיכה בניסיונה להגן את תוארה הכפול.

הפתיחה היתה שייכת למקומיים. אילי חן עם שלשה וסל שדה מול 6 רצופות של יונתן אטיאס. מקסים פוקמן עם 4 רצופות שלו. מנגדיניר גדיש עם שלשה. מונעם עבוד חותם את תוצאת הרבע הראשון ביתרון 13-18 למכבי חיפה.

ברבע השני מכבי ת"א רושמת מהפך בראשות נדב סהר שקלע מכל מצב. עבוד הגיב עם שתי שלשות וסל שדה שאילי חן מוסיף שלשה וסל שדה, מנגד אטיאס מהקו חותם את תוצאת המחצית 39-36 למכבי ת"א.

ברבע השלישי הצהובים מגדילים את הפער. אטיאס פתח היטב את הרבע לאורחים, כשפוקסמן לא נותן להם לברוח. עמית אהרוני, יובל לוין נדב ינקוביץ והראל רינסקי דואגים להגדיל את היתרון כשאילי חן שומר את חיפה בתמונה ובתום הרבע השלישי 57-50 למכבי ת"א.

ברבע האחרון פוקסמן ושלשות של עומר סבן ואילי חן עוד ניסו להחזיר את חיפה למשחק אבל אטיאס ושתי שלשות של רינסקי שגם הוסיף מהקו, סגרו סיפור ובסיום 72-66 למכבי ת"א.

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

אילי חן 20, מקסים פוקסמן 16, מונעם עבוד 13

הרבו לקלוע למכבי ת"א:

יונתן אטיאס 20, נדב סהר, עמית אהרוני והראל רינסקי 11