רבע גמר הפלייאוף בליגת העל לנוער: משחק מספר 2

מאת אילון סלוס

מכבי ת"א ועמק יזרעאל, שסיימו במקומות הראשונים בכל מחוז, הבטיחו את מקומן בחצי גמר הפלייאוף לנוער. רעננה מול חולון והפועל ת"א מול גלבוע/מעיינות – שם הולכים למשחק שלישי ומכריע שיתקיים ביום חמישי 26.4.

הוד השרון נשארת עונה נוספת בליגת העל אחרי ניצחון שני על מכבי עירוני ר"ג.

 

 

הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל ת"א  67-80 (1-1 בסדרה)

(סל הגלבוע)

 

כשהיא בפיגור 0-1 בסדרה וללא יותם חנוכי ואיתמר ברסון הפצועים התייצבה גלבוע/מעיינות למשחק שהפסד מסיים לה את העונה !

 

250 צופים כמעט ומילאו את אולם עין חרוד באווירה מצוינת וספורטיבית.

 

הפתיחה הייתה צמודה שהאורחים בראשות ים מדר עולים ליתרון ראשון כשמנגד, שפיר אונה וננקין מראים שיש על מי לסמוך ולקראת סיום הרבע בריחה קלה של גלבוע/מעיינות עד 15-22 בסיום הרבע הראשון, כשעלוש האורח מסתבך בעבירות בשלב מוקדם מאוד.

 

ברבע השני האורחים שוב עם מדר ועמיר המשיכו לרתוח מכל טווח ומחוץ לקשת אך מנגד ננקין וסגל שנכנס לעניינים השאירו את היתרון אצל המקומיים. 2 שלשות רצופות של חיון העלו את גלבוע/מעיינות לדו ספרתי ראשון והאולם בעין חרוד באוויר (27-37). עמיר, הראל ומדר הוכיחו שוב הרבה אופי והורידו עד סוף המחצית למינוס 2 בלבד 37-39 גלבוע/מעיינות.

 

בפתיחת הרבע השלישי האדומים מתל אביב עולים ליתרון ראשון במשחק. שפיר עוד העלה ל37-41 אבל מדר בסל נהדר ושלשה נפלאה של עומר הראל סגרו ריצת 0-5 והעלו את האדומים ליתרון 41-42. מושקוביץ בהתקפה הבאה החזיר את היתרון למקומיים. סרור מהקו ומושקוביץ בעוד סל נהדר מעלים את היתרון 42-46 מקומי. משם ההגנה המקומית שיחקה תפקיד מרכזי מאוד שהאורחים מתקשים לייצר נקודות ובעיקר יורדים באחוזים מחוץ לקשת. סגל בעוד 4 רצופות העלה אותנו ל42-50 ופסק זמן של גמזו. מושקוביץ חזר רותח מהפסק זמן והעלה שוב לדו ספרתי עם שלשה 42-53 אבל לזר הרגיע את הקהל עם שלשה משלו (45-53). חיון היה שם שוב עם עוד שלשה, כשהאורחים בראשות פלטין שוב מראים אופי ומורידים עד סיום הרבע למינוס 4 בלבד (5256) בסיום הרבע השלישי .

 

ברבע האחרון הקצב הגבוה והרמה הגבוהה המשיכו להיות חלק מרכזי במשחק שהאינטנסיביות של שתי הקבוצות ראויה לציון. חיון פתח עם שלשה עבור האדומים מהצפון, אבל פלטין המשיך את הדקות הטובות שלו והוריד ל54-59. מושקוביץ מהקו וננקין בעוד סל נפלא העלו שוב לדו ספרתי. האדומים מת"א המשיכו לרדת באחוזים וגלבוע/מעיינות בראשות גלעד אונה פתחו פער דו ספרתי משמעותי ראשון. עלוש, לזר ועמיר לא הרימו ידיים והורידו שוב לחד ספרתי אבל הגנה טובה מאוד שלנו ועבירה חמישית של שחר עמיר האורח יצרו את המומנטום הסופי ובסיום 67-80 גלבוע/מעיינות בערב פלייאוף שמוסיף הרבה כבוד לכדורסל הישראלי.

 

קלעו לגלבוע/מעיינות :

איתי מושקוביץ -16 נק' , 4 כ"ח, 4 אס' , רזיאל חיון -15 נק' (5 שלשות), 3 כ"ח , אייל ננקין -13 נק' 6 אס' 4 כ"ח , גלעד אונה -11 נק' , עידו סגל- 9 נק' ,3 אס', 3 כ"ח , אמיר שפיר -8 נק' , בניהו סרור -6 נק' 9 כ"ח , אלון מורגנשטרן -2 נק' , שותפו אך לא קלעו : עומר אלבז/הראל יוחנן/מקסים רומנוב

 

קלעו להפועל ת"א:

ים מדר-19 נק , שחר עמיר -18 נק' , גיא פלטין -9 נק' , עומר הראל- 8 נק' , שחר לזר-5 נק' , עומרי יאסו,גיא עלוש- 4 נק' כ"א

 

 

נס ציונה איתי – הפועל עמק יזרעאל 82-58 (2-0 לעמק יזרעאל בסדרה, והיא עולה לחצי הגמר)

מחזיקת הגביע , עמק יזרעאל ממשיכה בעונה נפלאה שלה כשהיא מנצחת בחוץ את נס ציונה ומעפילה לחצי הגמר.

עמק יזרעאל פתחו היטב את המשחק. הטריו סער בסון, שלו לוגשי ואיל ונדל הריצו אותה ליתרון 9-26 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני ניסו נס ציונה לחזור למשחק כשהם נוגסים בפער. בן בסט וגיל דרוקר סיפקו את הנקודות לנס ציונה ומנגד ונדל וירדן אשכנזי לא נתנו להם להתקרב ובמחצית 26-40 לעמק יזרעאל.

ברבע השלישי תומר אברמוביץ המקומי ביחד עם דרוקר ניסו להחזיר את נס ציונה למשחק. אבל איל ונדל היה בכל פעם עבור יזרעאל ולא נתן לאורחים לחזור למשחק ובתום הרבע השלישי 46-57 ליזרעאל.

ברבע האחרון יזרעאל יצאו מהשאננות שלהם שגבי צ'אצאשוילי נכנס למשחק וביחד עם שלו לוגשי סגרו את המשחק ובסיום ניצחון משכנע 58-82 ליזרעאל שמעפילה לחצי הגמר ומחכה למנצחת בסדרה בין רעננה לחולון.

 

הפועל יורם חולון – עירוני רעננה 60-75 (1-1 בסדרה)

 

מכבי אסי חיפה – מכבי ת"א 80-75 (2-0 למכבי ת"א בסדרה, והיא עולה לחצי הגמר)

 

משחק הישרדות בליגת העל: עירוני אהרון ר"ג – מכבי הוד השרון 67-57

מכבי הוד השרון מנצחת בחוץ את עירוני אהרון ר"ג 57-67 , עולה ליתרון 0-2 בסדרה ונשארת עונה נוספת בליגת העל.

הרבע הראשון היה צמוד והתאפיין בלחץ רב של שתי הקבוצות מגודל המעמד שהביא בעיקר להחטאות , איבודי כדור ובעיקר רצון של שתי הקבוצות לנצח ובתום הרבע הראשון 12-10 לביתיים מר"ג.

ברבע שני , הלחץ המשיך לשחק תפקיד מרכזי. ריצת 2-7 בפתיחת הרבע והוד השרון מזעיקה פסק זמן. ר"ג ממשיכה במומנטום ועולה ליתרון 17-27. הוד השרון מנסים לחזור למשחק ומורידים לחד ספרתי 32-20 לעירוני ר"ג במחצית.

ברבע השלישי הוד השרון מצליחה למזער נזקים ונוגסת אט אט בהפרש ובתום הרבע מורידים את ההפרש, 40-47 לעירוני ר"ג.

ברבע האחרון ר"ג מגדילים את הפער. הוד השרון בראשות דורי, שגב וזרחוביץ הופכים את הקערה ומצליחים לעלות ליתרון ראשון במשחק 54-56 כשהפעם תורה של ר"ג לקחת פסק זמן. הוד השרון לא עוצרת. שגב ודורי ממשיכים ללהוט עם ריצת 10-27 ברבע האחרון, ובסיום ניצחון 57-67 להוד השרון שנשארת עונה נוספת בליגת העל עם הרבה מחמאות ותקוות לעתיד אחרי עונה לא פשוטה שמסתיימת עם טעם מתוק בפה.