רפי מנקו: "זאת סיטואציה מוזרה שנכפתה על כולנו"

כמו כולנו, גם שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו נמצא בימים אלו בעיקר בביתו, מנסה לשמור על שגרה ולא להזניח את הכושר. מנקו הפך לחבר של קבע בסגל נבחרת ישראל בשנים האחרונות וברוב הפעמים הוא גם עולה בחמישייה. בנוסף, הוא נתן עונה נהדרת בהפועל אילת השנה, עד שכולנו עצרנו. תפסנו אותו לראיון קצר.

רפי, מה אתה עושה בימים אלו כשאין כדורסל?

"קשה מאוד, זאת סיטואציה מוזרה שנכפתה על כולנו. מנסה לשמור על השגרה עד כמה שאפשר, אם זה בשיחות טובות עם חברים צפייה בסדרות או אימוני כושר ביתיים".

איך שומרים על כושר בבית, יש טיפים?

"בעיניי הטיפ הכי חשוב הוא לעשות משהו ולא לתת לסיטואציה לגרום לנו לא לעשות כלום ולשבת על הספה כל היום. שכל אחד יעשה מה שטוב לו אבל העיקר שיעשה".

אתה כבר מתחיל לקבל פז"מ בנבחרת ואתה חבר קבע בסגל, איך זה מרגיש? יש לך יותר בטחון בגלל זה?

"מרגיש מדהים, מאז שאני ילד קטן אחד החלומות הכי גדולים היו להגיע לנבחרת הבוגרת ולייצג את המדינה ככה שאני מאוד שמח על זה ועושה את המיטב לייצג את המדינה בכבוד".

אתה מרגיש גם צורך להנהיג למרות שיש ותיקים יותר כמו מקל ופניני?

"אני חושב שבתקופה כזו שיש הצערה ברורה בנבחרת זה טוב שיש שחקנים עם ניסיון ויכולת כזאת של הנהגה כמו גל וגיא, זה עוזר לכולם. אני רואה את עצמי כמנהיג ומנסה לעזור באספקט הזה כמה שאני יכול".

איך היתה החוויה בצמד המשחקים האחרונים?

"הייתה חוויה טובה מאוד. חושב שהמשחק הראשון והניצחון בפולין נתן לנו הרבה ביטחון להמשך הקמפיין. בשורה התחתונה השגנו שני ניצחונות שיעזרו לנו בהמשך הקמפיין להתברג במיקום הכי גבוה שנוכל על מנת להעפיל לאליפות אירופה ממקום טוב".

אתה מרוצה מהעובדה שנבחרת מתכנסת פעם פעמיים בשנה ולא בצורה יותר תכופה?

"לשיטה הנוכחית יש יתרונות וחסרונות. בתור אחד שנהנה להיות בנבחרת הייתי מעדיף שיהיה יותר זמן ביחד".

מכל השחקנים הצעירים, חוץ מאבדיה, למי יש סיכוי לתקוע יתד בנבחרת להרבה שנים קדימה?

"יש דור צעיר מוכשר מאוד אני חושב שאם בקבוצות ידעו איך לפתח את השחקנים ולשלב אותם יהיו לא מעט שחקנים שיגיעו לרמה של נבחרת בוגרת".

מה השאיפות האישיות שלך להמשך הקריירה? אתה במקום שאתה רוצה להיות או שיש עוד חלומות?

"אני מחפש להשתפר בכל יום מחדש, בכל האספקטים. אני מאוד רוצה להגשים בקרוב את אחד החלומות שלי וזה לשחק בספרד".

מה אתה יכול לאחל לכל מי שבבית וקורא את זה בתקופה לא פשוטה כזו?

"אני רוצה לאחל לכולנו שהתקופה הזאת תעבור מהר בלי הרבה נפגעים ושנחזור במהרה לשגרה. עד אז חשוב שנשמע להוראות כדי שנצא מזה במהירות".