שבת בשעה 21:30 נבחרת הנשים נגד בריטניה. נעמה שפיר: יחד ננצח

מחר בשעה 21:30 שעון ישראל, תפגוש נבחרת הנשים את בריטניה בפתיחת משחקי מוקדמות אליפות אירופה 2019 (שידור באתר איגוד הכדורסל).

בנבחרת מאוד רוצים לפתוח את הבית שכולל גם את פורטוגל ויוון בניצחון, אבל יודעים שמדובר במשימה לא קלה וגם מתקשים להעריך את כוח הנבחרת שלנו, ששינתה את פניה. מצד אחד הנבחרת משחקת בפעימה הזו ללא שי דורון. מצד שני יש לה קו קדמי שלא היה בשנים האחרונות עם קטיה לויצקי, אלישייה קלארק ודניאל דיאמנט (בתמונה).
עבור 3 צעירות, תהיה זו הופעת בכורה בנבחרת (בתמונה מימין לשמאל) נוף קדם, יערה יצחקי ועדן רוטברג, אבל למרות גילן הצעיר וחוסר הניסיון, הן אמורות לקחת חלק ואולי משמעותי במשחק.
הצעירות של הנבחרת

 

המשחק יתקיים באולם שלאורך השנה משמש כמתקן אימונים, מחולק לשלושה מגרשים ולכבוד האירוע הותקנו בו היום לאורך היום כולו יציעים ארעיים שיפורקו מיד אחרי המשחק. בבריטניה לא משדרים משחקי נשים בשידור ישיר בטלוויזיה וספק אם היציע המאולתר יתמלא.
בנבחרת עשו הכנות מאוד מדוקדקות למשחק והמאמן עדן ענבר אמר: "אנחנו קרובים לפינישים האחרונים. שמח על השבוע שעשינו ומקווים להוציא לפועל את מה שהכנו.
ענבר התייחס לשינויים בסגל ביחס לנבחרת הקודמת: "אנחנו לא מתעסקים בעבר ומודעים למה שחסר. אנחנו מאוד שמחים עם מה שיש לנו. דניאל דיאמנט זו תוספת משמעותית, שנותנת לנו רוטציה, עומק  ואפשרות לשחק בהרכב גבוה שזה חשוב לנו. אני שמח עם הדרך שהגארדיות הצעירות משתלבות ואני חושב שהן יוכיחו את עצמן מחר. ברור שזה גם עניין של ניסיון והתמודדות עם לחץ וקשה לדעת איך הן יתמודדו עם זה בפעם הראשונה בנבחרת בוגרת, אבל זה שילוב של 4 שחקניות עתודה ושש עד גיל 21 וזה דבר חיובי בראייה עתידית ולדעתי גם חיובי למחר.
על היריבה סיפר ענבר: "המפתח להביא אותן למשחק עומד ולשלוט בריבאונד הגנה. צריך לשמור נכון את הצבע ולעשות הגנת שלשות נכונה על שחקניות מסויימות".
כבר לא מעט שנים, אבל בטח בהרכב הנוכחי, תפקידה של נעמה שפיר הרכזת המובילה של הנבחרת, גדול והיא מודעת לזה: "זו בהחלט נבחרת שונה, אבל לא נופלת לדעתי מההרכב הקודם שלנו. כל אחת צריכה לתרום יותר ואחרת. שחקניות חדשות או כאלו שלא לקחו חלק משמעותי יצטרכו לתת יותר וגם אני צריכה לתת יותר. ביחד ננצח".
על היריבה סיפרה שפיר: "קבוצה טובה מאוד עם לא מעט שחקניות מנוסות. אנחנו מתרכזות בעצמנו ועשינו הכנה טובה. זה משחק סופר חשוב עבורנו להתחיל טוב את השלב הזה ואחרי הקמפיין הקודם אנחנו יודעים שלא כל ניצחון קובע אלא כל סל חשוב ואנגליה זו נבחרת שאנחנו צריכים לדעת להתמודד איתה.