בחמישי: רעננה תנסה להפתיע את אשדוד בשמינית גמר הגביע. שידור באתר איגוד הכדורסל

אחרי שהדיחה את מכבי קרית גת בסיבוב הראשון של גביע המדינה, תנסה מכבי רעננה, הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר בליגה הלאומית, להדיח גם את מכבי אשדוד. המשחק יתקיים מחר בשעה 18:00 באולם מטרווסט (כניסה חופשית) וישודר בשידור ישיר באתר איגוד הכדורסל. המשחק הוקדם כדי לאפשר לשני שחקני נבחרת הנוער ממכבי רעננה יובל זוסמן וגיל בני להצטרף לאימוני הנבחרת המתכוננת לאליפות אירופה לנוער.
רעננה הדיחה בסיבוב הראשון את מכבי קרית גת מליגת העל 74-80 למרות ששיחקה בלי זוסמן ולירן מורן שישחקו מחר. אשדוד הגיעה בעוהנ שעברה עד למשחק הגמר שם הפסידה למכבי ת"א 83-75.
הקבוצות ישחקו כל אחת לפי חקי הליגה ממנה היא מגיעה. רעננה עם צמד הזרים שלה סמואל גיבנס וג'ושוע הירסטון ואשדוד רשאית על פי חוקי ליגת ווינר סל לשתף 3 זרים על המגרש.
רעננה היא קבוצת ההגנה הטוב ביותר בשתי הליגות הבכירות עם ממוצע ספיגה 69.3 נקודות למשחק בלבד. גם אצל אשדוד ההגנה טובה והיא רביעית בליגת העל בממוצע הספיגה עם 76.4.
לשתי הקבוצות רכזים ישראלים דומיננטיים, גיא לביא מרעננה שני בטבלת מוסרי האסיסטים בלאומית עם 7 למשחק, יפתח זיו באשדוד עם ממוצעים של 10.1 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים.

לקראת המשחק אמר מאמן רעננה ברק פלג: יחסי הכוחות די ברורים. אשדוד קבוצה טובה בליגת העל ,בודאי קצת יותר עמוקה מאיתנו ובטח יותר מנוסה מאיתנו. זה עוד אתגר בדרך שאנחנו מנסים ליצור. עברנו אחד עם קרית גת ואנחנו עולים מדרגה עם כדורסל שונה ממה שאנחנו שמכירים מהליגה הלאומית, ברמת האינטנסיביות ומבחינתנו י זה בעיקר אתגר. יש לי שחקנים שלא רוצים להוריד את הרגל מהגז ועבור חלק מהשחקנים זו פעם ראשונה שהם משחקים נגד קבוצה נגד מליגת על וזו המטרה של מרביתם להגיע לליגה הזו בסופו של דבר. מוטיבציה ורצון לא יחסרו וצריך לשלוט בחברה ולהבין שזה משחק רגיל ולא צריך לעשות משהו אחר או מיוחד אלא להיות מי שאתה.

שאר משחקי שמינית הגמר
הפועל ת"א – הפועל ירושלים
עירוני נס ציונה – הפועל נהריה
אליצור קרית אתא – מכבי חיפה
מכבי רחובות – בני הרצליה
הפועל באר שבע – מכבי ראשל"צ
מכבי ת"א – הפועל גלבוע\גליל
הפועל חולון – הפועל אילת – במחצית משחק זה ביום שני ה-19.12 תתקיים הגרלת רבע הגמר והמשחקים ב-1.12. משחקי חצי הגמר והגמר יתקיימו ב-13 וב-16 בפברואר הארנה פייס בירושלים.