מוקדמות אליפות אירופה לנשים: הפסד אכזרי לאחר הארכה לנבחרת ישראל במשחק הפתיחה מול בריטניה

נבחרת הנשים פתחה את מוקדמות אליפות אירופה עם הפסד אכזרי 90-87 לבריטניה אחרי הארכה. זה היה משחק שהיה בו הכל, הנבחרת הראתה הרבה יכולת, אבל בסוף נכנעה ל-14 שלשות של הבריטיות ולפיגור 41-29 בריבאונד.
הנבחרת פתחה עם נעמה שפיר, רוי בן נון, אלישיה קלארק, קטיה לויצקי ודניאל דיאמנט. שתי הקבוצות היו לחוצות בפתיחה ואחרי 5 דקות הנבחרת עברה להרכב נמוך כששירן צעירי החליפה את לויציקי. יערה יצחקי עלתה לבכורה בנבחרת בפיגור 11-9 וצעירי בשלשה נתנה יתרון ראשון לנבחרת וקלארק העלתה ל-13-17, אבל הגנה לא טובה ושלשות של הבריטיות הורידו אותן ביתרון 17-21 בסיום הרבע הראשון.
הבריטיות עלו -17-23, אבל דיאמנט צימקה בשלשה ולויצקי החזירה את הנבחרת למשחק. הנבחרת איבדה כדורים ושוב הבריטיות עלו ליתרון 6. קלארק השתלטה על המשחק ועם 6 נקודות כמעט רצופות העלתה את הנבחרת ליתרון 28-30 ולהפסקה הנבחרת ירדה ביתרון 30-36 מסל של לויצקי כשהיא עוצרת את בריטניה על 9 נקודות ברבע השני.
בריטניה פתחה את הרבע השלישי עם 0-5 אבל בן נון החזירה שלשה חשובה. הבריטיות העלו את רמת האגריסיביות ועלו ליתרון 42-46 שהוריד את הנבחרת לפסק זמן. הנבחרת לא הצליחה לעצור את בריטניה שבשמונה דקות קלעה 26 נקודות וסיימה רבע רע בפיגור סביר 56-51.
הנבחרת יצאה אחרת לרבע האחרון. נעמה שפיר בדקות גדולות השוותה ולויצקי החזירה את היתרון לנבחרת 58-60 בריצה של 0-9. שלשה של הנדי העבירה את היתרון לבריטניה והמשחק נשאר צמוד 5 דקות לסיום.
3 דקות לסיום לויצקי צימקה ל-69-67 והקבוצות החליפו סלים. שלשה גדולה של דיאמנט 1.34 לסיום החזירה את היתרון לישראל והדרמה גדולה. עוד סל של דיאמנט נתן לנבחרת יתרון 3, אבל שלשה של הסנטרית פאנקבלי קבעה שוויון 74-74 כשעל השעון 39 שניות. ואז הגיעה השנייה של צעירי, הווינרית של הנבחרת שקברה שלשה כשעל השעון 8 שניות. הנבחרת לא ביצעה עבירה והנדי השוותה ל-77-77 ועכשיו על השעון 5.7 שניות. הפעם צעירי החטיאה והמשחק הלך להארכה.
צעירי פתחה את הארכה בשלש והבריטיות החזירו אחת. זה הפך למשחק מטורף ודיאמנט העלתה את הנבחרת ל-84-85. היתרון עבר לבריטניה, השופט שרק לעבירה בלתי ספורטיבית שלא הייתה נגד שפיר ומזה הנבחרת כבר לא חזרה.
קלעיות: לויצקי 23, קלארק 19, דיאמנט 17, צעירי 12, שפיר 10, בן נון 6.

במשחק השני בבית ניצחה יוון בחוץ את פורטוגל 60-66. פורטוגל תתארח בארץ ביום רביעי בשעה 19:30 בהיכל קבוצת שלמה.

 "אכזבה גדולה. המשחק היה בידיים שלנו"

המאמן עדן ענבר אמר בסיום ההפסד הכואב לבריטניה: "אכזבה גדולה, חבל. המשחק היה בידיים שלנו. עשינו טעויות שלא מתאימות למעמדים הללו בדקה האחרונה. אני גאה בבנות על המאמץ, הפנים קדימה. באנו לפה כדי לנצח, ידענו שאנחנו משחקים מול קבוצה טובה, עשינו מה שצריך אבל בסוף בעטנו בדלי בגלל כמה החלטות פחות טובות, זה חלק מהספורט".

שירן צעירי: "היינו צריכות לנצח אבל זה לא עוזר לנו עכשיו. המשחק הזה מאחורינו, יש לנו משחק מול פורטוגל בבית ושום דבר לא נגמר. הכל פתוח והכל יכול לקרות".