שירה העליון: זה צו השעה, קוראת לכולם לבוא לעודד את הנבחרת באילת

בשבת זה קורה, אליפות אירופה לעתודה נשים יוצאת לדרך באילת. 12 נבחרות בעיר הדרומית, כל יום ששה משחקים בשני אולמות אלון ובגין, בו גם תשחק נבחרת ישראל מדי ערב בשעה 18:15 (כניסה חופשית).
בשבת בשעה 18:15 (שידור בספורט 5+) נבחרת ישראל תעלה למשחק הראשון והמאוד משמעותי נגד קרואטיה, שנחשבת לאחת הקבוצות החזקות בבית שכולל גם את אירלנד, רומניה, בריטניה ובלארוס.
"אנחנו בטירוף, מחכות שזה כבר יגיע ומאוד מתרגשות", סיפרה הגארדית יערה יצחקי שהוסיפה: עשינו הכנה טובה ונגיע מוכנות ודרוכות למשחק הראשון ולאליפות בכלל".
על היריבה קרואטיה אמרה יצחקי: "הן נבחרת טובה, אבל התחושה שזה תלוי בעיקר בנו. אם נגיע מרוכזות, ננטרל את הלחץ ונעשה מה שצריך נוכל לנצח אותן. הן קבוצה גבוהה, אבל חשוב שנתרכז בדברים שאנחנו צריכות לעשות".
עד כמה זה שונה או מלחיץ לשחק בבית?
"זה יעזור לנו מאוד. יגיע קהל ביתי, בעיקר משפחות ואין לי ספק שזה ידחוף אותנו ואנחנו מאמינות שאנחנו פה כדי לעלות דרג".
את הנבחרת מאמנת זו שנה שנייה שירה העליון שסיפרה: "יש דריכות והתרגשות שאנחנו מנסים לתעל אותה למקומות הנכונים. זה שהאליפות בארץ אמור לתת לנו המון תמיכה גבית והרבה ביטחון. יש לנו סדרה של משחקים לא פשוטה בכלל, אבל אנחנו רוצות להגיע לרגע האמת בשיא הכושר, גם מנטאלית וגם מקצועית. יש מחוייבות מלאה של השחקנית והצוות אחרי תקופת הכנה מאוד אינטנסיבית ומדויקת ואני מקווה שנראה את זה כבר במשחק הראשון נגד נבחרת חזקה מאוד. הקרואטיות סיימו בשנה שעברה במקום חמישי ובנערות הפסדנו להם. זו נבחרת חזקה עם שחקניות פנים מצוינות, מאסיביות נבחרת אירופאית קלאסית באמת טובה. נצטרך למזער את ההבדלים הפיזיים בין הקבוצות, אבל אני חושבת שאם נלך לסגנון המשחק אליו אנחנו מכוונים, המשחק יהיה פתוח ונוכל לנצח וזו המטרה שלנו".
אחרי לא מעט שנים לנבחרת יש שחקנים פנים רצינית וגבוהה, אלי רוזנבלום המתאזרחת (1.93). על ההתאקלמות שלה והתרומה שלה מספרת העליון: "היא הצטרפה רק לפני שלושה שבועות. היא מאוד רוצה ומחויבת. אין ספק שזה מוסיף לנו חוזק מתחת לסל ומעבה את עמדות הפנים שלנו בריבאונד, אבל שחקניות נוספות כמו ליאור, טל, שיר וצליל אמורות להיות קו הפנים של הנבחרת ומצפה להן עבודה קשה מול קרואטיה ולאורך כל האליפות מול הרבה מאוד שחקניות גבוהות טובות".
על הביתיות וההשפעה שלה אמרה העליון: "מצד אחד זה נותן ביטחון לשחק מול הקהל שלנו, הורים, משפחה וחברים וזה אמור למנף. מצד שני זה גם עלול להלחיץ. שם המשחק בספורט מקצועני זה להתמודד עם לחצים ואנחנו פה כדי להתמודד עם לחצים וזה לא משנה איפה משחקים ואנחנו נבחרת מקצוענית שצריכה לדעת להתמודד בכל מצב".
מה את אומרת לקהל הישראלי?
"זה צו השעה לאוהדי הכדורסל בכלל וכדורסל הנשים בפרט. יש נבחרת ישראלית שמשחקת במסגרת אירופית בארץ, זה לא דבר שכיח, אז אני מקווה שיגיעו כמה שיותר אוהדים והלוואי שיבואו לראות ולתמוך וזה יהיה דבר נהדר שיכול לעזור לנו להגשים את המטרה לעלות לדרג א'".
סגל הנבחרת: טל לב (קפטנית), עדן רוטברג, אופיר לביא, עמית טולמן, יערה יצחקי, צליל וטורי, ירדן דנן, יעל גלילי, אלי רוזנבלום, שיר לוי, נגה פלג פלץ, ליאור הלוי.

צילומים: יערה יצחקי, שירה העליון, נבחרת ישראל, עודד קרני, איגוד הכדורסל