שלישי בלאומית: משחקים קשים למוליכות מהגלבוע ועפולה

מחר יתקיים המחזור ה-15 בליגה הלאומית כשלא מעט קבוצות מבצעות שינוים בסגל שלהם. מחזור אחד עם שני שידורים.

עירוני רעננה – הפועל גלבוע\גליל – 19:00 שידור בספורט 5
אולם: מטרווסט
שופטים: גיל עובד ירון צ'צ'יק ארנון לביא
רעננה מגיעה אחרי ניצחון ספור דרמטי על כפר סבא והתנחלה במקום החמישי. השבוע ברק פלג מארח את קבוצתו הקודמת מהגלבוע, מקום ראשון משותף עם הפועל עפולה. מדובר בשתיים מקבוצות ההגנה הטובות בליגה, גלבוע שנייה בליגה עם 75.9 רעננה שלישית עם 77.5, אבל התקפית הפער בינהן גודל בהרבה גלבוע קולעת 88.1 ורעננה רק 77.8 ההתקפה השנייה הכי גרועה בליגה כולה.

עירוני ר"ג – א.ס רמה"ש 19:00 שידור באתר איגוד הכדורסל
אולם: זיסמן
שופטים: אלי מרון שרון נחמן אלכס נפתלי
מפגש בין שתיים מהקבוצות החמות בליגה. ר"ג הולכת ומשתפרת וגם הולכת ומתחזקת. ג'רמיס סמית' כבר הגיעה חזרה ארצה ובקרוב יחליף את קלי בילדר. רמת השרון עם 5 ניצחונות רצופים מאז תפס גיא קנטור את עמדת המאמן, אבל ככל הנראה תאלץ להסתדר בלי הכוכב שלה בילי מקשפרד, מהזרים היעילים בליגה, שסובל מפציעה. רועי הובר ימשיך לרכז יחד עם עודד שעשוע, אחרי שנטע סגל שוחרר מהקבוצה.

הפועל עפולה – אליצור קרית אתא 19:00
אולם: היכל הספורט שד' יצחק רבין, עפולה עילית – עפולה
שופטים: אייל פוהורילס זיו רדומסקי רועי נקר
הראשונה נגד השלישית בקרב צמרת מעניין. עפולה כבר שכחה מה זה לשחק עם שני זרים אבל מצליחה יפה מאוד עם אחד בזכות סגל ישראלי משובח. קרית אתא שכחה מה זה לשחק עם רכז טבעי ואחרי הפציעה של ליאור שגב הגיעה זו של ליאור ליפשיץ מה שמשאיר את סימון פארין הסקורר כבודד בעמדה זו. אתא במרחק שתי נקודות מהמוליכה ועוד הפסד וגם המקום השלישי כבר בסכנה.

הפועל גליל עליון – אליצור אשקלון 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: שי מרון איציק טולדו רותם קוזה
משחק תחתית קריטי בין הלפני האחרונה לאחרונה. אשקלון עם זר אחד, אבל בקרוב מאוד תתחיל גם היא להחתים אחרי שזכתה באות חיים מבית המשפט. גליל השתפרה אבל פספסה בגדול במחזור האחרון ולא קל לה בשום משחק וגם אשקלון צפוייה להקשות עליה את החיים. בכל מקרה המפסידה בצרות צרורות.

מכבי הוד השרון – הפועל ר"ג\גבעתיים 19:30
אולם: חטיבת עתידים רח' יאנוש קורצק – הוד השרון
שופטים: יואב לובושיץ יוחאי שולמן אסף אנגלברג
רק נקודה אחת מפרידה בין הוד השרון במקום ה-11 שפרשו תחתית לר"ג\גבעתיים במקום השישי שהוא כאילו צמרת, מה שמלמד על הצפיפות בליגה השנה. ר"ג\גבעתיים בלי יועד בית יוסף המושעה, אבל עם נטע סגל שהגיע מרמת השרון ואולי שם יצליח להפגין את היכולת שהראה בקיץ האחרון בנבחרת העתודה. הוד השרון עם אחד מצמדי הזרים החזקים בליגה רודני אלכסדר ואייזה סיקס ששווים יחד 43.4 נקודות ו-24.8 ריבאונדים.

אליצור יבנה – הפועל מגדל העמק 19:30
אולם: קרית מנחם רח' יאיר שטרן 29 – רמלה
שופטים: דרור גלפז תומי וובר שגיא שדה
יבנה במגמת שינויים בסגל. יניב סולומון עבר לבאר שבע, שון לבנובסקי שהחלים מפציעה חזר לסגל אחרי שלא פתח את העונה וגם זר חדש אמור להגיע בקרוב. מגדל העמק נראית לא רע בכלל בזמן האחרון ואם לפני שבועיים היא הייתה מתחת לקו האדום, היום היא כבר נקודה מעליו בדיוק עם אותן הנקודות של יבנה שפתחה את העונה בצמרת. מגדל התחזקה עם עומר טל שעוזר לה מאוד וקיבלה במחזור שעבר הופעת שיא של מקסים קיקוס הצעיר עם 31 נקודות כולל 7 שלשות.

הפועל באר שבע – הפועל כפר סבא 19:30
אולם: הקונכייה
שופטים: דוד איזמירלי אורי שלהבי אלי בראל
אחרי שאיבדה לשארית העונה את אלעד הופמן, באר שבע מצאה חיזוק ישראלי משמעותי את יניב סולמון שעזב את יבנה עם נדוניה יפה מאוד של 16.2 נקודות ויותר מ-6 ריבאונדים למשחק. מעניין יהיה לראות את שיתוף הפעולה בין סולומון לפול מריגני, שבהעדרו של הופמן הפך לסקורר הראשי של הקבוצה. כפר סבא אחרי הפסד אכזרי לרעננה בבית ובליגה הצפופה של השנה היא שתי נקודות מהקו האדום, אבל גם 2 מתחת למקום החמישי.