שלישי בלאומית: קרב צמרת בגן נר – גלבוע/גליל מארחת את הפועל ב"ש

מחר יתקיים המחזור ה-16 בליגה הלאומית שכולל מספר מפגשים מסקרנים ואת שידורו הישיר של משחק הצמרת בין גלבוע/גליל להפועל ב"ש בספורט 5 לייב, ערוץ 58.

גלבוע/גליל – הפועל ב"ש – 19:00 שידור בספורט 5 לייב

אולם: גן נר

שופטים: מאיר פורטל, שי מרון, שגיא שדה

בסיבוב הקודם: 70-72 לגליל/גלבוע

קרב צמרת ראש בראש בין שתיים מארבע הקבוצות המוליכות את הטבלה. גליל/גלבוע של אריאל בית לחמי מגיעה אחרי הפסד למכבי רעננה, ואילו ב"ש של ישראל ברוך אחרי ניצחון ביתי על הפועל כפ"ס שקטע רצף של 3 הפסדים. זה גם מפגש בין שניים משחקני הפנים הטובים בליגה כאשר קיל קלינטון, שני בליגה בדירוג הריבאונדים עם 13.2 בממוצע, יפגוש את דמיטיריוס טרידוול מהגליל, שביעי בליגה עם 10.87 ריבאונדים בממוצע.

 

הפועל ר"ג/גבעתיים – מכבי רעננה – 19:00

אולם: זיסמן

שופטים: תומי וובר, אורי שלהבי, אלכס נפתלי

בסיבוב הקודם: 77-80 לרעננה

רעננה מגיעה למפגש בתקופה מצוינת ואחרי ניצחון ביתי מרשים על גליל/גלבוע. הקבוצה של ברק פלג הפגה לסוס השחור של הליגה, והיא כבר הוכיחה שבערב נתון היא יכולה לנצח כל יריבה. ר"ג/גבעתיים ספגה תבוסה בהוד השרון במחזור הקודם, והיא שוב תשחק ללא כוכבה המושעה, יועד בית יוסף.

 

הפועל כפ"ס – עירוני ר"ג – 19:00

אולם: "היובל" כפ"ס

שופטים: איציק טולדו, רותם קוזה, גיל גורדון

בסיבוב הקודם: 87-91 לר"ג.

עירוני ר"ג של רועי חגאי החלה לטפס במעלה הטבלה עם מינויו של חגאי והיא כבר במקום השישי, ואילו שחקנה נייט מילר נבחר לשחקן חודש ינואר בלאומית עם ממוצעים נהדרים – 24.5 נקודות, 6 אסיסטים ו-3 ריבאונדים. במחזור הקודם הביסה את רמה"ש שהייתה הקבוצה החמה בליגה, ושחקניו של חגאי ירצו להמשיך את המומנטום. כפ"ס נוצחה בב"ש, והיא חייבת לנצח על מנת לא להישאב מחדש לתחתית הלוהטת.

 

אליצור קרית אתא – הפועל גליל עליון – 19:00

אולם: דוד רמז, קרית אתא

שופטים: יוחאי שולמן, רועי נקר, ערן שמואל

בסיבוב הקודם: 87-93 לאתא.

המקומיים מגיעים למפגש אחרי ניצחון חוץ נהדר במחזור הקודם על הפועל עפולה החזקה. באתא ירצו לשמור על המקום השלישי, ואילו הגליל העליון תנסה להמשיך את מסע הבריחה מהתחתית לאחר שבמחזור הקודם הביסה את אשקלון בקרב תחתית.

 

אליצור אשקלון – אליצור יבנה – 19:30

אולם: שד/ בן גוריון 27, אשקלון

שופטים: גיא שמואלי, יואב לובושיץ, אלי בראל

בסיבוב הקודם: 71-87 ליבנה.

קרב תחתית ראש בראש בין שתי האחרונות בטבלה, כאשר המארחת יודעת שאם לא תתחיל להתעורר היא תמצא את עצמה בבור עמוק ממנו תתקשה לצאת. יבנה מנגד, הובסה בביתה על ידי מגדל העמק, ואחרי פתיחת עונה טובה היא הולכת ושוקעת לירכתי הטבלה.

 

א.ס רמה"ש – הפועל עפולה – 19:30

אולם: אורנים, ארלוזורוב 20\ רמה"ש

שופטים: אסף אוברלנדר, דרור גלפז, אסף אנגלברג

בסיבוב הקודם: 87-89 לעפולה.

עפולה, מוליכת הטבלה בצוותא עם גלבוע/גליל, מגיעה אחרי הפסד ביתי לקרית אתא, אבל עם זר חדש שהצטרף השבוע – דריוס מורו ששיחק בעונה שעברה בליגה השנייה בטורקיה. רמה"ש חוזרת הביתה אחרי הפסד לעירוני ר"ג שהגיע לאחר 5 נצחונות רצופים ומסע היחלצות מרשים מהתחתית שגם הביא לבחירתו של מאמנה, גיא קנטור כמאמן חודש ינואר בלאומית.

 

מגדל העמק – מכבי הוד השרון – 19:30

אולם: ביה"ס "יערת העמק", מגדל העמק

שופטים: שרון נחמן, ירון צ'צ'יק, ארנון לביא

בסיבוב הקודם: 51-78 להוד השרון

מפגש בין שתי קבוצות במאזן זהה – 6 נצחונות ו-9 הפסדים. המארחת תגיע למשחק אחרי ניצחון גדול ביבנה ורוח גבית שיצרה לעצמה בשבועות האחרונים. האורחת, קבוצת ההתקפה טובה בליגה, הביסה את הפועל ר"ג/גבעתיים, והיא יודעת שהפסד יחזיר אותה לקלחת התחתית הבוערת.