שלישי בלאומית: 5 קבוצות במרדף אחרי 2 מקומות בפלייאוף

המחזור ה-25 והלפני האחרון של העונה הסדירה בלאומית ייערך מחר בערב. במוקד המחזור מספר מפגשים מעניינים כאשר המשחק בין גליל עליון להפועל ב"ש ישודר ישירות בערוץ 56 בשעה 18:45, ואילו המפגש בין רמה"ש להוד השרון ישודר באתר איגוד הכדורסל, אתר וואלה ודפי הפייסבוק של איגוד הכדורסל והליגה הלאומית בשעה 19:30.

גליל עליון – הפועל ב"ש 19:00, שידור ישיר בערוץ 56
שופטים: דוד קולנגי, שי מרון, מרקו בני.
אולם: כפר בלום
המארחת מהמקום ה-10 חולמת עדיין על פיניש שיקנה לה את המקום בפלייאוף, וכדי שזה יקרה היא תצטרך לגבור בביתה על הפועל ב"ש שמגיעה אחרי ניצחון ביתי גדול על הפועל עפולה. בב"ש עדיין מקווים להעפיל למקום השני, ולכן אסור להם למעוד בכפר בלום.

גליל/גלבוע – מגדל העמק 19:00
שופטים: אלי מרון, יוחאי שולמן, ערן שמואל.
אולם: גן נר.
מוליכת הלאומית רוצה לסיים את העונה במקום הראשון, וכדי שזה יקרה היא חייבת ניצחון ביתי מול הקבוצה מהמקום השמיני, וזאת עשויה להיות הכנה למפגש פלייאוף אפשריע בין השתיים. האורחת ממגדל העמק מגיעה אחרי ניצחון חשוב מול הפועל כפ"ס, וגם לה מטרה מרכזית – הבטחת המקום בפלייאוף.

הפועל עפולה – עירוני ר"ג 19:00
שופטים: פיני רימון, דוד איזמירלי, רותם קוזה.
אולם: היכל הספורט בעפולה.
מפגש בין שתי קבוצות שיכולות ללכת עד הסוף השנה. המארחת חוזרת הביתה אחרי תבוסה שנחלה בב"ש, והיא חייבת לנצח כדי לשמור לעצמה סיכוי לשפר עמדות ברביעייה הראשונה. האורחת טיילה במחזור שעבר מול אשקלון, אבל הקבוצה של רועי חגאי אמנם מדורגת במקום השישי, אבל כבר הוכיחה השנה שהיא מסתכלת לכל יריבה בלבן של העיניים, ויכולה לנצח בכל מגרש.

קרית אתא – מכבי רעננה 19:00
שופטים: ניר קרן, תומי וובר, אלי בראל.
אולם: דוד רמז, קרית אתא.
עוד מפגש מסקרן בין שתי קבוצות חזקות. המדורגת שנייה קרית אתא עדיין מקווה להשתלט על המקום הראשון בשני המחזורים שנותרו, אבל מצד שני גם אסור לה להפסיד על מנת לא לאבד את מקומה השני. רעננה מצידה נמצאת כבר תקופה ארוכה במקום החמישי, אבל הפסד שלה וניצחון של ר"ג בעפולה יביא לחילופי מקומות בין השתיים.

הפועל ר"ג/גבעתיים – אליצור אשקלון 19:00
שופטים: שרון נחמן, רועי נקר, אלכס נפתלי.
אולם: זיסמן.
משחק שכל תוצאה בו מלבד ניצחון בהפרש גדול של המארחים תהיה מפתיעה מאוד. המארחים נאבקים על חייהם בליגה מול אליצור יבנה, והם יפגשו את אשקלון שירדה ליגה מזמן, כשהם יודעים שהפסד יהווה סנסציה ויחמיר מאוד את מצבם בתחתית.

הפועל כפ"ס – אליצור יבנה 19:00
שופטים: ירון צ'צ'יק, אורי שלהבי, ארנון לביא.
אולם: היובל כפ"ס.
משחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות. כפ"ס אחרי הפסד במגדל העמק רוצה לשמור על המקום השביעי ערב הכניסה למשחקי הפלייאוף. יבנה מצידה יודעת שהיא חייבת להתחיל לנצח אם בקבוצה רוצים לשחק בלאומית גם בעונה הבאה.

א.ס. רמה"ש – הוד השרון 19:30, שידור ישיר באתר איגוד הכדורסל
שופטים: איציק טולדו, יואב לובושיץ', אסף אנגלברג.
אולם: אורנים, רמה"ש
בזמן שרמה"ש נלחמת על השגת המקום בשמינייה הראשונה, בהוד השרון איבדו סיכוי מעשי להשתחל לפלייאוף וירצו לנצח כדי לא להסתבך בתחתית. מנגד, המארחים של גיא קנטור יודעים שהפסד ביתי עלול להוציא אותם סופית מתמונת הפלייאוף.